Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne odgłosy


rafalmatysiak

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

ostatnio zaobserwowałem dziwne odgłosy które dobiegają z silnika jak zaczynam hamować biegiem. Słychać je tylko pomiędzy 1800-2000 obrotów. Brzmi to jak lekki charczenie. Silnik bucząc jak to zwykle jest przy hamowaniu silnikiem zaczyna charczeć 1 do 2 sekund i cichnie i znów po 2-3 sekundach to samo.Dziś sprawdziłem i to samo dzieje się jak stoję autem i potrzymam go moment na obrotach( 1800-20000). Z tego co udało mi się zlokalizować to dźwięki dochodzą od strony pasażera.

Acha w zeszłym miesiącu miałem wymieniany KZFR i rozrząd. Morze tam coś spieprzono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam identyczny objaw po zmianie rozrządu. Wyjeżdżę bak do końca i jak nowe części się nie "ułożą|, to trzeba będzie ponownie odwiedzić serwis. U mnie dźwięk pojawia tylko na rozgrzanym silniku, ok 2tys obrotów i przypomina metaliczny pisk łożyska, sprężarki etc.

 

Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymcio, a czasem nie założyli Ci nowego paska akcesorii?

Pooglądaj rolki na pasku. One jak się kończą wydają taki pisk, szczególnie przy wyższych obrotach.

rafalmatysiak pewny nie jestem ale to też może mieć związek z paskiem, a konkretnie z rolką alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się, założyli. Tyle że rolka też jest nowa. Posłuchałem teraz na parkingu i dźwięk zdaje się właśnie dochodzić z tego miejsca i występuje zarówno przy wchodzeniu na obroty jak i hamowaniu silnikiem. Poniżej i powyżej ~2tys. obrotów jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tam jest więcej kółek, popatrz na rysunek.

 

pasekk4mik.jpg

 

Niestety z własnego doświadczenia wiem, że tylko po zdjęciu paska będziesz mógł stwierdzić co się dokładnie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, miałem właśnie zerknąć do instrukcji serwisowej. Wygląda więc na to, że będę musiał pojawić się raz jeszcze u mechanika. Rozumiem, że nie było słychać tego objawu bo stary pasek był naciągnięty, tak?

 

Swoją drogą wkurzający jest fakt, że naprawiasz jedną rzecz, psuje się inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, stary pasek był luźniejszy. Założony został nowy pasek i pewne elementy teraz pracują pod większym oporem, stąd pojawiły się dodatkowe efekty dźwiękowe.

Swoją drogą wkurzający jest fakt, że naprawiasz jedną rzecz, psuje się inna.

Nie zupełnie. Instrukcja serwisowa zaleca przy wymianie paska rozrządu, również wymianę rolki prowadzące i napinacza paska akcesorii jak również samego paska. Dodatkowo zaleca zwrócenie uwagi na rolkę alternatora i samego alternatora.

Ale wiadomo jak jest, w 9 na 10 przypadków, po założeniu nowego paska akcesorii nic się nie dzieje. Poza tym tnie się koszty i wymienia to co konieczne, a nie to co jak się wydaje nadaj jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, stary pasek był luźniejszy. Założony został nowy pasek i pewne elementy teraz pracują pod większym oporem, stąd pojawiły się dodatkowe efekty dźwiękowe.

 

Dokładnie to miałem na myśli, tyle że zamiast napisać rozciągnięty napisałem naciągnięty. :-) Razem z paskiem akcesoriów wymieniana była rolka napinacza (sam napinacz ponoć jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Panowie mam taki sam problem. Dziwne odgłosy przy ok 2000obr (1,8-2,5). Takie metaliczne żęrzenie pojawia się i znika przy tych obrotach. Na początku padło podejrzenie na pasek osprzętu lub napinacz. Obecnie usłyszałem że możliwe, że wałki.

Dźwięk pojawia sie po rozgrzanym silnika.

Czy macie jakiś pomysł?

Czy ktoś poradził sobie z takim problemem?

 

Dodano: 07 lut 2017 - 20:52

Megane 1,6 16v 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie będzie słynne koło zmiennych faz rozrządu. Niekiedy słychać je w takim zakresie obrotów. Wszystko zależy jak brzmi opisane przez Ciebie "rzężenie". Posłuchaj tutaj, ale nie patrz na to, że nagrane podczas rozruchu, chodzi o podobieństwo dźwięków

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu paska osprzętu nie dało się powtórzyć tego dźwięku. Dlatego wielce się tym nie przejmowałem - grunt że nie silnik.

KZFR było wymieniane - to było pierwsze podejrzenie.

Teraz inny mechanik stwierdził że to brzmi jak spod wałków rozrządu, a to już gorzej.

 

Dodano: 07 lut 2017 - 22:02

Nagram jutro ten wredny dźwięk.

 

Dodano: 07 lut 2017 - 22:05

mireczek01 dźwięk z Twojego filmiku jest inny. Bez nagrania, nijak nie dam rady go opisać. Wkleje jutro nagranie

 

Dodano: 09 lut 2017 - 22:56

Starałem się dziś nagrać ten dźwięk.

 

Mikrofon z telefonu tego nie oddaje:

- Megane_dzwiek_1 - wyraznie słychac pod koniec nagrania

https://ufile.io/49102

 

- Megane_dzwiek_2 - słychać prawie cały czas (nie tak intsensywnie jak 1)

https://ufile.io/6c663

 

Dodano: 09 lut 2017 - 22:58

Silnik specjalnie trzymany w okolicach 2000 obr.

Ten dzwiek nawet mimo obrotomierza stojącego w jednym punkcie pojawia się i zanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!