Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerywa, dusi się, problem z odpalaniem.


centurion

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 2.0 8v F3R

 

Od 3 dni mam kłopoty z autem.

Niewiem co jest nie tak, bo nie jest to zadna regułą.

Na zimnym silniku odpala idealnie, ale jak sie nagrzeje to zaczyna szarpać, gasnać i sie dusić - też nie jest to reguła.

3 razy stawałem na górce i miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, wczoraj cały dzień auto odpalałem pod garazem zagrzewałem gasiłem i odpalałem bez problemów, dziś auto po przejechaniu 1 km zaczeło szarpać i gasnąć. Jak udało mi sie juz zapalić to wskoczył na ok 1500 obr i tak czymał, ale i tak miałem problem z przyśpieszaniem.

 

Płyn w chłodzeniu jest - nie ma tłustych śladów

Olej jest - nie masło

Pasek i osprzęt alternatora naciągnięty i cały

Pasek rozrządu wymieniany przy 120 tyś, obecnie 177 tyś - sprawdzałem jest cały

Przeczyściłem styki połaczeń wtrysków i czujnika temperatury

Wtryski oporność 15 ohm.

Resetowałem komputer (odpinałem aku na jakieś 3 godziny.)

 

Dzień wcześniej przed wszystkimi objawami zatankowałem paliwo verwa 98 na stacji na której zawsze tankuje, ale pierwszy raz 98.

 

Jak auto trzyma mi obroty 750 to czasem wskakują na 1000 lub spadają na 500, wczoraj na postoju czekajac aż auto sie zagrzeje to dwa razy mi zgasło można powiedzieć przy temperaturze zblizonej do załączenia wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz pomocy :mrgreen:

To do "cenzura" napisz po ludzku o co chodzi, jakie są objawy, a nie będziesz mi tu kapał i negował co napiszę. I nie pisz do mnie na PW, jak masz zamiar utrzymywać ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymu już nie ma, pokazał się raz.

Świece i kable wymieniane 4 tyś temu. Świece NGK, Kable niebieskie Janmor.

Ok sprawdze też ten czujnik. Na coś jeszcze zwrócić uwagę ?

 

Poczyszczone styki. Dalej to samo.

Dziś obroty zaczeły falować między 950 a 1200 na jałowym.

Czy to silnik krokowy czy przepustnica?

I jeszcze jedno, szarpania są raczej na ciepłym silniku i podczas jazdy na postojy wygląda na to że jest ok nawet po przegazowaniu.

Ewentualnie po zalaniu 98 (do tej pory 95 tankowałem) czy mogło np wyjść ze pompa paliwa już jest słaba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis cały dzień przy aucie, trochę pomiarów i czyszczenia.

Czujnk temperatury - pomiary zgodne z książką

Czujnik położenia przepustnicy - zgodne z ksiązką

Cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jedna ma 1.2 ohm ale druga ma 13 ohm na pierwotnym. Mierzone patrzac na trzy piny lewy minus a dwa prawe to plusy.

Wszystkie styki, kostki poczyszczone kontaktem, rozebrana przepustnica i poczyszczona, wyciągnięty czujnik położenia wału i poczyszczony. Wyciągnięty elektrozawór ten nad przepustnicą i poczyszczony.

Generalnie niebyło problemów z odpalaniem czy zamulaniem, ale za to obroty jałowe oscylują w zakresie od 1000 do 1100. Jak włącze klimatyzację to spadają do ok 900 lub niżej do 750, pare razy przy załączeniu klimy zgasł mi silnik, ale to potem ustało.

Nie pokazuje żadnych błędów, filtr paliwa niestety musiałem poczyścić bo na szybko nie moglem dostać, wyszło syfu z niego.

Wtryski mierzone bezpośrednio na nich dało 15 ohm, przez złącze na kompie dało 17,5 ohm na wszystkich.

 

Niedawały mi spokoju wysokie obroty więc byłem zdemontować krokowca jeszcze raz. Jak zawieszały mi się obroty czasem na 1500 i po przegazowaniu wracały na 1100-1050.

Pytanie czy między kanałami krokowca po zamknięciu i przykręceniu elektrozaworu nie może przejsć powietrze czy jest specjalnie zostawiony jakiś luz na minimalne powietrze?

Poczyściłem trochę krokowca i obroty są już na 1000 i niepodchodzą do góry.

 

Czujnik temperatury napewno ok, mierzyłem go na każdej temperaturze silnika i pokazuje zalecane zmianey w wartościach, podstawiałem też zamiast czujnika rezystory z różnymi wartościami i obroty się zmieniały, tak że stawiam że jest ok.

