Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tylne zawieszenie "LEŻĄCE"


Rekomendowane odpowiedzi

W zawieszeniu 4-rodrążkowym nie ma łożyska. Są tylko tuleje gumowo stalowe.

Pewnie, że da się, ale chyba lepiej wykonać sobie odpowiednie pręty to ustawienia wysokości zawieszenia. Tulenie można wycisną za pomocą ściągacza, ale trzeba go sobie zrobić, tak samo z wyciągnięciem drążków. Mając odpowiednie miejsce i wiedzę, wg mnie jest to do zrobienia samodzielnie.

markar74, wykorzystaj opcję :) na forum jest już dość dużo na ten temat, a Ty próbujesz wyważać otwarte drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Kolega

Ja chyba taka posiadam bo jak popatrzałem pod auto to jest jednolity kawał rury zamocowany po bokach.
dlatego pisałem o łożyskach. Nie chodzi mi o to, żebyście mi wyjasniali co i jak bo tematy o belkach już wałkowałem. Próbuję tylko pomóc:
Chyba że wcześniej ktoś cos doda to bedę wdzięczny za rozjaśnienie tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno ale. W Scenicach I PhI/PhII było tylko zawieszenie 4-rodrążkowe, a kolega Xmen1985r ma chyba właśnie takiego Scenica. Więc nie ma sensu rozwodzić się nad łożyskiem. W takim zawieszeniu, tzw. rurowym, jest więcej roboty. Tak jak napisałeś oprócz tulei trzeba by lub warto było by, wymienić łożysko jeżeli już ściąga się belkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sprawa jasna jak budowa cepa. Przemo jesteś wielki. Dzięki za rozjaśnienie tematu ja mam to właśnie zawieszenie 4-rodrążkowe. Stwierdziłem jednak że samemu nie ma co się bawić bo w okolicach miasta u siebie znalazłem firmę która się tym zajmuje za stosunkowo małe pieniądze, tzn max 400 - 500zł a dają gwarancje na robotę pół roku i zajmie im to 1-2 dni. dziękuje zamykam temat ze swojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicach miasta u siebie znalazłem firmę która się tym zajmuje za stosunkowo małe pieniądze, tzn max 400 - 500zł a dają gwarancje na robotę pół roku i zajmie im to 1-2 dni.

Jakie czynności obejmuje ta cena? Samo podniesienie? Mam nadzieję, że jest to koszt całej regeneracji belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość jsordyl1972

Nie wiem czy dorwałeś już instrukcję czy nie. Też myślałem o podniesieniu trochę tyłu (samodzielnie). Jednak potrzebny jest przyrząd do ustawienia wahacza (można wykonać samemu wg. instrukcji) no i ściągacz bezwładnościowy do wymontowania drążków (z tym trudniej). Pozdrawiam

Witam, ja ostatnio byłem w serwisie renault i powiedzieli mi że koszt takiej usługi podniesienia zawieszenia tylnego to 250-300 zł i zrobią na poczekaniu ok 40 min. Tak sobie myślę że nie są to małe pieniądze, ale chyba zdecyduję się na to bo w razie czego, to jest na to gwarancja 3-czna, głowa będzie spokojniejsza. Pytałem u mechaników i albo nie wiedza o co chodzi, albo wiedzą i nie mają odpowiednich przyrządów, a i tak więcej zaśpiewali niż w serwisie bo 400-450 zł, tak że myślę, że nie warto ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tomi- a jakie auto, jaki model, jaki rocznik, jakie hamulce???

Przykładowo w sceniolu starszym, I ph I mam bębny i bez ABS-a czyli bez gniazd na czujniki ale za to, z mocowaniem na regulator siły hamowania. Belka przygotowana pod ABS nie ma tego mocowania, bo robotę regulatora wykonują czujniki i pompa ABS-u.

Na tak ogólnikowo postawione pytanie może odpowiedzieć tylko wróżka, niestety takowej na forum nie zatrudniamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem belkę od meganki na bębnach z abs a u mnie jest bez abs. Tam jest tylko że od megane I `96 r , wygląda tak samo jak moja.Ja mam classica 2.0 `96r też na bębnach.Wyczytałem że w HB i sedanach były takie same belki czterodrążkowe.Na zdjęciu są kolorowe oznaczenia na drążkach i są takie same jak u mnie.

Edytowane przez tomi373
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rodzaj jest ten sam, reszta też będzie pasować. Różnica będzie jedynie w brakującym elemencie potrzebnym do regulatora siły hamowania. Te z ABS tego nie miały bo nie było to potrzebne.

Przy przekładce możesz jednak to dorobić przez wspawanie odpowiedniego elementu z zachowaniem długości i katów.

Tu masz temat gdzie o tym trochę jest napisane i wspomniane, że te z ABS-em juz tego nie mają:

http://megane.com.pl/topic/24116-co-to-jest/page__p__188708__hl__%2Bregulator+%2Bsi%C5%82y+%2Bhamowania__fromsearch__1#entry188708

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!