Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napięcie akumulatora i ładowania


markar74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam być może banalne pytanie. Zaznaczam, że czytałem chyba wszystkie posty o akumulatorach i chyba za dużo informacji przeczytałem bo jestem skołowany :-? . Niedawno na przeglądzie powiedziano mi, że akumulator powinienem podładować małym prądem. Niedawno też rozładował mi się pod blokiem, gdy zostawiłem włączone światła, ale po uruchomieniu "na pych" podładował się i już jest ok. Sprawdziłem napięcie akumulatora po powrocie z pracy i wynosi 12,7 V. Czy jest za małe i należy go doładować? Jakie powinien mieć napięcie akumulator naładowany? Za odpowiedź z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem rano napięcie akumulatora w wyniosło 12,1V czyli za mało. Podłączyłem prostownik (kupiony w Lidlu za 60zł). Ma kilka zakresów ładowania 0,8A lub 3,8A. Ustawiłem 3,8A. Boję się, że może za duży bo akumulator ma pojemność 35Ah czyli jak zdążyłem się zorientować powinien być ładowany prądem 3,5A. Napiszcie proszę czy tak mogę ładować czy lecieć do garażu i zmienić zakres na 0,8A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

 

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V

* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V

* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V

* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V

* W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, może źle odczytałem tą pojemność :-/ , bo nie wyjmowałem akumulatora. Nie miałem z nim kłopotów przez kilka ostatnich lat. Nawet ostatniej zimy podczas tych ostrych mrozów ,gdy stał pod blokiem odpalał za pierwszym razem bez problemu. To jak jest z tym prądem ładowania? Za duży? Coś mogę uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ostatniej zimy podczas tych ostrych mrozów ,gdy stał pod blokiem odpalał za pierwszym razem bez problemu.

To o niczym nie świadczy, mój też dawał radę w tamtym roku, a teraz mimo że nie ma mrozu licznik już się resetuje :-( Ładowanie nie pomogło, będę musiał się z nim pożegnać - oryginał renault z 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie. Uff ulżyło mi. Nic przy nim nie robiłem chyba z pięć lat. Szkoda będzie się z nim rozstać tak dobrze mi służył. A może to ładowanie pomoże. Poczekamy zobaczymy. Jeszcze raz dziękuję z szybką pomoc. Myślę, że można temat usunąć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle akumulator masz obsługowy? Jeśli tak to dolej wody odmineralizowanej bo to też ma jakiś wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpoznać taki czy taki?

Jak jest możliwość dolania wody od góry poprzez korki to jest obsługowy. Korki często też są schowane pod podłużną listwą plastikową - wygląda jak linijka dla dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ładowarkę z Lidla. Jest na mikroprocesorze. Ma 4 rodzaje ładowania - również aku motocyklowe. W zeszłym roku zrobiłem eksperyment na starym akumulatorze, chyba 72 Ah, aku był całkowicie rozładowany (o ile pamiętam miał napięcie 7,5V). Ta ładowarka ma automatycznie przełączany specjalny cykl ładowania aku o bardzo niskim napięciu. Po naładowaniu, podłączyłem żarówkę 45W do rozładowania do 10,5V i ponownie naładowałem aku. Kolega do dzisiaj używa ten akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!