Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie raczej do elektryka ale co mi tam.Problem z odpalaniem ,ale taki że rano czy po kilku godzinach stania na zimnie, auto kręci ale ciężej,natomiast po wyłączeniu i ponownym rozruchu kręci lżej .Podejrzewam że to nie wina rozrusznika bo jest po remoncie no i na ciepłym by też wariował.Dodam że kontrolki tylko LEKKO mrugają nie przygasają przy pierwszym rozruchu.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak akumulator słaby to tak się może zachowywać. Sprawdź napięcie na zimnym akumulatorze powinno nie być niższe niż 10,5 V. Potem trzeba trochę pojeździć tak z 50 km :) żeby naładować aku i ponownie zmierzyć.

A tak na poważnie naładuj akumulator i zobacz jak się będzie zachowywał. Ewentualnie podjedź gdzieś żeby sprawdzili miernikiem z dużym oporem, wyjdzie zaraz czy akumulator do wymiany czy tylko do naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki .Podejrzewam ako ale nie pisałem ile ma lat (11). Jadąc do gościa z miernikiem takim poważnym to mam trochę drogi no i wykazywało spadek o 0.1 czy coś w tym rodzaju nie jestem fachowcem w elektryce.Ale może go szlag trafił .Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak aku ma 11 lat to nie ma co się pieścić tylko go wymień na nowy. Jednak zanim go włożysz do auta zalecam podładowanie. Powinno wystarczyć 2-4 godz. małym prądem. Potem nie będzie okazji, a zapowiadają mróz do -13°C, lokalnie pewnie jeszcze niżej zejdzie. Masz diesla i trochę mocy potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z mocą ale rano pomiar 12.5v ,stanie 12h na dworze 12.3v. "Elektryk" w pracy mówił że powinno być 13.7.Nawet podpiąłem kumpla auto i nic to nie dało .Rozkręciłem kleme+ no trochę zaśniedziała .Wiem że to inny temat ale zaryzykuję :roll:

czy literka na świecy coś znaczy, bo mam wymienione typowe od vw bo nie mam kabli zakręcanych tylko wciskane ,sklepowy zapytał się jako jedyny czy nie miałem problemów z zapłonem bo katalog pokazuje inne.Dzięki za odp. idę jeszcze szukać tematu o świecach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z mocą ale rano pomiar 12.5v ,stanie 12h na dworze 12.3v. "Elektryk" w pracy mówił że powinno być 13.7.

To zmień elektryka w pracy. Akumulator będzie miał około 12-12,5V zawsze jak stoi. Najważniejsze jest napięcie jakie na nim jest podczas rozruchu. Nie może spaść poniżej 10V, bo inaczej auto nie odpali jak napięcie będzie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest zużyty to może i będzie miał ok 12V. Ale to absolutnie nie oznacza, że jest dobry. Ważnym parametrem jest prąd rozruchowy. Trzeba wziąć odpowiedni miernik i sprawdzić akumulator. Miernik pokaże jak szybko spada prąd po podaniu obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to panowie mam zagadkę. Elektryk w warsztacie elektrycznym stwierdził że ako dobre ,rozrusznik dobry co prawda nie wiem jak to sprawdzał bo renia stała całą noc u niego na dworze,świece dobre (jakbym sam nie wiedział bo niedawno je wymieniałem )i stwierdził że to wina pompy. tylko co ma ciężkie odpalanie z pompą.Dodam że zeszłej zimy kumpel przestawiał mi zapłon tylko bez przyrządów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i stwierdził że to wina pompy. tylko co ma ciężkie odpalanie z pompą.

 

Jeżeli chodzi o pompę paliwową to dużo. Bo może być że nie trzyma i paliwo się cofa do baku. A potem długo musi pompa pompować aby silnik zapalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo się nie cofa. ,Ciężko', miałem na myśli kręcenie rozrusznikiem no a jak dzis ją odbierałem to na hol bo nie chciała zapalić, rozrusznik kręcił jakoś tak y...y..y...y...y, a normalnie to yyyyyyyy :) a elektryk ten co ma warsztat stał obok i nic nie gadał poza tym że to wina pompy.Dodam jeszcze że jak zapaliła to słychać było metaliczne stukanie z prawej strony pod maską.Potem ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dti nie ma elektrycznej pompy paliwa jak w benzynie czy dCi. Jest za to gruszka pod maską, jak nie odpala to należy podpompować i po tym powinien odpalić. waldec, próbowałeś odpalić pożyczając prąd z innego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego meganecoupe02 podpiąłem kolegi auto i nic się nie zmieniło, jego laguna przysiadała jak kręciłem a rozrusznik swoje y...y...y itd. itp.Dzisiaj stała na hali i od 1 kopa zapaliła tak jak na rasowego disla przystało ,ale co z tego na noc do blaszaka i rano znowu ciężkie ciężkie kręcenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie trzymaliście wyższe obroty czy na wolnych silnik pracował?

Sprawdziłbym styki przewodów dochodzących do rozrusznika, może nawet sam rozrusznik dla pewności. Akumulator bym pożyczył jakiś sprawdzony i wtedy próbował. Mój klekot też mielił, a nie kręcił. Po wymianie na nowy odpala jak ta lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolego ja mam też opcję rozrusznik ale skoro w warsztacie elektr. gość twierdzi że dobry to co ja mam począć .To samo mówił mi gość z Andireno w Bydgoszczy że w tych modelach to raczej rozruszniki siadają .No ale go sprawdzał "fachowiec" .No dobrze czas zakończyć ten temat jutro umawiam się z gościem od pomp to na pewno jest znany Fachowiec wiara jeździ do niego nie tylko z naszego woj. jak już będę wiedział co i jak to napiszę tylko to potrwa ok 1 tyg. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się wpakujesz w koszty, pożycz na chwilę sprawny akumulator, dla świętego spokoju. Ja bym zaczął od najprostszej sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!