 

Z klimą niestety pojawił się spowrotem problem, załączam ją i obroty spadają na 500, szarpie silnikiem i gaśnie auto, jak próbuję przegazować to dusi, narywa, tak jakby nie palił na wszystkie garki.

 

[ Dodano: 2010-11-14, 20:07 ]

Dziś po odpaleniu zimnego silnika, obroty w granicach 750-800, w miarę wzrostu temperatury silnika wzrastały obroty dochodząc do 1100-1200.

Przy okazji jazdy dwa razy włączył sie tryb jazdy "maluchem" czyli dzwiek silnika i dynamika malucha jakby palił na dwa gary więc stawia na cewkę WN która dawala te 13 ohm na pierwotnym.

Jakieś pomysły ?

 

[ Dodano: 2010-11-15, 06:38 ]

Robi sie z mojego tematu dziennik wydażeń.

Jadąc do pracy zaraz po odpaleniu 800 obrotów, na każdym postoju ja zwiększały się obroty wystarczyło przegazować tak do ok 1500 i puscić, obroty znowu spadały do 800.

 

Silnik krokowy czy czujnik przepustnicy? Samą przepustnicę czyściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, dzięki.

Wczoraj zauważyłem taki temat, który jak myślę doprowadzi do rozwiązania.

Książkowo po włączeniu klimatyzacji obroty maja wskoczyć na ok 900 i tak się dzieje Pomijając czasami anomalia gdzie obroty spadają całkiem. To samo dotyczy wspomagania, jeśli skręcę maksymalnie koła czyli zwiększę ciśnienie pompy to książkowo ma być 880, i też tak obroty spadają.

Oczywiście u mnie spadają a w normalnych warunkach powinny urosnąć.

Pytanie wiec takie:

Jaki czujnik lub element jest zastępowany przez te układy skoro po załączeniu tych urządzeń zachowuje się jak powinien ?

 

[ Dodano: 2010-11-19, 12:19 ]

Kolejny raz wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy, dobrze uszczelniłem nie ma prawa łapać lewego powietrza.

 

To co zauwazyłem ze po odpaleniu mam jakieś 900 obrotów na zimnym silniku czasem lekko spadnie, ale w miare nagrzewania silnika i łapania temperatury, obroty podnoszą się na jałowym generalnie przy rozgrzanym silniku jałowe obroty staja na 1100, czasem się zawieszaja na 2000 ale wystarczy przegazować. Sprawdzałem linke jest ok.

 

Czy sadzicie że to krokowy ?

 

[ Dodano: 2010-11-21, 00:16 ]

Więc tak.

 

Stawiam że to nie będzie krokowy, ponieważ gdy zatkam przewód poowietrza z filtra do przepustnicy silnik spada na 500 obrotów i auto dalej pracuje. Stawiam na lewe powietrze, czyli muszę zamówić uszczelki.

 

Pilne.

Niestety nie mam wyboru i w poniedziałek muszę jeczać 600 km, prroszę o opinię czy można jechać czy nie.

 

[ Dodano: 2010-11-23, 15:24 ]

Więc tak.

 

Dziś zamieniałem silnik krokowy, dalej bez zmian. Przy okazji okazało się że jest wyrobiona (zacinająca się przepustnica), tyle że te obroty zaczęły wariować po jej czyszczeniu. Na własne życzenie popsułem więc ją. Spróbuję jeszcze ją poraz kolejny rozebrać i poczyścić może wyłapie miejsce gdzie się zacina ewentualnie coś podszlifuję.

 

Co do ciężkiego odpalania silnika i zachowywania się czasem jak "maluch".

Przy okazji zamieniając silniczki dowiedziałem się że muszę sprawdzić kompresję silnika - proszę o dane jakie są prawidłowe wartości. Wyszło to z tego ze przy odpalaniu podobno za długo to trwało i nierówno kręcił to raz a druga sprawa że słychać u mnie zaworki coraz głośniej. Czyli czeka sprawdzenie czy faktycznie tylko one czy silnik dogorywa.

Wiem jak regulować zaworki tyle czy są te płytki dostępne czy szlifować te co mam.

Niewiem jak do tego podejść bo problemy nie są cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przyszła zima i zrobił się problem mianowicie samochód od niedzieli nie chce chodzić na benzynie. gdy odpali to po chwili się dławi i gaśnie bywa tez tak ze wogole nie chce odpalić na benzynie. na gazie chodzi bez problemu i wszytko jest ok.

 

czy to może wina być spadku temperatury na minus. możne benzyna coś się z nią robi na zimnie. może dodatek do paliwa jakiś powinienem dodać. a może to wina przepustnicy bo jest do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!