Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy i dławienie podczas przyspieszania


raffaell2

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny problem z moją meganką.

Auto zimne zapala dobrze (nie to co rozgrzane) i jak ruszam delikatnie lub normalnie jest ok - słabo bo słabo ale przyspiesza. Gdy próbuję jednak ruszyć wciskając więcej niż 1/2 gazu, auto zamiast ruszać lepiej czasem się dławi i przyspiesza skokami. A jak już bez tych skoków to zdecydowanie gorzej niż wtedy gdy silnik się trochę nagrzeje (powiedzmy po 2-3 minutach jest już ok).

 

Miał ktoś podobny problem ? Stawiam na czujnik temp. płynu chłodzącego, ale chciałem go wykręcić, to mi płyn zaczął spierdzielać i odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki i świece sprawdzone? Może gniazdo cewki jest zawilgocone/zaolejone? Poczytaj trochę o tym, bo objawy miałem podobne i to była wina zalanych olejem cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raffaell2, stawiam na cewkę zapłonową - gdzieś pisałem na tym forum nawet swoje spostrzeżenia - wniosek był jedyny kupić nowy komplet denso. A zerknij tu > http://megane.com.pl/postlink/207444.htm#207444 lub tu > http://megane.com.pl/megane-i-phi-szarpie-...iku-vt15515.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę te cewki. Świece mam dopiero 5 m-c i chyba tak szybko nie padają. Mam jedna cewkę na zapasie, to codziennie będę przekładał ją w nowe miejsce, bo niestety na dzień dzisiejszy nie mam 400 na komplet nowych.

A czujnika temp. nie mam jak sprawdzic nie wykręcając go. Bolce są dość głęboko w gnieździe i na ślepo nie mogę w nie trafić :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od cewek, dopiero później leć w czujniki. Sprawdzenie cewek łącznie z ich wyczyszczeniem to kilka - kilkanaście minut i koszt zerowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki OK

Podmieniałem na nową codziennie inną i bez zmian.

Stawiam na połączenie mojego problemu z tym innym, opisanym w tym wątku:

przepustnica

Czyli z przepustnicą.

Czyszczenie pomaga na wszystko, tylko kurcze co chwilę muszę je robić :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil:

Mnie już nie jest do śmiechu.

Ta przepustnica nie jest brudna, tylko lekko się zaoliwiona (od oparów z odmy - wszyscy chyba tak macie).

 

[Dodano: 29-10-2010: 11:54]

Ponieważ już długo nie ma odpowiedzi na mój temat, a tylko ja co jakiś czas dopisuję to co zauważyłem, postanowiłem założyć nowy temat.

 

Mam problemy z zapalaniem rozgrzanego auta, które postoi z 5-20 min. Czyli lekko ostudzonego. Tylko wtedy. Tzn. silnik pali, ale po 1-2 sek. gasnie, muszę go przegazować z 20 sek. i wtedy już utrzyma obroty. Wszystko sprawdzane ale nie będę o tym pisał, bo cały wątek jest tu:

link

jakby ktos chciał doczytać co było, co nie było.

 

Ale też znalazłem coś takiego:

sprawdzałem ponowie wszystkie czujniki i są ok, ale jak próbowałem odpalić rozgrzane auto z wypiętym czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, to pali pięknie, równo trzyma obroty i nic a nic nie przygasa. Jak go mierze miernikiem to rezystancja jest chyba taka jak powinna być - powiedzmy że przy ok. 90 stopniach załącza się wentylator. Wyłączam auto, stygnie płyn i po ok 20 min mierzę - będzie ok. 60-70 stopni i jest ok. 660 ohm. Powoli spada wraz ze spadkiem temp.

Pytanie - czy świadczy to o wadliwym czujniku, czy zawsze ja się odpali auto bez tego czujnika to pięknie pali ?

 

Następnym razem proszę pisać w już istniejącym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja mam podobny problem, z tym że auto normalnie odpala. Mianowicie:

 

Gdy ruszam to strasznie go 'muli', no, może na początku jest delikatny zryw który niestety szybko mija z wejściem na 1500 obrotów :evil: . Potem to już jakoś idzie aczkolwiek wynik nie jest zadowalający.

Na pewno nie jest to wina mocy silnika, bo znajomy który również ma dwójkę z 1.4 (98KM) zbiera się ze skrzyżowania o wiele lepiej :-/

 

Nie mam zielonego pojęcia o co chodzi, więc z góry dziękuję za wszelką pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!