Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wentylatorem chłodnicy


kaciek

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich (ponieważ jest to mój pierwszy post) i dziękuję za wiedzę którą już od Was uzyskałem za pomocą funkcji "szukaj" :)

Tym razem jednak to co znalazłem nie odpowiedziało na moje pytania.

Problem pojawił się wczoraj, podczas "jazdy" (a raczej stania) w korku. Przez ok 40 min było wszystko ok. temperatura podnosiła się o 2 kreski ponad połowę i gdy włączał się wentylator spadała do połowy. (obserwowałem to z nudów) Ale nagle podskoczyła wysoko (Prawie do końca skali) więc stanąłem i okazało się że wentylator nie pracuje. Gdy silnik ostygł z drobiazgów które akurat miałem w aucie (na szczęście) podłączyłem do silnika wentylatora oddzielne zasilanie (silnik wentylatora zaczął pracować) i tak wróciłem do domu.

Od rana wertowałem forum i znalazłem kilka podpowiedzi. Ku mojemu zdziwieniu w chodnicy w miejscu gdzie myślałem że będzie włącznik termiczny wentylatora wydłubałem jakąś sprężynkę z rezystorem w obudowie. Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki, i wszystko było ok. W końcu znalazłem czujnik temperatury przy termostacie i gdy wyjmę z niego wtyczkę to oczywiście wskaźnik nie pokazuje nic ale za to rusza wentylator w chłodnicy.

Czy oznacza to że to on jest uszkodzony. Wychodzą z niego tylko dwa przewody.

Moje auto to Scenic 2.0 16V silnik chyba 139 KM, ale tego nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy wyjmę z niego wtyczkę to oczywiście wskaźnik nie pokazuje nic ale za to rusza wentylator w chłodnicy.

Jest to normalne i tak ma być.

Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to;

15 - przekaźnik sprężarki klimatyzacji

14 - przekaźnik blokady wtrysku

 

8 - Przekaźnik zespołu wentylatora dużej prędkości 340/550W (234)

9 - Przekaźnik zespołu wentylatora małej prędkości 340/550W (700)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podobny problem <ok> Potrzebuje kilku odpowiedzi, a mianowicie

1. Przy jakiej skali na wskaźniku powinien włączyć się wentylator chłodnicy ?

Przekaźnik sprawdzony i jest sprawny, taki sam przekaźnik mam od pompy paliwa i zamiana przekaźnika nic nie zmienia a przy wyciągniętym przekaźniku pompy paliwa silnik nie odpala czyli ten od wentylatora jest sprawny .

W chłodnicy mam rezystor czy jak to się mówi, bynajmniej jest to drut oporowy zwinięty w spirale i tutaj pytanie jak to coś sprawdzić ?

2. jak wyciągnę przekaźnik i zmotykuję styki to automatycznie odpala mi się wentylator czy to normalne ?

3. przy włączonej klimie powinien załączyć się wentylator ?

Pytam się bo samochód mam od 3 miesięcy i jeszcze nie słyszałem włączonego wentylatora chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1) Nie wiem jakie masz licznik. W ustawieniu poziomym jest normalna temperatura pracy silnika. Wskazówka może się wahać, raczej na +. Jeżeli dochodzi do następnej kreski, w górę, to w momencie jej osiągnięcia włączy się drugi bieg wentylatora.

Ad1 a) Jak może odpalać jak wyciągnąłeś przekaźnik do pompy paliwa. Ona musi przecież pracować.

Ad1 <ok> Nie wiem, trzeba by poczytać w Sam naprawiam lub Dialogysie.

 

Ad2) Nie bardzo rozumiem. Jeżeli podałeś napięcie na wentylator to będzie on działał. Jego działaniem steruje ECU przez przekaźnik, który wyjąłeś.

 

Ad3)Tak, na pierwszym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak przy włączonej klimie wentylator nie działa, jeżeli komputer steruje wentylatorem chłodnicy to jakie zastosowanie ma termowłącznik, ten drut oporowy ?

 

Bynajmniej wiem że bezpieczniki i przekaźnik jest sprawny nic pozostaje mi odpalić auto i czekać aż się załączy wentylator albo zagotuje płyn chłodzący hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich a ja mam troszkę inny problem wskaźnik temperatury jest w połowie czyli w poziomie ale jak załączę dmuchawę to wskaźnik rośnie w górę sytuacja ma się też kiedy zamykam boczną szybę jak by pobierał dużo prądu wskaźnik szaleje i rośnie co to może być?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam serdecznie mam meganke z 1999 po lifcie 1.6 16v z klima nie załącza sie wogóle wentyrator sprawdziłem go na krótko no i odpalił czyli sprawny dowiedziałem się ze odpowiedzialny jest za włączanie go jest termowłacznik gdzie go znajde znalazłem przy chłodnicy jakaś zaslepke gdy odkreciłem to płyn zaczoł leciec moze mi ktos powiedziec gdzie jest ten termowłacznik??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

... i pasek

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu powinien być jeden lub dwa przekaźniki wentylatora w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Przekaźniki są sterowane sterownikiem silnika na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli czujnik cieczy walniet?? ale jak się silnik zagotował to wskazania mogły być dobre w kabinie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!