Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Slabe swiatla drogowe/mijania Megane ph1


Rekomendowane odpowiedzi

w mojej megance mam pewien swego rodzaju problemik. Strasznie slabo swieca mi swiatla drogowe i mijania. Reflektory sa pojedyncze z elektryczna regulacja wysokosci. Nie chodzi tu o zle ustawienie swiatel a o intensywnosc swiatla rozpraszanego przed autem. Jaka moze byc tego przyczyna? Czy ten model posiada przekazniki na swiatla? Moze rowniez padl ofiara skapstwa koncernu motoryzacyjnego ktory oszczedza na wszytkm na czym sie da tak jak to ma miejsce w golfach 1/2/3 ktore tez nie posiadaja przekaznikow do swiatal i z czasem wysoki prad puszczany przez przelaczniki swiatel poprostu je wypala co odbija sie zanizonym napieciem na zarówkach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz żarówki :mrgreen: :) Może masz zabrudzone odbłyśniki :)

Ja ze swoją nie mam problemów a jadę teraz na Philips VisionPlus oczywiście 60/55

Piszą, że żarówki dają do 50% więcej światła i o 10-20 metrów dłuższe strumień - z tym 10-20 m nie do końca się zgadzam ale potwierdzam, że jest jaśniej niż na "zwykłych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze nie mam pojacia jakie tam zaroweczki siedza, odkod kupilem auto nie byly wymieniane ani nic. Philipsa g150 raczej u siebie nie znajde. ale niedawno sprzedalem VW Jette ktora rowniez miala kiepskie zarowki a bylo znacznie jasiniej, tyle ze tam zamontowalem instalacje oparta na przekaznikach. Czyszczenie kloszy nie wiele w Jettcie pomoglo bo dla testu wyczyscilem 1 klosz:)) w megance wygladaja jak nowe w porownaniu do bylego VW wiec nie widze sensu ich czyszczenia:)

 

ponowie pytanko czy w megankach byly stosowane przekazniki na swiatla? Moze jutro wybiore sie z miernikiem i zobacze jakie napiecie jest na zarowkach, jesli grubo ponizej 13,7V to bede niepocieszony kolejnym wydatkiem bo tym razem renault by poskapil na przekaznikach lub solidnych przelacznikach:))

 

[ Dodano: 2006-12-16, 23:18 ]

mi swiatelka swieca dosc daleko (regulacja elektryczna) ale nawet w polonezie za 250zl kolegi swiatla swieca solidniej:) dla testu ostatnio w nocy wlaczylem sobie swiatla dlugie i niecale 10% aut mijanych mi migalo ze ich raze. A i to niektorzy migali dopiero jak byli prawie na wysokosci mojego auta bo chyba sami nie byli pewni czy ja na dlugich jade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy zakupie żarówek radzę odpuścić sobie Philipsa (VisionPlus, BlueVision itp.). Żarówki faktycznie dają więcej światła, ale ich żywotność jest słaba (ok. roku) - sam ich używałem jeszcze w starym aucie i mogę powiedzieć z czystym sumieniem, że za te pieniądze to się nie opłaca. Podobno lepsze pod tym względem są Osramy, i tańsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA tam od zawsze kupuję NARVY. Dają idealną geometrię snopa światła i są trwałe. Świecą tak samo jak inne "niewynalazki".

 

Jeśli chodzi o kiepskie świecenie, to sprawdziłbym:

1. Napięcie jaki dochodzi do żarówek

2. Stan odbłyśników i szkieł reflektorów.

 

Szkła reflektorów mogą być brudna od wewnąrz, zaś z odbłyśników mogło pozłazić pokrycie (lub się zabrudzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philipsy paliły mi się w starym aucie (Matiz, H4), teraz zamierzam zainstalować w mojej Megance lepsze żarówki, dające więcej światła niż standardy, ale doświadczenie mi mówi, żeby nie wybierać tej firmy, choć teraz mogłyby działać bez zarzutu jak u Ciebie. Może Osramy Silverstar? Tungsramy Megalight odradził mi mechanik w serwisie, jego zdaniem są słabe i nie byłbym zadowolony (?). Znalazłem ciekawą stronę nt. oświetlenia w pojazdach - :mrgreen:http://skoda.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm . Miłej lektury - pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwalam sobie to wkleić bo to jest sedno sprawy ;-)

Rady dla kierowców

 

