Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyczyszczona Przepustnica PROBLEM!!!


Gwoper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Po przejrzeniu forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Wczoraj w mojej Megance 1.6 16V z 2000 roku, wyczyściłem przepustnice ponieważ była bardzo zabrudzona i falowały obroty silnika spadały do 700 obrotów. Po zamontowaniu czystej przepustnicy obroty silnika na biegu jałowym nie spadają poniżej 1200 obrotów. Jak powiano się zaadaptować przepustnice i czy wymagana będzie podłączenie auta do komputera???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz nieszczelność w dolocie, albo nie założyłeś czarnego wężyka, który dochodzi od przodu silnika po prawej stronie (Stojąc przed autem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megi musiałem zresetować kompa-tak jak przy wymianie silniczka krokowego się robi, żeby komputer nauczyć na nowo wolnych obrotów(parametry mu się zmieniają-jak wyczyścisz) ;-) na pewno jest gdzieś na forum jak sie to robi ;-) a jak dalej będzie problem-to pewnie uszczelka przepustnicy do wymiany,albo silniczek krokowy się kończy(raczej to),czyściłeś go też? albo jak pisał meganecoupe02 nieszczelny dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie, jak czyściłem krokowca, też miałem coś podobnego. Wyczyściłem, złożyłem, odpalam, a tu obroty na 2,5 k. Przegazówka nic nie dawała. Odkręciłem go jeszcze raz, wyciągnąłem trochę ten sworzeń, bolec (nie wiem jak to nazwać) i złożyłem z powrotem. Odpaliłem silnik, obroty na poziomie 500. Lekka przegazówka i obroty wskoczyły na 1250 (zimny silnik). Po chwili, jak się zaczął grzać silnik, obroty spadały aż do 750 i tak już pozostały. Może tutaj jest podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam mam podobny problem zaczynają obroty wariowac i zapala sie komtrolka kompa zgaszę go i wszystko wraca do normy na niedługo proszę o Pomoc dodam ze czysciłem silniczek krokowy i mysle ze to może byc potencjometr na przepustnicy pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odkopię nieco temat by uzupełnić powyższe informacje o mały manual .U mnie ostatnio też obroty zaczęły lekko wariować ,a autko gasło gdy tylko silnik był zimny :-/ więc postanowiłem wyjąc krokowca i wyczyśćić przepustnicę ,oto efekt prac :

Przed przystąpieniem do demontażu przepustnicy ,należy zdjąć rozpurkę ,by był łatwiejszy dostęp (2 śruby na klucz 13 mm) .Następnie należy poluzować opaski łączące rurę łaczącą filtr powietrza z przepustnicą . Odpiąć białą wtyczkę od czujnika temperatury zasysanego powietrza ,wcześniej należy z wtyczki wyjąć drut zabezpieczający wtyczkę przed wypadnięciem ;-)

dsc00007hy.jpg

,odłączyć wąż odmy,a następnie wyjąć rurę łączącą obudowę filtra powietrza z przepustnicą .

dsc00003ah.jpg

Aby wyjąć przepustnicę ,należy ,odpiąć linkę od przepustnicy

dsc00005mo.jpg

,oraz wtyczkę od silniczka krokowego

dsc00008o.jpg

,oraz czujnika położenia przepustnicy .

dsc00011mi.jpgdsc00013ck.jpg

Następnie odkręcamy wspornik trzymający linkę

dsc00004dr.jpg

oraz 4 śruby torx mocujące przepustnicę do kolektora dolotowego .

dsc00009ms.jpgdsc00010bx.jpg

Gdy już mamy wyjętą przepustnicę ,

dsc00016yh.jpg

odkręcamy od niej silniczek krokowy

dsc00017ym.jpg

i myjemy pędzelkiem,czy kto co tam mam pod ręką ,ważne by umyć wszystkie kanały 8-) efekt końcowy czyszczenia :

dsc00018pz.jpg

dsc00019vz.jpg

Montaż wykonujemy w kolejności odwrotnej ,pamietając by dać nową uszczelkę w miejsce łaczenia przepustnicy z kolektorem ,lub jak ktoś niema uszczelki sylikon 8-) Powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze jedna istotna sprawa o której nie było tu mowy.Mianowicie po wyczyszczeniu przepustnicy oraz silniczka krokowego (najlepiej w nitro) i poskładaniu wszystkiego najczęściej silnik wskakuje na wysokie obroty i nie pomaga żadne gazowanie ani luzowanie linki gazu.Wówczas wystarczy na około 10 min. odłączyć akumlator aby wykonał się reset kompa.Po tej czyności wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lulek 181 ,reset potrzebny jedynie w przypadku jak manipulujesz trzpieniem silniczka krokowego zmieniając jego wysunięcie,jeśli ktoś czyści pędzelkiem,niema mozliwości by ten trzpień przestawić ,ale jak ktoś go przestawi to trzeba poprostu parę razy włączyć/wyłączyć zapłon by silniczek się nastawił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Dołączam się do zdania Kambola - też jestem zainteresowany rozwiązaniem Twojego problemu krzychoo, a niestety gg nie mam zainstalowanego.

 

P.S. Mam jeszcze jedno pytanie - jak przepustnica będzie zabrudzona czy coś to komputer to pokaże na diagnostyce czy nie? Wszak byłem u dwóch mechaników z zapytaniem o przepustnice, lecz oboje podłączyli najpierw auto pod kompa, po czym stwierdzili, iż wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!