Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dostaje małe obroty i gaśnie


NoName

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam taki problem. W zeszłym tygodniu robiłem rozrząd u znajomego mechanika i przy okazji polecił mi wymienić świece. Dziś je wymienił-kupiłem oryginały Boscha. Wcześniej obroty lekko falowały na zimnym silniku. Po wymianie rozrządu nadal tak było i szczerze powiem, nie przeszkadzało mi to. Jednak po dzisiejszej wymianie świec i wyczyszczeniu silnika krokowego, auto zachowuje się tragicznie. Nie ważne, czy silnik jest ciepły, czy zimny, zaraz po odpaleniu po prostu gaśnie i podkręcenie obrotów nic nie daje. Muszę przytrzymać gaz przez jakieś 2minuty i dopiero jest ok. Miało być lepiej, a jest coraz gorzej :-| Mam już dość tego mechanika i w sobotę jadę do innego. Ten twierdzi, że trzeba wymienić silnik krokowy, co Wy o tym myślicie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś czyściłem czujnik położenia wału, silniczek krokowy i sprawdzałem gumowy przewód do krokowca i czujniki od ciśnienia znajdujące się na kolektorze dolotowym. Bez zmian, na ciepłym silniku gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem gumowy przewód do krokowca

Nie ma czegoś takiego. Krokowy jest wciśnięty tylko na uszczelce, nie dochodzą do niego żadne gumowe wężyki, tylko elektryczna wiązka. Na pewno znalazłeś silniczek krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tfu! Pomyliłem się. Krokowy jest wkręcony, natomiast miałem na myśli MapSensor, który jest wciśnięty na uszczelce tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MapSensor to ten czujniczek obok krokowca (może z 8-10cm) na kolektorze dolotowym? Jak tak to jego też sprawdzałem, czyściłem, i uszczelniłem silikonem na wszelki wypadek.

 

Dodam jeszcze że samochód gaśnie tylko wtedy jak go odpale i od razu nietrzyma mi jałowych. Jak odpale i uda mu sie je utrzymać to już będzie trzymał aż do zgaszenia silnika. Może krokowiec ze starości sie już podwiesza w pewnej pozycji? Bo rozumiem że za utrzymanie obrotów jałowych już po wyłączeniu się ssania jest odpowiedzialny tylko silnik krokowy? (Jak odpalam po nocy zimnego czyli na ssaniu to zawsze ma obroty jałowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik temperatury ześwirował i podaje zawyżoną temp. silnika. Od razu mówię, że są dwa jeden podaje sygnał do ECU drugi na deskę.

Masz ewidentnie przekłamania na w sterowaniu silniczkiem krokowym lub potencjometru położenia przepustnicy. Sprawdził bym wszystkie trzy w/w elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak pogoda pozwoli obejrze w takim razie wszystko co się znajduje przy przepustnicy. A te czujniki które mają wpływ na działanie krokowca w którym miejscu są ulokowane i jak je sprawdzić, jakie powinny mieć wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam dokładnie ten sam problem. Byłem w serwisie, wyskoczył defekt czujnika położenia wału i mapsensor. Serwisant był na tyle w porządku, że w pierwszej kolejności polecił wyczyścić i sprawdzić szczelność układu dolotowego. U mnie ewidentnie słychać przy dodawaniu gazu jakby zaciągął lewe powietrze, bardzo głośno syczy. Nie wiem czy tak jest w każdej megance. Jutro jak nie będzie tak zimno to sie za to biore. A tak "by the way"... ma ktoś tutorial jak ugryźć przepustnice? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!