Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc przy wyborze Megane/Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Meganki I, fazy II mogę powiedzieć, są odporne na rdzę. Jednak pod warunkiem, że nie nie są po kraksie. Jeżdżę już sporo czasu Meganką i muszę powiedzieć- nie miałem poważniejszych awarii z winy auta. Psują się drobiazgi, które są denerwujące ale nie kosztowne np:ostatnio uszkodził się taki mały plastik przy bocznej szybie ,nic wielkiego ale siłownik wypycha szbę poza ramkę drzwi.

Polecam silnik benz. 1,6 chyba 102km- jest cichy i ma wystarczającą moc do bezpiecznego wyprzedzania

Z diesli polecam silnik jak mój 1,9 dTi 98 km-bardzo ekonomiczny ale głośny( nie polecam 80 km- jest za słaby na drodze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem na forum nowy i proszę szanowne forum o poradę, mam zamiar kupić megan kombi 1.9 dti przebieg 171tyś z 2001 roku, proszę o pomoc na co zwracać uwagę w czasie oglądania auta, co sprawdzać,gdzie zaglądać. Proszę o pilną odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Obecnie posiadam Megankę z silnikiem 2.0 8V 115KM. Kusi mnie kupno diesla? Czy w HB był tylko 1.9 dT (91KM) czy był też 1.9 dTi (98KM)? Jak się sprawuje benzyna już wiem. Proszę o jakieś zdania użytkowników diesli. Jak te silniki działają? Ile palą? Jak się sprawują. Czy nie odczuwacie braku mocy? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po kiego czorta chcesz sie z hatchbacka 2,0 115KM przesiąść na klekota o 15-25Km slabszego??

Przeciez przy tej masie auta co masz silnik naprawde super sobie radzi i jest bardzo elastyczny..

Nie zapominaj tez o trwalości F3R.. ludzie pisza ze te silniki dzieki swej konstrukcji robia bez problemu 500 tkm.

Jak na benzyne to jest moim zdaniem super wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój szwagier kupił wczoraj Scenica 1.9 dTi. Silnik nie pracuje aż tak głośno. Moża z tym bez problemu wytrzymać. Byłem pod wrażeniem podczas przejażdżki. Bardzo dobrze się zbiera. No i mniej pali :) Tylko to czekanie aż olej dopłynie do turba. No i benzyną można pozwolić sobie na jakieś fantazje. Palenie gumy z miejsca czy obrotomierz do odcinki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tu nowy :) Zwracam się do was z poradą jako znawcy meganków może mi doradzicie czy sie opłaca.Chcę kupić sobie ten oto samochodzik http://slapek.gratka.pl/ogl/299.html# będzie to mój pierwszy własny samochodzik.A więc tak na co mam zwrócic uwage przy kupnie?Z tego co zauważyłem ogladając to autko to małe ognisko rdzy przy szybie na dachu pozatym jest OK autko bezwypadkowe silnik też ładnie i równo pracuje.Jeśli chodzi o wyposażenie nie jest źle jak na moje 1 autko .Teraz czekam koledzy na szybką odpowiedz i porady/Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak na co mam zwrócic uwage przy kupnie?

 

pierwsze sprawdź czy nie cieknie olej pod uszczelką głowicy, drugie sprawdź od dołu czy nie cieknie olej na uszczelniaczu wału - przeważnie od strony skrzyni. To dwa typowe wycieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - to mój pierwszy post tutaj

 

Mam na oku Megane I z 2002 roku 1,9dti (98KM) a dokładnie

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2940752

 

samochód wygląda ładnie czysto - ma tylko jeden feler - mam podejrzenia ze była jakaś mała stłuczka z przodu - powiększcie pierwsze zdjęcie i na przednim zderzaku przy kole widać jakby zderzak był lekko klejony - są tez zarysowania przy lampie(tak jakby zderzak przedni sie porysował od tej lampy) i przednia maska - jak sie przejedzie palcem miedzy nią a zderzakiem - to czuć tam ogniska rdzy ( tak jakby zderzak odbił lekko w gore i zarysował krawędzie przedniej maski)

 

To ma być mój pierwszy samochód i nigdy nie zajmowałem sie ocena samochodów - wiec proszę fachowców o to czy moje przypuszczenia są dobre i czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje ten samochód - czy może po prostu mocno targować sie o cenę

 

PS planuje kupić autko na jakieś 2 max 3 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!