Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna, czy diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

nie no,jak czytam te opinie ,że zimny dieselek klekota to mnie po prostu.To tak jak Prezes pisze,panowie chyba nie słyszeli dci w renaultach . W porównaniu do tdi WV to tak jak by postawić obok siebie megane bez i z tłumikiem(no może troche przesadziłem). Panowie ,diesle po 2000 roku zminiły sie diametralnie a benzynka w chwili obecnej nie ma do nich szans.Dowód - wszystkie liczące się limuzyny mają pod maskami diesle !!! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie użytkownicy diesli będą zachwalać diesle, a użytkownicy benzyniaków silniki benzynowe.Nie mniej do sprawy trzeba podejść obiektywnie. Jeśli mówimy o dynamice to reasumując diesle nigdy nie dościgną benzyny, a to z różnych względów za dużo tego by tu opisywać (jakoś nie potrafię sobie wyobrazić Forda Mustanga z dci zamiast HEMI). Obecny duży rozwój silników diesla i ich narastająca ekspansja w głównej mierze jest spowodowana wymuszeniami ochrony środowiska, w silnikach z zapłonem samoczynnym łatwiej zminimalizować ilość spalanego paliwa a tym samym ilości spalin przedostających się do atmosfery. Decydując się na diesla trzeba również pamiętać o tym, że ewentualne naprawy (np.pompy wtryskowej) są bardzo drogie, również części eksploatacyjne takie jak świece żarowe są 5-6 razy droższe od świec iskrowych, wrażliwość na jakość paliwa jest również dużo mniej tolerancyjna niż w stosunku do benzyny. Za to codzienna eksploatacja jest nieco tańsza choć ceny oleju napędowego i benzyny niemal się zrównały to diesle zawsze spalają nieco mniej i pokonując duże dystanse naprawdę można na tym zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesle nigdy nie dościgną benzyny

zawsze dościgną, realnie czy masz benzyniaka czy diesla i tak stoisz w tym samym korku, tyle ze diesel spali mniej czyli stoisz taniej.

nie potrafię sobie wyobrazić Forda Mustanga z dci

I nie musisz, przeciętnego kierowcę, czy to w Mustangu czy w Trabancie w miastach nadal obowiązuje 50 km/h do 23:00. Gdzie chcesz "polatać" takim wozidłem by wytargać z niego maximum ? Lotnisko wynajmiesz ? No dobra, raz może się przytrafić i co dalej ? Znowu spotkamy się w korku, albo pojedziemy obok siebie 20 km/h, Ty tym Mustangiem na benzynce a ja Renią na dieslu.

również części eksploatacyjne takie jak świece żarowe są 5-6 razy droższe od świec iskrowych

Guzik prawda. Zapytaj w sklepach o ceny. A choćby nawet, to świeca żarowa może wytrzymać tyle co silnik. Pracuje tylko przed rozruchem, natomiast iskrowa zawsze w czasie pracy silnika. Z tego względu wymienia się je często jak i kable świecące w nocy pod maską jak i cewki z przebiciami w wilgotne dni. Reasumując te diesle w normalnej eksploatacji nie są wcale droższe. Problem cen występuje dopiero w przypadku awarii ale to nie jest na co dzień a czasami w ogóle właściciel jej nie doświadcza. Ogólnie cena części jest niższa wtedy, gdy jest na nią ciągłe, albo wielkie ilościowo zapotrzebowanie. Do VW kupisz prawie wszystko i w każdym sklepie od reki, bo jest na to popyt. Części do diesli i do nie VW już na zamówienia, tego nikt nie trzyma w zapasie, bo może za rok ktoś o to zapyta.

IMHO: DIESEL FOREVER <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gojgien pisałem o dynamice, a nie o staniu w korkach, ale jak nie starcza argumentów dobre i to.Co do drugiej tezy to błysnąłeś znajomością przepisów <ok> ale czy się do nich stosujesz to już wątpię, no chyba że jesteś tylko niedzielnym kierowcą. Co do trzeciej tezy, to popytaj w sklepach bo jak rozumiem kierujesz to do siebie i jak trafnie zauważyłeś może wytrzymać ale nie musi i to samo można powiedzieć o świecy iskrowej.Relatywnie podsumowując zaistniała sytuacja,której się obawiałem, ze rozkwitnie spór niekoniecznie poparty faktami co lepsze? Czarne czy Białe :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkwitnie spór niekoniecznie poparty faktami co lepsze

Tu masz rację, trudno jednoznacznie to stwierdzić więc jedynie subiektywne oceny maja znaczenie. Temat jest już dawno na forum ale nie zajmowałem w nim stanowiska właśnie za względu na powyższe. Mam doświadczenie i z jednymi silnikami i drugimi, nawet dwutakty przerabiałem. Teraz mam 2 diesla i wiem że następny będzie "ropniak", choćby nawet wszyscy na benzynki się przesiedli. Znam go z eksploatacji i wiem co mam. Auto jest używane na co dzień w takich a nie innych warunkach drogowych i o tym piszę. I nie podniecają mnie tu osiągi do setki jeśli nie mogę tego na co dzień stosować, to dobre by pochwalić się kolegom albo wzbudzić zazdrość sąsiada. Czy jeszcze jakieś inne fakty są potrzebne na poparcie mojej tezy ?

 

Ps. w czasie jak pisałeś posta, kapeńkę dopisałem do swojego poprzedniego. Posze o zapoznanie się z całością treści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze podsumowanie:

1. Codzienna eksploatacja - lepszy diesel

2. Części zamienne - lepsza benzynka

3. Pisk opon itp - tylko benzynka

4. Moment obrotowy przy 2 tys obr - tylko diesel :mrgreen:

 

PS. Ja mam w domu 98 konnego diesela i 90 konną benzynkę. Dieselek waży 1360 kg, benzynka - 1070 kg. I co? Objeżdżam benzynkę jak chcę swoim klekoczącym rodzinnym vanem. :) Pozdrawiam tych, co wierzą w dynamikę benzyniaków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj można. Zastanawie mnie jednak, dlaczego porównując silniki benzynowe do wysokoprężnych, porównujemy je zawsze kierując się ich mocą max? Dlaczego nie porównywać silników o zbliżonym momencie obrotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!