Wielu kierowców, w tym doświadczonych, ma problemy podczas jazdy nocą: potrzebują więcej światła. Dotyczy to zwłaszcza starszych kierowców. Naukowe badania wzroku potwierdziły, że np. osoba w wieku 40 lat potrzebuje do prowadzenia samochodu dwukrotnie więcej światła niż osoba w wieku 20 lat! Wyniki badań na temat wypadków w dzień i w nocy (ze zmiennym oświetleniem na drodze) w porównaniu z wiekiem kierowców pokazały, że osoby w wieku 55 lat powodują 2,3 razy więcej wypadków w nocy niż osoby w wieku 25 lat. Dlatego też dobre oświetlenie jest rzeczą zasadniczą dla bezpieczeństwa jazdy. Należy stosować źródła światła renomowanych producentów, posiadające dopuszczenie do stosowania w ruchu drogowym. Żarówki „ulepszone” typu Premium czy VP są kilkakrotnie droższe od zwykłych i szybciej się zużywają, ale warto w nie zainwestować. Nie można też zapominać, że dobre oświetlenie drogi zależy nie tylko od jakości (dobrze ustawionych !) reflektorów i żarówek, ale i czystości szyb reflektorów. Brudne szyby mogą pochłaniać nawet kilkadziesiąt % strumienia świetlnego.

 

A na koniec dodam ciekawą informację ;-)

Dla niezorientowanych dodam, że Narva Speziallampen jest częścią koncernu PHILIPS - wszystko zostaje w rodzinie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ciagle brakuje mi czasu na sprawdzenie oswietlenia:) Tymczasem polecam wam poczytac sobie pare artykulow. Tam moze troszke sie dowiecie o zarowkach, ich jasnosci i geometri swiatelka jakie daja:))

 

AUTO SWIAT nr37:

http://img219.imageshack.us/img219/6811/12rr1.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/9561/23go1.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/3554/39im.jpg

 

AUTO SWIAT nr14

http://www.wrzuta.pl/img/file/yiuAvI4Cy6/t...uto_swiat_str.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą rzeczą jaką sprawdzić to napięcie dochodzące do żarówki. Najlepiej zrobić jeden pomiar przy odpiętej żarówce(wtedy powinno być identyczne jak na akumulatorze) drugie z podłączoną żarówką (różnica pomiędzy tym pomiarem a poprzednim to spadek napięcia na instalacji) spadek raczej nie powinien być większy niż 1V. należy wtedy szukać słabych styków, ew sprawdzić stan kabli (u kolegi w fiacie były tak cienkie że spadek na nich wynosił 3V, przez co miał świeczki a nie reflektory :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak osiągnąć lepsze oświetlenie drogi (wyższe bezpieczeństwo jazdy) przy zastosowaniu standardowych reflektorów?

 

Wybór jest duży - można zastosować żarówki o bardziej kontrastującej barwie - np. Philips Blue Vision, albo o strumieniu światła wyższym niż standardowy - Philips Vision Plus (+50%), Premium (+30%), Tungsram Megalight (+60%, +30%).

 

Należy zwrócić uwagę, że na drogach Europy można używać tylko żarówki o standardowym poborze mocy:

 

* H4 12V 60/55W, 24V 75/70W

* H1 12V 55W, 24V 70W

* H7 12V 55W, 24V 70W

* żarówki tzw. "przewatowane" np. 100/90W,100/80W, są niedozwolone, poza tym mogą powodować nadmierne nagrzewanie się reflektora, powodujące jego uszkodzenie.

 

Ja teraz używam Vision Plus - strumień światła wyższy o 50 % - już od przeszło 2 latek i o dziwo nie padły tak jak niektórym ;-)

 

Jak padną to zmieniam na Silver Vision - nowoczesny design i polecane są na mokrą nawierzchnię. Sprawdziłem u znajomego (ma takie) i fakt na mokrym jest OK.

 

są jeszcze Blue Vision - światło jaskrawo białe ( podobne do ksenonowego) podobno dobrze świecą ale na mokrym "G" widać ;-) - to fakt - sprawdziłm u innego znajomego i widać tak jakby się jechało bez świateł - ciut przesadzam bo ładnie wyglądają jak się na nie patrzy ale one nie są po to aby się gabić w reflektory.

 

Jako nowość pojawiły się Night Guide - żarówka najnowszej generacji - trzy różne kolory w jednej żarówce - jednak narazie jeszcze nie do końca dopracowane - różnie bywa z tym rozłożeniem kolorów. Trza im dać kilka miesięcy jeszcze na poprawę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!