Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem dotyczy Megane II sedan 1,5 dci z 2004 r., przebieg ok. 115 000 km.

Przejrzałem forum i znalazłem tylko jeden przypadek podobny do mojego - ale nie w stu procentach taki sam, dlatego proszę Was o radę

W ostatnim czasie miałem dwukrotnie problem z uruchomieniem samochodu. Pewnego ranka, jak zwykle, wsiadam do samochodu, wkładam kartę, wciskam sprzęgło i przycisk START/STOP. Rozrusznik zaczął kręcić silnikiem i nagle wszystko zatrzymało się. Silnik nie odpalił, kontrolki wszystkie świecą się (komputer wyświetla komunikat OIL LEVEL OK), samochód nie reaguje na nic (wkładanie wyjmowanie karty, wciskanie przycisku START/STOP), samochodu również nie daje zamknąć się - zero reakcji na cokolwiek. Jak dla mnie (jestem informatykiem) komputer jest w stanie zawieszenia, więc na nic nie reaguje. Na postawie wiedzy ze świata komputerów, postanowiłem zdjąć klemę z akumulatora, po paru sekundach założyłem z powrotem. Przeprowadziłem procedurę uruchomienia samochodu i przebiegła bez zarzutu - silnik ładnie wystartował, komputer nie zgłaszał żadnych problemów. Pomyślałem, że to mógł być problem z akumulatorem - ma już ponad sześć lat, więc ma prawo być już zużyty. Kupiłem nowy akumulator, oryginalny w Renault (w październiku mieli promocję -25%, ale i tak kosztował 370 zł :mrgreen: ). Uspokoiłem się, że załatwiłem problem. Przez trzy tygodnie nie było żadnych kłopotów.

A tu wczoraj zdarzyła się "powtórka z rozrywki". Jeździłem trochę po mieście, robiłem zakupy, więc silnik był na pewno ciepły. Wsiadam próbuję odpalić i znów dokładnie to samo. Pomogło również to samo, czyli zdjęcie na chwilę klemy z akumulatora.

Tak poza tym, zauważyłem ostatnio, chyba przez trzy razy, przy wyłączaniu silnika, wciskam STOP, a silnik nie wyłącza się od razu, procuje jeszcze trzy, cztery sekundy i jakoś tak gwałtownie wyłacza się się - jakimś takim większym hałasem.

Poza tym wszystkim nie zauważyłem, usłyszałem żadnych innych niepokojących objawów

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

/ Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wczoraj spotkało mnie coś chyba podobnego. Wkładam kluczyk, wciskam guzik i zaczyna jakby odpalać ale nagle ok. 1sek przerwa, ale zaraz kręci jakby od nowa i odpala. Efektem są skasowane liczniki komputera. To chyba już drugi raz bo ostatnio żona jeździła i zobaczyłem skasowane liczniki przebiegu itd. Wyślałem że niechcący nacisnęła guzik na desce do kasowania, ale mówiła, że nie. Czyli miała to samo wczśniej.

Doszedł Pan do jakichś powodów. MA Pan dla mnie jakieś sugestie.

Samochód jest u nas jakiś rok. Akumulator po poprzednim właścicielu, ale mam papiery na niego, dość nowy. Niedawno podładowywałem go przed sezonem zimowym.

Pozdrawiam.

Boję się, że pewnego razu nie odpali, jak u Pana.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za sugestię, w najbliższym czasie spróbuję zjąć klemę na dłużej.

Dzwoniłem do Reanult, chciałem w ten długi weekned umówić się do nich na wizytę, ale ich elektycy podobnie jak ja też mają wolne :mrgreen:

Pani z serwisu, poleciła mi, abym używał zapasowej karty i potestował, czy samochód będzie zachowywał się podobnie. Jak na razie odpala bezproblemowo.

 

/ Jacek

 

[ Dodano: 2010-11-24, 10:06 ]

Witam

Zdjęcie klemy na dłużej nic dało. Od ostatniego posta znów miałem kilka nieudanych startów. Byłem w serwisie MotoPartner w W-wie na Grochowskiej. Podłączyli się pod komputer - diagnostyka nie wykazała nic podejrzanego. Planuję wybrać się do prawdziwego serwisu Renault - ale nie wiążę z tym zbyt dużych nadziei. Może ktoś zna w W-wie dobrego elektryka, który z pasją podejdzie do problemu? Jeśli tak to proszę o informację.

Dodatkowo: Latem miałem w samochodzie awarię, polegają na wlewaniu się wody z filtra kabiny na wyczieraczkę od strony pasażera. Podjechałem do Feu Verta i mechanik wyrzucił mi gumową zaślepkę (zawór) w końcówki rurki odprowadzającej skropliny z klimatyzacji. Od razu woda przestała się lać do środka kabiny, ale teraz mam wątpliwości czy ten gumowy zaworek nie jest potrzebny i czy teraz jesienną porą jakaś wilgoć nie przedostaje się tam gdzie nie powinna.

 

[ Dodano: 2010-12-06, 14:04 ]

Witam

Byłem w serwisie renault. Diagnostyka wykazała uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji (był zwarty) oraz jedna ze świec żarowych była przepalona. Po wymianie tych części Megi startuje bezbłędnie, nawet podczas ostatnich mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!