Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy kupie Renault MEgane II 1.9 Dci 120km do 13500zł??


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ma być twój pierwszy samochód to proponuję kupić coś mniejszego np Twingo, Clio. Mniej pala i mniej kosztuje ich utrzymanie. Bo OC jest w Polsce jest liczone od pojemności. I w twoim przypadku dochodzą jeszcze zwyżki za wiek. I za Diesla zapłacisz więcej niż za jednostkę benzynową. A co do przeglądów to wymiana rozrządu jest porównywalna w obu jednostkach. Większe koszty są przy dieslu jak coś poleci (wtryski, świece żarowe, turbina, sprzęgło). I trzeba wziąć pod uwagę że megankiII nie lubią za bardzo zamienników. Sprawdziłem to na własnej skórze więc wiem co mówię (sonda lambda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ja może wtrącę swoje 3 grosze.pamel, - postaraj się pisać poprawnie nazwę silnika wysokoprężnego, bo faktycznie to trochę bije po oczach.

Poza tym nie oceniaj auta i silnika tylko po spalaniu. To najgorsza możliwa opcja oceny "Diesel czy benzyna"

Jak się nie znasz na autkach, jak sam piszesz, do tego nie dysponujesz zbyt dużą kasą to kup sobie benzyniaka. Będziesz miał prostszy konstrukcyjnie silnik ( czyli mniejsze koszty naprawy). Diesel na trasie pokazuje swoją przewagę w spalaniu i dynamice ( wyższy moment obrotowy). Ale po mieście nie odczujesz różnicy. Dodatkowo jeśli jeździsz głównie po mieście, to z benzyną będzie np. mniej problemów zimą ( Diesle potrzebują większej mocy z akumulatora, jak również z ropy może wytrącić się parafina i np. nie odpalisz auta rano). Diesel ma turbinę ( ja jak kupowałem auto liczyłem się z jej wymianą i miałem na to środki. Kosztowało mnie to 2 tys.). Ma koło dwumasowe, wtryskiwacze itd. Jednym słowem - podzespoły, które jak padną to ich naprawa sporo kosztuje. W benzynie nie masz tego problemu.

Poza tym łatwiej trafić zadbaną benzynę niż Diesla moim zdaniem.

Jeśli chodzi o spalanie, to w mieście palą niemal tyle samo, na trasie będzie to różnica góra 2L. Przyjmijmy, że w mieście Diesel będzie spalał mniej o 1 L. czy dla kilku złotych różnicy na 100 km chcesz się pakować w ryzyko kosztownych napraw? Uważasz, że warto?

Moim zdaniem nie. Zwłaszcza, że moim zdaniem trafisz na średnio zadbanego Diesla mając taki budżet. Ja bym poszukał benzyniaka. Jak będzie ze drogo to sobie zawsze LPG wstawić możesz...

 

[ Dodano: 2010-10-10, 15:53 ]

Prezes, - prawdopodobnie turbina mu przechodziła w tryb serwisowy i dlatego musiał "zrestartować" auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi że za drogo bo te kilka złotych jak mówicie to nie jest różnica duża. ale chodzi że większość znajomych mówi mi że "disel" bardziej dynamiczny że budowa silnika meganki disla ogólnie jest prosta bo to podobno to samo co w astrach II . co do jazdy ja mówię że raczej w mieście będę mało. trasy? czasami . ale głównie dużo będe jeździł na treningi które mam od siebie jakieś 15km w jedną stronkę plus ogólnie uważam sam disla za lepszego. wiem że trzeba dobrze przegladnac itp bo można się wpadkować w koszty ale to samo z benzyną a uważam że jeżeli poszukam dobrze to może coś "nienajgorszego mi się trafi" mówiąc o wymianach i naprawach liczę sie z tym. chociaż wolał bym to wszystko po zimie robić( więcej kasy będe miał) to myślę że teraz też dał bym rady:) co do oplat rejestracyjnych zdecyduje się chyba auto wziąć na tatę( 70% zniżki) i ja będe tylko współwlaścicielem więc opłaty nie będą takie wielkie( tata ma lagune 2.0 więc też duży silnik) ogólnie muszę chyba porozmawiać z kimś kto się zna( nie twiwerdze że się nie znacie ale z kimś kto pracuje przy tym , np mechanikiem lub kimś z renault) chyba przejadę sie do serwisu i wypytam. co o tym myślicie?

