Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło się kończy?


awrzosik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Renault Megane II ph I 2004r 1.5dci 60kW (82KM) silnik k9k (chyba 722), skrzynia 5-cio biegowa z wstecznym wrzucanym jak "6".

A teraz o co chodzi Smile Podczas jazdy samochód na biegu 1,2 zachowuje się normalnie, sprzęgło bierze normalnie, nie szarpie, natomiast podczas jazdy na 3, 4, 5 biegu podczas gwałtowniejszego przyśpieszania, np wyprzedzanie, powyżej 2000obr obroty raptownie rosną, natomiast samochód nie przyspiesza, po chwili dopiero obroty trochę spadają, tak jakby załapywało, samochód dopiero zaczyna przyśpieszać, objawy niby ślizgającego się sprzęgła, ale dlaczego dzieje się tak po 2k obrotów oraz na biegach 3,4,5, reszta jest ok. Czyżby ślizgało się od 2k obrotów gdy włącza się turbina i sprzęgło nie daje rady?

Samochód "po leasingowy" czyli swoje już dostał, ile tak orientacyjnie dożywa sprzęgło (pomogłoby mi to ocenić czy pokazywany przebieg jest w miarę realny) w chwili obecnej to ponad 270kkm.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i tak trochę pożyło 270 tysia to sporo tak to już jego ostatnie tchnienia miałem taki przypadek w fordzie na początku też się ślizgało przy przyśpieszaniu na wyższych biegach a pod koniec to już nie szło szybko ze świateł wystartować tak że kolego czeka cię wymiana sprzęgła :-| możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić czy się czasami linka nie zaciera ale to mało prawdopodobne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego, ponieważ w poprzednich samochodach koniec sprzęgła objawiał się głównie przy ruszaniu, lub zmianie biegów, uślizgiwało się wtedy, a tutaj jak do tej pory tylko podczas przyśpieszania na wyższych biegach. Dobrze,że tutaj nie ma dwumasowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze się tak samo zużywa i objawy też są różne moje było tak zużyte że jak zaczynałem cofać to było słychać sprężynki te w środku tarczy fachowo to się nazywa chyba tłumik drgań ale w 100 % pewny nie jestem :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku max moment obrotowy jest coś ok 2 tys obr/ min. Dlatego też wtedy zaczyna ci się ślizgać sprzęgło. W atmosferycznych benzyniakach jest zupełnie inna charakterystyka dlatego nie ma co porównywać do TD ;-) Z tego co piszesz to ewidentnie sprzęgło. Jeżeli faktycznie przelatało 270 Tyś. km to wynik godny pogratulowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podpinam się pod temat, nie chcę zakładać nowego. Wydaje się mi iz w moim ( Żony bolidzie) jest coś nie tak z sprzegłem. Sprzegło bierze przy podłodze, a niedociśnięcie padału na max w podłoge potrafi powodować problemy z wrzuceniem biegu. Szczególnie wsteczny ale też z 2 na 3. Czasami jest też problem z wypięciem biegów . Wrzucam bieg rozpędzam wciskam pedał a wajcha nie chce ani drgnąć poprawka pedałem plus chamska siła i wyskakuje ! Sprzegło się kończy? 135 tyś przebiegu więc nie tak dużo. Regulacja jakaś, cos spadło ,przesuneło się ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem odrazy sprzęgło więc nie wiem ile sam wysprzęglik, awaria wysprzęglika zaczęła się najpierw od trudności z biegami, a późnij pedał sprzęgła nie odbijał do końca, a na sam koniec został w podłodze.

 

Dodano: 01 wrz 2011 - 08:49

wysprzęglik myślę że do 200 + wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!