Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dostaje małe obroty i gaśnie


NoName

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam taki problem. W zeszłym tygodniu robiłem rozrząd u znajomego mechanika i przy okazji polecił mi wymienić świece. Dziś je wymienił-kupiłem oryginały Boscha. Wcześniej obroty lekko falowały na zimnym silniku. Po wymianie rozrządu nadal tak było i szczerze powiem, nie przeszkadzało mi to. Jednak po dzisiejszej wymianie świec i wyczyszczeniu silnika krokowego, auto zachowuje się tragicznie. Nie ważne, czy silnik jest ciepły, czy zimny, zaraz po odpaleniu po prostu gaśnie i podkręcenie obrotów nic nie daje. Muszę przytrzymać gaz przez jakieś 2minuty i dopiero jest ok. Miało być lepiej, a jest coraz gorzej :-| Mam już dość tego mechanika i w sobotę jadę do innego. Ten twierdzi, że trzeba wymienić silnik krokowy, co Wy o tym myślicie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś czyściłem czujnik położenia wału, silniczek krokowy i sprawdzałem gumowy przewód do krokowca i czujniki od ciśnienia znajdujące się na kolektorze dolotowym. Bez zmian, na ciepłym silniku gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem gumowy przewód do krokowca

Nie ma czegoś takiego. Krokowy jest wciśnięty tylko na uszczelce, nie dochodzą do niego żadne gumowe wężyki, tylko elektryczna wiązka. Na pewno znalazłeś silniczek krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tfu! Pomyliłem się. Krokowy jest wkręcony, natomiast miałem na myśli MapSensor, który jest wciśnięty na uszczelce tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MapSensor to ten czujniczek obok krokowca (może z 8-10cm) na kolektorze dolotowym? Jak tak to jego też sprawdzałem, czyściłem, i uszczelniłem silikonem na wszelki wypadek.

 

Dodam jeszcze że samochód gaśnie tylko wtedy jak go odpale i od razu nietrzyma mi jałowych. Jak odpale i uda mu sie je utrzymać to już będzie trzymał aż do zgaszenia silnika. Może krokowiec ze starości sie już podwiesza w pewnej pozycji? Bo rozumiem że za utrzymanie obrotów jałowych już po wyłączeniu się ssania jest odpowiedzialny tylko silnik krokowy? (Jak odpalam po nocy zimnego czyli na ssaniu to zawsze ma obroty jałowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik temperatury ześwirował i podaje zawyżoną temp. silnika. Od razu mówię, że są dwa jeden podaje sygnał do ECU drugi na deskę.

Masz ewidentnie przekłamania na w sterowaniu silniczkiem krokowym lub potencjometru położenia przepustnicy. Sprawdził bym wszystkie trzy w/w elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak pogoda pozwoli obejrze w takim razie wszystko co się znajduje przy przepustnicy. A te czujniki które mają wpływ na działanie krokowca w którym miejscu są ulokowane i jak je sprawdzić, jakie powinny mieć wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam dokładnie ten sam problem. Byłem w serwisie, wyskoczył defekt czujnika położenia wału i mapsensor. Serwisant był na tyle w porządku, że w pierwszej kolejności polecił wyczyścić i sprawdzić szczelność układu dolotowego. U mnie ewidentnie słychać przy dodawaniu gazu jakby zaciągął lewe powietrze, bardzo głośno syczy. Nie wiem czy tak jest w każdej megance. Jutro jak nie będzie tak zimno to sie za to biore. A tak "by the way"... ma ktoś tutorial jak ugryźć przepustnice? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!