Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rosną obroty a samochód nie przyspiesza...


BuZZarD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj pojawił się problem z rosnącymi obrotami i praktycznie zerowym przyspieszaniem samochodu, ale pokolei.

W dniu dzisiejszym odebrałem samochód od mechanika, wymieniany był wysprzęglik. Mechanik powiedział, że tarcza sprzęgła jest w b.dobrym stanie i nie ma sensu jej wymieniać (wcześniej działało wszystko extra). Natomiast po wyjechaniu z warsztatu za miasto, samochód na 1 i 2 biegu przyspiesza normalnie tak jak powinien natomiast na 3,4,5 i 6, gdy nagle chce mocno wcisnę gaz (tak jak np do wyprzedzania), samochód przestaje przyspieszać po przekroczeniu ok 2,3tyś obrotów... mimo, że obroty nadal rosną. Zdarza się to w 80% przypadków, czasem działa normalnie.

Niestety na forum nie znalazłem informacji co to może być, wszyscy tutaj na forum kierują się w kierunku sprzęgła, ale w moim przypadku jest to praktycznie wykluczone...

 

Ma ktoś z Was jakiś pomysł? Co to może być?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Pozdro

 

PS Dodam jeszcze, ze gdy jadę spokojnie i przyspieszam równomiernie to i na 3,4,5 i 6 biegu mogę kręcić do 3,5 tyś obrotów i samochód cały czas ciągnie do przodu (czyt: przyspiesza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% sprzęgło się ślizga. Tarcza mogła być dobra ale docisk niekoniecznie i to może być przyczyną. Inną przyczyną może być że przy składaniu między tarczę a docisk lub koło zamachowe dostała się odrobina oleju lub smaru. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną przyczyną może być że przy składaniu między tarczę a docisk lub koło zamachowe dostała się odrobina oleju lub smaru. Pozdrawiam.

No i właśnie też na to wpadłem, fajnie że chociaż częściowo ktoś potwierdza moją teorie <ok> Przejechałem dopiero jakieś 15km po wymianie wysprzęglika, więc zobaczymy jak to będzie. Możliwe, że się ułoży wszystko... bo tak jak mówię, czasem działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kładziesz docisk na prasę i go delikatnie ściskasz tak jak wysprzęglik, w docisku masz takie trzy sprężynki i w nich takie płaskowniki, na ściśniętym docisku przesuwasz te płaskowniki żeby wyglądały tak jak w nowym dociski(czyli chyba tak żeby sprężynki były rozciągniete)....

 

podobno jak się tego nie zrobi to albo sprzęgło ślizga albo wysprzęglik sie niedługo rozlatuje....

 

info z ASO....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie wróciłem z trasy, zrobiłem jakies 200km, a po ok 120km zaobserwowałem, że objaw chyba zniknął sam... Na początku działa normalnie tylko 1 i 2ka, po kilkunastu kilometrach doszła 3ka, a teraz 4,5 i chyba 6ka też są OK. jeszcze trochę to potestuje i zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmm, panowie, mam podobny problem co kolega powyżej. Czasami (czyli nie za często) dzieje się właśnie tak, że jak dam właśnie gaz do dechy na biegach (raczej od 3 wzwyż) to rosną obroty trochę i potem spadają i dopiero samochód ciągnie tak jak powinien. Dodam, że biegi wchodzą normalnie itp. itd. Scenic ma przejechane raptem 55tyś. km (pewne bo od nowości w rodzinie), sprzęgło niewymieniane, generalnie w normalnej jeździe to w ogóle nie przeszkadza, no, ale "siedzi mi w głowie" ;-)

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!