Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze będę poprawiał ten manual. To jest tzw. wersja beta. Już nie miałem siły wczoraj, żeby zrobić to dokładniej. P_r_z_e_m_o zrobię foty i pomierzę te uszczelki. Trzeba wziąć po uwagę, że guma z której są wykonane te uszczelki jest bardzo miękka i po wciśnięciu przepustnicy w obudowę kolektora wszystko idealnie dolega. Guma, która przeważnie jest stosowana do tego typu uszczelniaczy jest twardsza. A no i musi być odporna na dość wysoką temperaturę. Wracając do manuala - zostanie on uzupełniony o brakujące opisy poszczególnych czynności i dodatkowe fotografie. Jeśli ktoś ma jakieś uwagi i sugestie bo coś jest w manualu nie zrozumiałe - proszę pisać. A tak z ciekawości to dzisiaj jak odpaliłem auto po nocy to miałem ok. 1000 - 1100 obr./min przejechałem dosłownie kawałek i na skrzyżowaniu spadły na ok. 650 :). Oczywiście silnik pracował równo bez żadnej czkawki i szarpania.

edit:

Manual Wersja Finalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cztery pytania:

1) ile czasu zajęła wymiana tych uszczelek?

2) czy jest jakiś moment kiedy można coś totalnie spieprzyć i zepsuć silnik?

3) czy uszczelki kolektora są do kupienia w normalnym motoryzacyjnym czy tylko serwis?

4) czy dobrze rozumiem, że do wymiany uszczelek przepustnicy nie trzeba koniecznie ściągać kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1) ok. 1h z przerwa na papieroska :)

Ad. 2) jak zrobisz tak jak w manualu to na pewno nic nie zepsujesz (pamiętaj tylko żeby śruby dokręcać z wyczuciem)

Ad. 3)nie wiem ja nie widziałem w innym sklepie

Ad. 4)nie trzeba ściągać kolektora - ale nigdy nie ma pewności, że tam nie ssie lewego powietrza. Tak więc wymiana tych uszczelek bez uszczelniania kolektora mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy uszczelki kolektora są do kupienia w normalnym motoryzacyjnym czy tylko serwis

Możesz użyć pod kolektor sylikonu czerwonego odpornego na wysokie temperatury. Także nową uszczelke powinieneś w sklepie dostać, wiem że w intercarsie są na bank.

 

Ja teraz w sobotę jadę kupić te uszczelki do przepustnicy. Najpierw sobie rozbiorę i je wezmę. Dzwoniłem do intercarsu i mają komplet za 62zł.

W motoryzacyjnych może akurat nie być pod konkretny model, ale możliwe że coś można by dobrać.

Ja osobiście najpierw sobie pojadę do 2 sklepów z uszczelkami itp, bo jak rozumiem to są zwykłe oringi więc powinno się dostać pod wymiar pokazując te stare. Jeśli nie będzie to dopiero ASO lub intercars. Jeśli znajdę to oczywiście napiszę jaki wymiar, bo podejrzewam że sporo tańsze będą niż w ASO a wytrzymałością pewnie niewiele sie będą różnić.

Więc w sobotę podam co mi się udało ustalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne jak będę mieć to napisze wymiar i podam ile ewentualnie mnie to kosztowało.

Bo jeśli nie znajdę uszczelek w sobotę nigdzie to zobaczę czy nie można by zasmarować sylikonem czerwonym, bo jak miałem motor to tak robiłem i spełniało zadanie. Trochę z tym było roboty bo musiało to kształtem z każdej strony być takie samo ale jak już sie skończyło to trzymało super, oczywiście do pierwszego demontażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silikon to raczej Ci nie polecam modelować uszczelek przepustnicy. Na takie rzeczy to ja mam lepszy patent. Jak chcesz zrobić naprawę w stylu eko-rzeźby to proponuję nawinąć nitką miejsca pod uszczelkami gdzieś ok 1-2mm, następnie nawiniętą nitkę smarujesz lekko smarem i na to naciągasz starą uszczelkę. Na pewno się sprawdzi - ale zastanów się czy warto robić tak dla siebie. Uszczelnianie przepustnicy silikonem to trochę ryzykowne bo za przepustnicą są wąskie kanały może się coś oderwać jak będziesz ją wciskał na miejsce a później silnik to zassie i zapcha kanał. Wydaje mi się, że to spore ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście że zawsze może się coś przytkać ale mówię to tylko w ostateczności. Bo autko rozbiorę w sobotę i jeśli nie kupię uszczelek to będę musiał złożyć znów bo w poniedziałek do pracy muszę jechać autkiem już. Także mówię tylko w ostateczności coś będę kombinował, ale podejrzewam że dostanę uszczelki jednak gdzieś u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przepustnicą są wąskie kanały

Bez przesady, małe nie są, powierzchnię sumaryczną na pewno mają nie mniejszą niż powierzchnia otworu przepustnicy.

a później silnik to zassie i zapcha kanał

Gorzej jak takie coś wpadnie do cylindrów, tego bym się bardziej obawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mowie o otworach głównych. Bo tam to by można orzechy wrzucać :) W pokrywie zaraz za przepustnicą są jakieś takie wąskie kanaliki. Zresztą każdy tam zrobi jak uważa. Moim zdaniem nawet to 60zl zwróci się dość szybko. Bo jeżeli zimny silnik pracuje na 2000 - 2500rpm do osiągnięcia 90st. to zimą, na krótkich odcinkach dodatkowe zużycie paliwa powodowane przez tę usterkę na pewno przekroczy te 60zl. U mnie w ostatniej fazie przed naprawą zaczął palić ponad 12litrów w mieście. Jak dojechałem do pracy to obroty mi nawet jeszcze nie zdążyły spaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ostatniej fazie przed naprawą zaczął palić ponad 12litrów w mieście.

Ja dojeżdżam do roboty 40km i na tej trasie średnie spalanie skoczyło z 6,3 do 7 ... myślę, że to przez te obroty, bo inne warunki się nie zmieniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już jestem po wymianie uszczelki na przepustnicy.

Ta duża co jest przy obudowie filtra powietrza (ta pierwsza) ma grubość 8mm natomiast średnicę 70mm.

Tej małej nie mierzyłem niestety bo zapomniałem. Jak zdjąłem przepustnicę to ta pierwsza uszczelka była tak twarda że w rękach pękała. Zapłaciłem za nią 2zł, tej dużej nie znalazłem nigdzie u mnie. Podejrzewam że mieli by w sklepach z częściami do tirów, a serwis zamknięty był dziś. W intercarsie mogą sprowadzić i to koszt 12zł tej mniejszej i 15zł tej większej.

I po wymianie wszystko jest fajnie, cicho nic nie wyje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!