Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V - telepie silnikiem, nierówno pracuj


zahyr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W mojej Megance ostatnio zaczął się problem - na biegu jałowym strasznie telepie silnikiem (czasami falują obroty), stojąc na światłach musze dodawać gazu bo skacze mi cała buda :/ dziwne jest tez to że na biegu jałowym nie mogę ustalić obrotów w zakresie do 2000 obr. przy nacisnieciu gazu obroty nie wzrastaja az w pewnym momencie wskakuja na ponad 2000obr. Czsami po przygazówce obroty zostają na kilkanaście sekund na ponad 2000 obr. Wygląda to na czujnik położenia przepustnicy - ale czy przy uszkodzonym będzie telepało silnikiem (nawet przy około 900 obr? Zauważyłem że też potrafi nierówno wchodzić na obroty. Ta sama sytuacja występuje na gazie i na benzynie.

 

Silniczek krokowy wymieniany. Jaka diagnoza? Miał ktoś taki przypadek?

 

[ Dodano: 2010-09-10, 23:01 ]

Wyczytałem że może być to problem cewek zapłonowych - jest jakaś metoda na sprawdzenie ich? Czy jedynie poprzez podstawienie innej, sprawnej? Dodam że przy odłączaniu przewodów od cewek na 1 lub 4 cylindrze przestawało telepać siłnikiem, spadały lekko obroty, ale silnik nie gasł, po odpieciu 2 albo 3 cewki silnik zaraz gasł. Czy to normalne zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taką diagnostykę można przeprowadzić we własnym zakresie? Tzn kupić interfejs za ~100-200zl i jakims ogolnodostepnym programem zbadać meganke? Czy zostaje tylko serwis i wywalanie pieniędzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem opisanego wyżej zachowania był czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Po założeniu nowego obroty utrzymuja sie na poziomie okolo 2000/min i czesto plywaja 2000-2500 - czego to moze byc wina, bo nie znalazlem takiego przypadku na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarekCz, wszystko ok, ale w 16-zaworowym silniku nie ma tego wężyka :) 1.6 8V i 1.6 16V to inne jednostki, inny osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A mógł by ktoś pokazać jak ten czujnik wygląda bo dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka z takim zygzaczkiem w srodku, no i obroty wzrosły mi do ok. 2000 na biegu jałowym a miałem 800. Zaobserwowałem też przy przekręcaniu kluczyka na pozycję zapłonu dłuższą prace niż zwykle jakiegoś urządzenia.(tak jakby jakaś pompka czy cos w tym rodzaju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wężyk faktycznie był peknięty ale nic to nie zmieniło kontrolka dalej swieci obroty nie spadły

 

[ Dodano: 2010-10-24, 13:15 ]

Dzisiaj eksperymentowałem trochę i opowiem moje spostrzeżenia;

Pierwsze co to odłączyłem klemę od aku i po paru minutach podłączyłem. Kontrolka zgasła ale obroty nadal na 1500 więc odpiąłem wężyk od czujnika podciśnienia i przytkałem wężyk,obroty spadły i się wahały od 900 do 1100. Odkręciłem to coś oznaczone nr. 3 chyba silniczek krokowy przeczyściłem,a przed wkręceniem go z powrotem przekręciłem zapłon i patrzyłem czy się bolec poruszy(nie poruszył się chociaż nie wiem czy ma sie ruszać).Spostrzegłem że pod samochodem od strony pasażera jest chyba pompka paliwa która po załączeniu zapłonu pracuje(pompuje)dłużej niż zwykle. Ale samochód opala normalnie I tu utknąłem.

Czy pompka paliwa może mieć coś wspólnego z obrotami?

Jeszcze jedno przed awarią miałem ob. 750 ale czasami skakały więc ścisnąłem silniczek krokowy opaskami bo łapał lewe powietrze, no i ob. były dalej ok. W trakcie jazdy zapaliła mi sie kontrolka nr.2 na zdjęciu po przejechaniu 70km ob. miałem juz na 1500.

Będę wdzieczny za rady.

post-18705-1287871299_thumb.jpg

post-1-1287871299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem opisanego wyżej zachowania był czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Po założeniu nowego obroty utrzymuja sie na poziomie okolo 2000/min i czesto plywaja 2000-2500 - czego to moze byc wina, bo nie znalazlem takiego przypadku na forum...

Proponuję zajrzeć tutaj: Nieszczelność w układzie dolotowym

i tutaj: wysokie obroty 1.4/1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostryo87, Nie trafiłeś w temat. Czujniki na silnikach 1,6/8V i 1,6/16V są inaczej umieszczone i pewnych elementów nie ma. Np tego wężyka. Czujnik zamontowany jest bezpośrednio na kolektorze dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostryo87, Nie trafiłeś w temat.

Chciałem mniej więcej wiedzieć gdzie to sie znajduje w 1,6 16V a u siebie już bym coś znalazł.Ale spoko już znalazłem przyczynesilniczek krokowy wszystko jest jak narazie ok. Tylko zastanawia mnie to dlaczego zapaliła się kontrolka od czujnika podciśnienia skoro wygląda na to że jest dobry??? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na downloadzie masz opis czujników, ściągnij sobie.

To jest kontrolka usterki elektronicznej silnika i może dotyczyć większości czujników na silniku + sondy lambda na wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!