Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biopaliwo, czy da rade jeździć???


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wprowadzili to w stajniach >Bliska< ale mam mieszane uczucia.Wlałem to dziś do swojego scenica 1.9 dci (25 literków) i po przejechaniu 100 km ,stwierdziłem,ze to dobre do ciągników i szybciutko pomknąłem na Shella i dolałem do pełna V-power !!!! Mechanik odradził mi lać ten wynalazek z naleśnikowego ciasta więc go posłucham !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już to kiedyś opisywałem : gęstość większa to i ciśnienia w pompie dużo większe = poleci pompa. W Niemczech musi być wpis producenta w Briefie o fabrycznym przystosowaniu do Biodiesla, inaczej wykończycie pompki. A z praktycznej strony : wlałem raz to to do TDIka, niestety Vmax o 10-15 mniejszy, przyspieszanie też deczko słabsze a spalanie o ... litr większe !!! Co oznacza, że zatankujecie za kilkadziesiąt groszy taniej a na 100km przepalicie 3,5 złotego. Gdzie więc ekonomika wynalazku ? Abstrahuje od smrodu frytek za autem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlalem raz i juz wiecej nie wleje :-x Normalnie jezdze na Vervie z Orlenu a po zalaniu go tym "tanszym" paliwkiem zauwarzylem znaczna roznice w pracy silnika, glownie dynamika no i jakies takie dziwne szarpania (nie wiem jak to dokladnie okreslic) W kazdym bądź razie byl to pierwszy i ostatni raz.

 

P.S. Sa to moje prywatne spostrzezenia na ten temat, moze u kogos innego tak sie nie objawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, i dla tego w poprzednim moim poscie napisałem, ze przy spadku temperatury zimny silnik gorzej zapala. Mogę jeszcze dodać, iz pomimo jednorazowego tankowania BIO, jeszcze długo za autem można było poczuć ten charakterystyczny smrodek. Nawet po kilku tankowaniach normalnego ON. Prawdopodobnie coś zostało w wydechu lub pseudo katalizatorze i musiało się wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rynku sa różne rodzaje biopaliw:

- paliwa ciekłe z ddodatkiem do 5% biokomponentów sprzedawane są z normalnych dystrybutorów i nawet nie wiemy że takie coś lekemy do baku

- tzw."B 20" lub BIODIESEL to mieszanina zawierająca w swoim składzie 20%(+/-1) estrów -sprzedawane z oznakowanych dystrybutorów

- tzw. "B100" lub BIOESTERto prwaie 100% estrów metylowych(etylowych )wyższych kwasów tłuszczowych sprzedawane zoznakowanych dystrybutorów.

Teraz najwięcej jest tego ostatniego paliwa ponieważ pojawiło sie na stacjach Orlen i Bliska.

Jak działa na silnik- tutaj zalecam ostrożnośc nawet na ulotce pisze żeby przed zastosowaniem zasięgnąc opinii producenta samochodu-czyli coś w tym musi być inaczej po co taka asekuracja.

Bioestry są bardzo agresywne w stosunku do tworzywsz tucznych a w nowoczesnych silnikach układy zasilania są wykonane w duzej częsci z tworzywa. Co do mnie to różnica w cenie 10-15 groszy to zbyt mało żeby eksperymentować na dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

według mnie silniki renówki f8q, f8qt, f8t, o wtrysku pośrednim mogą jeździć na biopaliwie bez problemu, ja jeżdżę już u siebie około 50tys, a co do uszczelek to nie prawda, tylko wężyki odpowietrzające filtry jak są nie odpowiednie siadają, ale to koszt jednorazowy na wiele tys km,

i spalanie nie jest większe, można powiedzieć że biosterować z bliski będzie lepszy niż kupowanie na przydrożnej stacji,(nie mówię tu o bp, shell, czy Orle), jeśli różnica jest duża 70gr, to macie sporo oszczędność

Edytowane przez luksad2200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!