Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbosprężarka uszkodzona, poduszki - a może


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

Trzy tygodnie pracy w szukaniu uszkodzenia. Ale teraz mogę przekazać moje doświadczenia.

 

Możliwe objawy razem lub pojedynczo:

- brak mocy

- pedał gazu nie daje płynnej jazdy

- drżenie silnika

- tzw. pocenie się na przepustnicy

- komunikat: <sprawdz zasilanie> i kontrolka service

- przy hamowaniu silnikiem huczy

- znikający olej

 

Przyczyna znaleziona:

zatkane dwa otwory między kolektoren a czujnikiem recyrkulacji spalin.

Zatkane przez cząstki oleju zmieszanie z nagarem.

 

Jak to zrobić?

1. Odkręcić kolektor

2. Odrkęcić czujnik recyrkulacji spalin tzw. EGR

3. Wyczyścić w srodku po uchyleniu kolektora - wewnątrz jest otwór łączacy kolektor z czujnikiem. Zatkany otwór to przyczyna wszystkiego.

4. Wyczyścić czujnik - moze być benzyna ekstrakcyjna - i wysuszyć

5. Można jeszcze przy okazji wyciagnąć tzw. odmę oraz ją porzadnie wyczyścić także benzyna ekstrakcyjną.

6. Można jeszcze wymontować wymiennik powietrza i wyczyścić - gdzie on jest i jak wymontować troche niżej (może tam być sporo oleju i dlatego może się wydawać że olej znika a nigdzie nie cieknie - w takim przypadku trzeba wyczyścić wszystkie rury wylotowe i dolotowe w całem przepływie powietrza układy turbospręzarki a to troche zabawy)

 

Po czyszczeniu auto jak nowe. radziłbym zrobic to wszystko zanim zdecydujecie się na wymianę turbosprężarki lub poduszek. Wiem to z doświadczenia. A na marginesie to ciekawi mnie czy serwisy nie czyszczą tylko tego co napisałem a inkasują za turbo?

post-1915-1288737583_thumb.jpg

post-1-1288737583_thumb.jpg

post-1-1288737584_thumb.jpg

post-1-1288737585_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, ten czujnik to nic innego jak zawór recyrkulacji spalin - EGR :mrgreen:

Swoją drogą wygląda tak samo jak mój ze starszego silnika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nic innego jak zawór recyrkulacji spalin - EGR

Przecież jest wyzej napisane. Może nie czytasz co komentujesz.

A czujnik jak ma wyglądać po przejechanie 200 tys. km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już swój czyściłem przy mniejszym przebiegu, zmieniłem styl jazdy i teraz już syf się tak nie osadza.

Wkradła się chyba pewna nieścisłość, czujnik jest w zaworze, a czyścimy zawór bo to przez niego przelatują spaliny i na nim się osadza syf co powoduje zawieszanie się zaworu i problemy z jazdą. To normalne zachowanie, jak się na forum pojawia problem z dieslem, to zawsze w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić EGR i przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem o czyszczeniu czujnika recyrkulacji spalin, bo to jest oczywiste - to można zrobić przy okazji tego co napisałem. Mój akuratnie był prawie czyściusieńki. A tak przy okazji: cała część nazywa się czujnik recerkulacji spalin - a w skład niego wchodzi zawór oraz inne składowe. Mój post dotyczył tylko jednej konkretnej czynności, bo gdyby rozwinąć problem to jest o tym mnóstwo na forum. Ale o tym co napisałem nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo pilną sprawę.

Jak wyjąć EGR jeśli wyszła sama ta pierwsza część ( elektromagnes). Sam EGR jest podejrzewam strasznie zasyfiony i ten syf go skutecznie trzyma. Czy macie jakieś sprawdzone sposoby? Sprawa jest pilna bo mam rozgrzebane autko, a nie bardzo moge sobie pozwolić by stało...Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyszła sama ta pierwsza część ( elektromagnes

tereaz już niestety musisz rozebrać kolektor i wybić zawór. Można to zrobić samemu. Natomiast nie wiem czy to co zrobiłeś jest do naprawienia i czy wybicie zaworu go nie zniszczy. Być moze czeka cię kupno całego czujnika recyrkulacji. Szkoda bo można to wszystko wyciagnąć bez uszkadzania. Powodzenia

post-1915-1289076147_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nie mam jak to zrobić. Już się umówiłem w ASO. Coż, trochę kasy popłynie.

Niestety EGR jest tak zasyfiony, że moim zdaniem nie było opcji, żeby się to nie rozdzieliło. Ta papka w środku EGR tak to zaklajstrowała, że to ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak mozesz to podrzuć namiary, bo ja nie znalazłem. Zresztą mam ostatnio tyle na bani, że już mi walą pewne rzeczy. I tak się wszystko sypie i tak...

 

 

Wopa - szczerze - ten schemat nie wiele mi mówi, ale tym bardziej pod blokiem się nie zabiorę za takie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki waldek708. Chociaż powiem szczerze, że tak się już wszystko wali ( żeby nie napisać inaczej - i nie tylko z autkiem ( dobrze, że chociaz z żoną jest ok)) że już mi wszystko jedno czy wydam 500 zł czy 5000 zł.

Teraz wieczorem zrypała się jeszcze szyba od strony kierowcy i czekała mnie nocka w aucie. Na szczęście trochę udało mi się ją wyciągnąć wsadzając palce w drzwi ( ała bolą palce). Podkleiłem taśmą ( inaczej opadają), zaparkowałem się na milimetry od ściany ( swoją droga jakby były mistrzostwa w parkowaniu na milimetry to chyba miałbym medal) i jutro będę jechał z większym zestawem do naprawienia. Jeszcze przydałoby się linkę sprzęgła podciągnąć, bo strasznie wysoko bierze sprzęgło...

Do tego inne sprawy się chrzania i mam już dosyć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!