Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Kangoo 2008 1.5 dCi


pawlos18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy. Sprzedałem swoją meganke II i chwilowo jeżdżę Kangoo.Wczoraj wystąpił nastepujący problem: wymyłem silnik wodą pod ciśnieniem po wymianie oleju ale wszystko bylo ok . Po jakims czasie musialem podskoczyć w pewne miejsce i jadąc nagle autko zgasło. Myślalem na początku że brakło paliwa lecz nie. Zaświeciłą sie kontrolka od silnika z napisem STOP w środku oraz kontrolka od świec nie gaśnie.Po kilku próbach odpalenia auto zapalilo , przejechalem kawałek i znowu to samo lecz juz nie odpaliło. Na serwisie Renault niewiele stwierdzili....a wzieli dużo kasy ;/.

Prosiłbym o jakieś porady;) z góry dziękuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałeś coś wodą i teraz szukaj wiatru w polu. Skoro serwis nie odnalazł to co myślisz, że znajdzie się u nas jakiś jasnowidz i na odległość naprawi :)

A tyle się mówi, że nie myje się silnika wodą pod ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak wspomniał przedmówca to może być wszystko. Na początek możesz wymienić przewody zapłonowe. Możesz też pozostawić samochód w ciepłym, niezawilgoconym garażu na dzień lub dwa, aby całkowicie wyschnął. Można ustawić mały nawiew ciepłego powietrza, chociaż nawiew powietrza z otoczenia też będzie wystarczający. Chociaż pewnie to nie pomoże. Gdyby to był samochód z lat 70 to problem łatwo by się zdiagnozowało i wyeliminowało, ale dzisiejsze samochody to coraz częściej elektronika a coraz mniej mechanika. Więc jak zalałeś coś z elektroniki to szukanie winowajcy będzie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawlos18, Rozłącz wszystkie kostki jakie masz widoczne ( tylko tak abyś potem umiał je podłączyć :) ) i popsikaj środkiem wypierającym wodę do kontaktów. Zanim ponownie złączysz to odczekaj aż odparuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes dzięki za radę :) jak zrobie to napisze o efektach. Swoją drogą w servisie na początku mowili ze wtryski mogą się kończyć ale to chyba za wcześnie.. auto ma przejechane dopiero 60tys km i wcześniej żadnych oznak nie było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz wymienić przewody zapłonowe.

A ja bym ich nie wymieniał :)

pawlos18, czyść styki przy czujnikach (zacznij od czujnika położenia wału). Upewnij się, że paliwo dochodzi do filtra i dalej do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!