Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabe ogrzewanie - jak odpowietrzyć układ ch


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem ze slabym ogrzewaniem w marcu bylo oki, w lato zakladalem gaz pozniej nie uzywalem ale wydaje mi sie ze bylo dobre po zalozeniu gazu dolalem ze 2 litry plynu chłodzącego, teraz zrobilo sie troche zimniej i ogrzewanie jest slabe nie wiem dokladnie od kiedy, co moge zrobic samemu zanim pojade do warsztatu czy moze ktos podeslac zdjecie ktora srubka sie odpowietrza uklad chlodzenia i jak to robic na zimnym? cieplym? wlaczonym ??

aha dodam jeszcze odkrecalem korek od uzupelnienia plynu nagrzewalem samochod myslalem ze tak sie troche odpowietrzy i moim zdaniem jak sie nagrzewal to poziom plynu chlodniczego sie troche podnosi. bardzo prosze o pomoc nie wiem jak sie za to zabrac i od czego zaczac

 

Przeczytaj jeszcze raz Regulamin forum i popraw to co zrobiłeś źle.

na razie :) - P_R_Z_E_M_O

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od marca układ na 100% się sam odpowietrzył ;-)

Wg. mnie problem jest w nagrzewnicy lub termostacie.

jak sie nagrzewal to poziom plynu chlodniczego sie troche odnosi

:) fizyka kolego, fizyka

 

Nie słyszałem o mieście które się nazywa warzsawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w marcu ostatni raz na full używałem:) a dolewałem płyn jakies 1,5 miesiąca temu , ale odkąd się zrobiło zimniej zauważylem ze nie leci takie cieple bardzo powietrze, musze ustawic na 27st. a i tak za ciepło nie jest. Jak to sprawdzić co to może byc??

 

Przyszło mi do głowy czy może to być przyczyna zle podłączonego gazu ??

np. wąż do reduktora jest podłaczony pod główną rure od chłodnicy tą wchodzącą do

nagrzewnicy?? a nie do tej wychodzącej.

kolega mi podpowiedzial ze można przepłukac wodą układ chłodzenia ze niby mogła sie zamulić nagrzewnica. Czy to realne??

 

Za usuwanie wpisów administracji + nie stosowanie pl-literek należny się pasek, który niniejszym otrzymujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega mi podpowiedzial ze można przepłukac wodą układ chłodzenia ze niby mogła sie zamulić nagrzewnica. Czy to realne??
możesz odlączyć przewody wodne w komorze silnika przy ścianie grodziowej i wypłukać nagrzewnicę bez jej wyciągania.Właśnie na tej jednej z rur jest srubka od odpowietrzania układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie wymieniłem filtr przeciwpyłkowy, nic nie pomogło :)

będę musiał spróbować z tym przepłukaniem, jak tylko znajde kogoś z kanałem.

przyszedł mi do głowy jeszcze taki pomysł - może to jest wina źle podłączonej instalacji gazowej, mam reduktor podpięty przy ścianie grodziowej do tego przewodu ktory dostarcza ciepło czyli przwód wchodzący. jak myślicie czy to ma znaczenie??

 

Acha i jeszcze jedno - termostat wykluczam, dosyć szybko łapie temperature rano więc chyba trzeba go wykluczyć, chyba że się myle

 

 

ps. P_r_z_e_m_o przepraszam już się poprawiam :)_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr grodziowy

Słowotwórca jakiś czy co :)

Nie twórz nowego słownictwa bo potem nie wiadomo co chodzi! Ten filtr nazywa się filtrem przeciwpyłkowym.

ps. P_r_z_e_m_o przepraszam już się poprawiam

Zasłużyłeś na to i przeprosiny nic nie pomogą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz instrukcję obrazkową.

LINK

Na innym forum ale nie będę sobie przypisywał autorstwa ;-)

Może któryś z kolegów popełni manual to się go wrzuci na downloda. Chyba że kolega paweltk również i nas odwiedza ;-)

Paru kolegów z tamtego forum widać i u nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam reduktor podpięty przy ścianie grodziowej do tego przewodu który dostarcza ciepło czyli przewód wchodzący. jak myślicie czy to ma znaczenie??

 

I to bardzo. Po prostu ciepło wytworzone przez silnik, które mało byś dostarczone do nagrzewnicy rozkłada się na dwa elementy. Nagrzewnicę i reduktor. I dlatego masz słabsze ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli prawidłowo reduktor powinien być podłaczony pod tą rurkę co odprowadza ciepło od nagrzewnicy??

 

A tak na zdrowy rozum to jak się porządnie nagrzeje autko to już nie powinno mieć znaczenia pod którą rurkę jest podpięty, sam już nie wiem zaczynam powoli nabierać niechęć do tego autka.

 

Teraz mam takie pytanie który przewód doprowadza ciepło do nagrzewnicy ten z odpowietrzeniem czy ten drugi??

Dziś rano sprawdziłem który jest cieplejszy i ten bez odpowietrzenia byl gorący a ten z odpowietrzeniem znacząco zimniejszy i do niego mam wlasnie podpięty reduktor

 

 

po powrocie z pracy jeszcze raz sprawdziłem jak ciepłe są przewody.

ten zaznaczony na czerwono prawie się popażyłem.

ten na niebiesko był troche zimniejszy.

post-24954-1286827983_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!