Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem, nierówna praca


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio w Scenicu pojawiły się problemy z wolnymi obrotami oraz brak mocy. Objawy występowały tylko na gazie, więc udałem się na sprawdzenie do gazowników. Zachowanie auta identyczne jakby nie paliło na jeden cylinder/padnięta cewka.

Diagnoza:

Gazownik nr 1: Listwa do wymiany, 350zł + robocizna

Gazownik nr 2: Listwa do wymiany, 400zł

Gazownik nr 3: Listwa do wymiany, 400zł

Porada kol. z forum: rozkręć listwę, koszt, jak na razie za darmo :)

 

No więc zabrałem się za demontaż listwy:

dsc01149yd.th.jpg dsc01148r.th.jpg dsc01150bf.th.jpg dsc01151zu.th.jpg

 

Przewodów od wtryskiwaczy nie odłączałem, nie było takiej potrzeby, zainteresowała mnie "głowica listwy":

dsc01155v.th.jpg dsc01154bk.th.jpg dsc01153db.th.jpg dsc01152.th.jpg dsc01156n.th.jpg

 

 

 

Szybko się wyjaśniło, dlaczego auto nierówno pracuje. Pękła po prostu jedna sprężynka popychająca tłoczek w listwie i to była przyczyna nierównej pracy. Sprężynkę wymieniłem na sprawną, którą zdobyłem z drugiej listwy (od znajomego), zamieniłem również malutkie oringi, które są zamocowane w prowadnicy tłoczka (widać na zdjęciu). Oczywiście wszystko przy okazji wyczyszczone acetonem do czysta. Niestety po sprężynkach widać już oznaki zużycia - w miejscu gdzie pracują zrobiły się cieniutkie i bardzo delikatne. W związku z tym lekko je rozciągnąłem i obróciłem o 180st, żeby zużywały się w innym miejscu.

Po tych zabiegach wszystko złożyłem w całość, tak jak było,

dsc01157sd.th.jpg

 

odpaliłem silnik i mogę znów się cieszyć równą pracą silnika, moc wróciła, no i nie szarpie przy przełączaniu na gaz.

 

Na chwilę obecną zaoszczędzone jakieś 400zł. Muszę teraz znaleźć nowe sprężynki i nowe oringi i wymienię je, żeby mieć spokój na kolejne lata.

 

Listwa Dream XXI, przebieg na gazie 93tys km.

 

Do działania zachęcił mnie kol. Lewy, dzięki Rafał za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie zawsze do usług :) Jeśli moja wiedza akurat wystarcza. Moim skromnym zdaniem, to sprężynki są w marnym stanie. Wszystkie tłoczki ustawiają się na różnej wysokości. Na Allegro są kompletne zestawy naprawcze po 85zł, i to jest najlepsze rozwiązanie. Po takiej wymianie, listwa będzie w zasadzie jak nowa, bo wymienione zostaną wszystkie elementy ruchome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare sprężynki wyleciały, wstawiłem używki z listwy ze śmiesznym przebiegiem, ale po nich też widać zmęczenie materiału. Różnice w wysokości widać, bo trochę te sprężynki rozciągnąłem palcami :) Na chwilę obecną problem zażegnany, bo nie dało się tym jeździć, teraz jak już wiem że to powodowało problem to wymienię w wolnej chwili i będzie śmigać. Lepiej zapłacić 85zł niż 400 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy w Lagunie, niestety skończyło się na wymianie całej listwy. Ale na szczęście znalazłem pod naszym miastem hurtownię z częściami do instalacji gdzie za listwę Valteca zapłaciłem taniej o 80 PLN niż u gazownika. Przełożyłem sam, tylko kalibracja u znajomego za 5 dych. W sumie 200 PLN. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana bo użyłem preparatu do czyszczenia instalacji LPG. Zupełnie niepotrzebnie bo po 25 tys przebiegu, po prostu przedobrzyłem. Objawy po zadozowaniu super, natomiast nstępne tankowania gazem coraz gorzej, szarpanie na wolnych obrotach, brak mocy wyraźny brak pracy któregoś z cylindrów. Po zasięgnięciu opinii u gazowników dowiedziałem się, że "czyścidło" często rozpuszcza oringi w cylinderkach. Kalibrowałem bo zmieniałem listwę Valtec 4 Ohm na 3 Ohm. W stacji w Nowym Rynku.

 

[ Dodano: 2010-11-15, 20:45 ]

No i nie wiedziałem czy można kupi same oringi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie mam takie objawy przy LPG

na benzynie też tylko że troszkę mnijesze, nie wiem czemu ale na LPG się to dużo bardziej nasila i telepie budą niemiłosiernie na biegu jałowym dodatkowo jak jade na 2 biegu przy 2000 obr i wcisne mu pedał gazu mocniej to najpierw go tak zdusi (szarpnie) a potem wystrzeli do przodu, co to według was może być bo ja nie mam pojęcia, instalacja gazu to sekwencja STAG, objawy ustają jak silnik ostygnie, lub ogólnie jest jeszcze nie zagrzany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie polecacie kupić świece do silnika z instalacja sekwencyjną?? W sumie świece wymieniałem na wiosne w tamtym roku, ale do tej pory auto nie miało gazu i tak szybko by się zużyły?? A czy cewka może powodować takie objawy mimo że jest sprawna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!