Jeszcze com do problemów . mój tata wcześniej miał disla i wiecie był garażowany bo mieszkam na wsi i mam garaż obok domu i nie było problemów w zimie a autko mialo 8 lat więc o takich problemach powiem wam szczerze że nie myślalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jesteś napalony na silnik 1,9 diesla. A chociaż miałeś możliwość przejechania się megankami z tymi silnikami :) Osobiście jeździłem benzyną (megane II 1,6 16V) i dieslem (scenik II 1,9 dci). Według mnie silniki są porównywalne. Za dieslem przemawiałoby mniejsze spalanie ale tylko na dalekich trasach. Za benzyna przemawiają mniejsze koszty napraw jak coś się stanie z silnikiem i jego osprzętem. A co do zniżek to maksymalnie można mieć 60%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76, nie meganką nie jeździłem ale jeździłem 1.9 opla astry. no i o to spalanie mi chodzi :) ale jednak wolał bym disla nie wiem czemu może dlatego że wszyscy mi to doradzają że duzo dynamiczniejszy itp

 

Slowik8609,

"Prezes, - prawdopodobnie turbina mu przechodziła w tryb serwisowy i dlatego musiał "zrestartować" auto." - gadałem dzisiaj z kumplem i mówił że może to Intercooler ( nie wiem czy tak sie to pisze ale ta chlodniczka mała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wrócić do tematu i zakończyć polemikę nt. wyższości diesla nad benzyna i na odwrót, pytanie jest konkretne:

"czy kupię Renault MEgane II 1.9 Dci 120km do 13500zł??"

 

pamel, zacznij pisać po polsku, bo ciężko się czyta Twoje wypowiedzi, poza tym,

jak to napisał szafir51

pamel - chłopie, rusz dupę i poczytaj trochę

o problemach z dieslami i benzynami i wtedy podejmuj decyzję.

Jednostka Opla to inny silnik niż Renówki, mimo że zasada działania ta sama. W Oplu krótsza jest np. skrzynia biegów.

 

Jeszcze raz apeluję o powrót do tematu.

 

P.S. aston76, w dieslu dCi nie ma sondy lambda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamel, przestań słuchać kolegów bo z tego co piszesz to kompletnie nie mają wiedzy o autach.

Żaden Diesel ( tak się to pisze tak a propo) z common railem nie jest prosty w obsłudze.

Silnik wysokoprężny w Astrze II to ( jeśli myślimy o tym samym silniku) konstrukcja Isuzu - nawiasem mówiąc dosyć wiekowa.

Powtarzam - nie kieruj się spalaniem jeśli chodzi o wybór benzyny czy Diesla. To najgorsze, najbardziej stereotypowe i krótkowzroczne myślenie ( to jak z tym, że się nie kupuje aut na "F", albo że "japończyki" się nie psują...) Nie obraź się, bo nie to jest moim celem. Obawiam się tylko, że tak się napaliłeś na to 1.9 że utopisz kasę.

tak naprawdę jeżdżąc na treningi 15 km nie odczujesz różnicy w spalaniu, dynamice tez nie za bardzo moim zdaniem. ( nim się dobrze rozbujasz to już meta :) ). Po za tym o co chodzi w dynamice - diesel na większy moment obrotowy i dlatego w połączeniu z turbo ładnie rwie do przodu. Ale nie oznacza to, że benzyna nie jest dynamiczna. Gdyby nie była to F1 by na ropę było... :) Naprawdę - sporo większe szanse masz w znalezieniu zadbanej benzyny za te pieniądze. I nie masz tutaj problemu z turbiną, dwumasem czy wtryskami. A i silnik prostszy więc w razie awarii łatwiej fachowca znajdziesz. A jak za drogo Cię paliwo będzie wynosić to sobie zawsze LPG możesz wrzucić. W dieslu nie masz takiej opcji.

Możesz mniej więcej oszacować jakie robiłbyś roczne przebiegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, nie ten sam silnik? a kolega który miał i astrę i teraz ma megan mówił że to samo.. bo dzisiaj na uczelni z nim rozmawiałem:) czytam dużo czytam o tym ale jednak opinie uzytkowników są więcej warte niż suchy tekst. a co do tego ze odeszliśmy od tematu to nie prawda to się wszystko wiąże z tym czy się zmieszcze w kwocie 15000 i czy będe zadowolony(chociaż w miarę)

Słowik nie wiem jakie będe robil mniej więcej naprawdę trudno to określić czasami korzystam z auta cały tydzień a czasami stoi w garażu dwa tygodnie( taty auto) więc trudno mi określić. ale o tym spalaniu to chodzi mi o to że diesel lubi obroty czyli jeśli się kręci go to mniej pali tak tłumaczył mi to kolega( wiem że nie powinienem się słuchać może ale jednak ma sporo więcej doświadczenia z autami) a z powodu że jestem młody to raczej będe go trochę kręcił. co do lpg to nie ma szans napewno nie włoże lpg do auta ( po przeżyciach z laguną w gazie mam dosyć) a więc jednak benzynka wyjdzie mnie trochę drożej dlatego jestm sklonny kupić diesla ale ok skoro tak radzicie to aż z ciekawości pojade do renault i dowiem się czegoś więcej jak oni to widzą i co doradzą a potem napisze czego się dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!