Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem, nierówna praca


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio w Scenicu pojawiły się problemy z wolnymi obrotami oraz brak mocy. Objawy występowały tylko na gazie, więc udałem się na sprawdzenie do gazowników. Zachowanie auta identyczne jakby nie paliło na jeden cylinder/padnięta cewka.

Diagnoza:

Gazownik nr 1: Listwa do wymiany, 350zł + robocizna

Gazownik nr 2: Listwa do wymiany, 400zł

Gazownik nr 3: Listwa do wymiany, 400zł

Porada kol. z forum: rozkręć listwę, koszt, jak na razie za darmo :)

 

No więc zabrałem się za demontaż listwy:

dsc01149yd.th.jpg dsc01148r.th.jpg dsc01150bf.th.jpg dsc01151zu.th.jpg

 

Przewodów od wtryskiwaczy nie odłączałem, nie było takiej potrzeby, zainteresowała mnie "głowica listwy":

dsc01155v.th.jpg dsc01154bk.th.jpg dsc01153db.th.jpg dsc01152.th.jpg dsc01156n.th.jpg

 

 

 

Szybko się wyjaśniło, dlaczego auto nierówno pracuje. Pękła po prostu jedna sprężynka popychająca tłoczek w listwie i to była przyczyna nierównej pracy. Sprężynkę wymieniłem na sprawną, którą zdobyłem z drugiej listwy (od znajomego), zamieniłem również malutkie oringi, które są zamocowane w prowadnicy tłoczka (widać na zdjęciu). Oczywiście wszystko przy okazji wyczyszczone acetonem do czysta. Niestety po sprężynkach widać już oznaki zużycia - w miejscu gdzie pracują zrobiły się cieniutkie i bardzo delikatne. W związku z tym lekko je rozciągnąłem i obróciłem o 180st, żeby zużywały się w innym miejscu.

Po tych zabiegach wszystko złożyłem w całość, tak jak było,

dsc01157sd.th.jpg

 

odpaliłem silnik i mogę znów się cieszyć równą pracą silnika, moc wróciła, no i nie szarpie przy przełączaniu na gaz.

 

Na chwilę obecną zaoszczędzone jakieś 400zł. Muszę teraz znaleźć nowe sprężynki i nowe oringi i wymienię je, żeby mieć spokój na kolejne lata.

 

Listwa Dream XXI, przebieg na gazie 93tys km.

 

Do działania zachęcił mnie kol. Lewy, dzięki Rafał za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie zawsze do usług :) Jeśli moja wiedza akurat wystarcza. Moim skromnym zdaniem, to sprężynki są w marnym stanie. Wszystkie tłoczki ustawiają się na różnej wysokości. Na Allegro są kompletne zestawy naprawcze po 85zł, i to jest najlepsze rozwiązanie. Po takiej wymianie, listwa będzie w zasadzie jak nowa, bo wymienione zostaną wszystkie elementy ruchome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare sprężynki wyleciały, wstawiłem używki z listwy ze śmiesznym przebiegiem, ale po nich też widać zmęczenie materiału. Różnice w wysokości widać, bo trochę te sprężynki rozciągnąłem palcami :) Na chwilę obecną problem zażegnany, bo nie dało się tym jeździć, teraz jak już wiem że to powodowało problem to wymienię w wolnej chwili i będzie śmigać. Lepiej zapłacić 85zł niż 400 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy w Lagunie, niestety skończyło się na wymianie całej listwy. Ale na szczęście znalazłem pod naszym miastem hurtownię z częściami do instalacji gdzie za listwę Valteca zapłaciłem taniej o 80 PLN niż u gazownika. Przełożyłem sam, tylko kalibracja u znajomego za 5 dych. W sumie 200 PLN. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana bo użyłem preparatu do czyszczenia instalacji LPG. Zupełnie niepotrzebnie bo po 25 tys przebiegu, po prostu przedobrzyłem. Objawy po zadozowaniu super, natomiast nstępne tankowania gazem coraz gorzej, szarpanie na wolnych obrotach, brak mocy wyraźny brak pracy któregoś z cylindrów. Po zasięgnięciu opinii u gazowników dowiedziałem się, że "czyścidło" często rozpuszcza oringi w cylinderkach. Kalibrowałem bo zmieniałem listwę Valtec 4 Ohm na 3 Ohm. W stacji w Nowym Rynku.

 

[ Dodano: 2010-11-15, 20:45 ]

No i nie wiedziałem czy można kupi same oringi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie mam takie objawy przy LPG

na benzynie też tylko że troszkę mnijesze, nie wiem czemu ale na LPG się to dużo bardziej nasila i telepie budą niemiłosiernie na biegu jałowym dodatkowo jak jade na 2 biegu przy 2000 obr i wcisne mu pedał gazu mocniej to najpierw go tak zdusi (szarpnie) a potem wystrzeli do przodu, co to według was może być bo ja nie mam pojęcia, instalacja gazu to sekwencja STAG, objawy ustają jak silnik ostygnie, lub ogólnie jest jeszcze nie zagrzany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie polecacie kupić świece do silnika z instalacja sekwencyjną?? W sumie świece wymieniałem na wiosne w tamtym roku, ale do tej pory auto nie miało gazu i tak szybko by się zużyły?? A czy cewka może powodować takie objawy mimo że jest sprawna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!