Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie kupić cb i antenę?


gaged_79

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch, to zdecydowanie Yosan 120.

Ja mam Yosana JC-2204 i też mogę go polecić (posiada ASQ, które naprawdę dobrze działa).

Z anten do jednego metra warto kupić Sirio AS-100 lub Wilsona Little Will.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma Alana 109 i jakiegoś krótkiego Presidenta (nie zna się za bardzo na tym i nie zna modelu) i mówi, że bardzo ładnie zbiera, bez zakłóceń (ma 2 takie same zestawy w 2 różnych autach), więc wydatek pewnie nie był duży :mrgreen: Czekam na dalsze propozycje anten <99cm :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to na temat floridy

Zaletę jaką daje ta antena to faktycznie małe szumy. Z czego to się bierze. Jest to antena helikalna. Mała ilość szumów własnych występuje ze względu na rozmiary tej anteny. 40cm anteny powoduje wychwytywanie bliskich sygnałów. Antena nie słyszy dalekich stacji przez to zbiera mniej śmieci z eteru łącznie z harmonicznymi.

 

Z własnych obserwacji prowadzonych na stacji bazowej z radiem kenwood wiem że maksymalny zasięg pomiędzy dwoma takimi samymi antenami i radiami pracującymi dozwoloną mocą to około 4km. Oczywiście mowa o fali przyziemnej która interesuje nas a nie fali odbitej zresztą raporcik przy takiej odległości już będzie słabiutki i może wynosić jakieś 3-4 s czyli w większości przypadków na pograniczu zakłóceń.

Inaczej sprawa wygląda jak mamy do czynienia ze wszelkimi stacjami bazowymi czy wypasionymi zestawami mobilnymi o niewiadomej mocy.

Wracając do pojęcia anteny helikalnej można śmiało powiedzieć że odbiorczo są to najlepsze anteny ale nadawczo jednak wypadają dużo gorzej.

 

Nie prawdą są podawane zasięgi te w granicy 10-16km jakie można osiągnąć na tej antenie. Jest to nie realne i pomiary nie odbywają się w liniach prostych, nie znając dokładnego położenia rozmówcy, nie znając jego sprzętu i mocy z jakiej korzysta dokonując łączności.

Wiele by pisać ale i tak nie do wszystkich dotrze szara prawda i w sumie co niektórzy wymagają dowiedzieć się o drogę traktując radio jako antymisiek.

Ja już pisałem o antenach 1 metrowych i tradycyjnie as100 które co prawda ostatnimi czasy wydaje mi się że jest jakieś gorsze lub jeżeli zależy na fajnym odbiorze to sirio nowa delta 27M-95 (ta ze sprężyną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, jeśli jeszcze ktoś ma tu takie maleństwo to (w co powątpiewam) to i tak sie trochę naczekasz na odpowiedź.

Proponuję looknąć na forum o CB i tam poznać opinie użytkowników. Są tam zestawienia z różnymi radiami i w różnych autach. Kopalnia wiedzy po prostu.

http://gut.nazwa.pl/forum/index.php?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na to czekałem, na konkretną odpowiedź :mrgreen: dzięki gojgien,

ps. chyba się zdecyduje na Floride, a nad radyjkiem pomyśle Alan 109 lub 199 (cenowo podobnie, nie wiem jak z jakością), chyba że coś innego w tej cenie polecacie? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 109 (z hustlerem ic100), również się zastanawiałem nad 199, jednak wybór padł na 109 ze względu na rf gain. Mój ojciec w Ducato ma TTi 770 (z metrowym wilsonem) i jak posłuchał mojego zestawu w megance to stwierdził że szumi dużo mniej, a nawet jeśli szumi to te szumy są o wiele przyjemniejsze. Także ja ze swojej strony polecam 109.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz taka bardzo jakiegoś krótkiego świńskiego ogonka to tylko ostatecznie podróbka prezia misourii (nie piszę o oryginalnym bo drogi i bardzo kradną chociaż jest dobry) ale nie sunkera bo ma słaby magnes i potrafi zlecieć z auta.

Radio tylko z rf-gainem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!