Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie haka


Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić używany hak holowniczy do swojej Megi. Niestety nie wiem, gdzie należy podłączyć przewód od wiązki haka ? Czy w Megi jest specjalna kostka do podłączenia wiązki haka, czy też należy się gdzieś wpiąć (np. do lampy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, ja u siebie sam zakładałem hak gdzieś w listopadzie.balem się jak diabli, bo nie wiedziałem jak wchodzi do karoserii i gdzie go przykręcić ale i udało się, a instalacje wpinałem do inst.która idzie do tylnej lampy, w zestawie miałem takie złączki które łącza dwa przewody razem taka na wcisk, bo oryginalna wtyczka do inst.haka trochę kosztuje a żadnej różnicy niema. łączysz większość w jednej lampie.tylko do drugiej lampy musisz wpiąć kierunkowskaz. i chyb pozycyjne bo są dwa L i P pozycyjne jak chcesz to daj maila to ci podeśle fotki z montażu pozdrawiam Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam poniżej zamieszczam fotki z montażu haka w mojej megi, jak ktoś ma pytanka to służę pomocą. Hak jaki montowałem był firmy STEINHOF

tu podaje link do strony gdzie można kupić,

(http://allegro.onet.pl/jakosc-hak-holowniczy-renault-megane-ii-2-kombi-i1407760893.html) powiem tylko tyle ze ten typ jest o niebo lepszy od tych za niecałe 200zl co pierw trzeba go na ziemi poskładać a dopiero montować i w dodatku skręcany w paru miejscach a z doświadczenia wiem ze jak jest za dużo śrub to ma się potem co rozkręcać, ale to jest moje zdanie. ja kupiłem taki przez allegro i jestem b.zadowolony.ponieważ dosyć łatwy montaż i bardzo solidny wytrzymały hak

post-28470-1296927253_thumb.jpg

post-1-1296927253_thumb.jpg

post-1-1296927254_thumb.jpg

post-1-1296927255_thumb.jpg

post-1-1296927256_thumb.jpg

post-1-1296927257_thumb.jpg

post-1-1296927258_thumb.jpg

post-1-1296927259_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak instalacje podpiąłeś? Trzeba ciągnąć do obu lamp? A czy miałeś u siebie czujnik parkowania? A i te otwory do mocowania haka są już, czy trzeba wiercić by przykręcić hak - chodzi mi o te boczne mocowania wewnątrz skrzyni ładunkowej. Nie o te zamiast belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, nie wiem czemu ale ja nie widzę tych fotek co wstawiłem mam nadzieje ze ty je widzisz.czujników do parkowania nie mam. otwory do mocowania haka są fabrycznie zrobione nic nie musisz wiercić, nie wiem jak ty będziesz miał ale w większości megank są one zaślepione takim srebrnym papierkiem na 100% wyczujesz pod palcem, jak stoisz przodem do bagażnika to tam gdzie masz kolo zapasowe z prawej strony hak (szyna haka) jest skręcana od środka zaś lewa strona haka jest skręcana na zew. tzn musisz zdjąć lub odsunąć lewy boczek i tam dojdziesz do jednej i drugiej śruby tylko ze to tej jednej żeby skręcić to byś musiał rękę złamać w dwóch miejscach żeby się tam dostać wiec ja sobie zrobiłem otwór z zewnątrz i kluczem nasadowym z przedłużka skrecilem jedna śrubę z zewnątrz. co do instalacji w inst haka jest osobno L i P pozycyjne i kierunki również L i P wiec wszystko podpinasz przy jednej lampie i jak dobrze pamiętam to dwa przewody musisz pociągnąć do drugiej lampy

 

[ Dodano: 2011-02-07, 19:54 ]

acha jak zakupisz nowy hak to będziesz miał w nim gniazdo i wiązkę elektr ona ma tak kolo 1m dł i ciągniesz ja do jednej lamy ( ja pociągnąłem ja do lewej ponieważ jest tam w lampie przeciwmgielna a to znaczy ze musiałem tylko dwa przewody pociągnąć do prawej a gdybym zrobił odwrotnie to bym musiał położyć trzy przewody )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, nie wiem czemu ale ja nie widzę tych fotek co wstawiłem mam nadzieje ze ty je widzisz

Jest 8 fotek.

wiązkę elektr ona ma tak kolo 1m dł i ciągniesz ja do jednej lamy

Ja natomiast ściągnąłem osłonkę z tej wiązki i pociągnąłem odpowiednie przewody do lewej lampy i do prawej, po czym zaizolowałem ją otuliną termozgrzewalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Misiek, jak ten hak się sprawuje? Kupiłem inny - HakPol, taki z dwiema poprzeczkami, ale przy próbie montażu okazało się, że jego wykonanie pozostawia wiele do życzenia (otwory poprzesuwane 3-4 mm, co uniemożliwia wkręcenie śruby). Kupiłem tamten, bo jest mocowany na więcej śrub, to tylko 4 w podłużnicy. Daje radę? Ciągam czasem lekką przyczepę kempingową i nie chciałbym niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Ja natomiast ściągnąłem osłonkę z tej wiązki i pociągnąłem odpowiednie przewody do lewej lampy i do prawej, po czym zaizolowałem ją otuliną termozgrzewalną

Zastanawialiście się może dlaczego sprzedają specjalne wiązki do Scenica II do haka holowniczego - kosztują ok 350zł?

Jeśli podepniecie się bezpośrednio pod lampy to zwiększycie obciążenie na instalacji samochodu. W przypadku np. Fiata wystarczy zmienić żarówkę z 5W na 3W i już zapala się kontrolka na desce rozdzielczej, że żarówka jest przepalona. W Renault nie ma takiego wskaźnika, ale instalacja jest odpowiednio dobrana do obciążeń jakie stawiają żarówki. Gdy przeciążymy instalację przewody zaczną się nagrzewać i wypali się gniazdo skrzynki bezpieczników w komorze silnika - miałem już taki problem więc piszę w oparciu o własne doświadczenia. 350zł za wiązkę przewodów to trochę sporo, więc u siebie zrobiłem układ przekaźników sterujących całym oświetleniem. Poprowadziłem jedynie stały + (przez bezpiecznik oczywiście) i stały - wprost z akumulatora - podczepiłem się pod wcześniej istalowany alarm, a przewody podpinane do lamp jedynie sterują przekaźnikami nie stawiając większego obciążenia instalacji. Dodatkowo zamontowałem wyłącznik zasilania całego układu i diody LED pokazujące działanie poszczególnych przekaźników. Korzystam już z tego układu od chyba 8 lat i odpukać działa bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!