Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

VAG KKL + DDT2000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

Postanowiłem pobawić się troszkę z moją Megi i kupiłem kabel (INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VAG KKL OBDII. Zainstalowałem DDT2000 w wersji 2.0.9.0 (baza około 180MB) i 2.3.0.1 (baza około 180MB i 400 MB).

Pierwszy z nich działa połowicznie - tzn. wykrywany jest sterownik INJECTION, można wykonać skan błędów. W funkcji monitora nie wykrywa 90% parametrów. Parametry pracy silnika są niedostępne niestety...

Drugi program nie startuje ze skanowaniem sterowników (lupa ALL). Próbowałem dla bazy mniejszej i tej większej. Objaw jest taki że po kliknięciu w lupę program wpisuje w prawe okno elementy do przeskanowania, ale samo skanowanie nie startuje i przy każdym z tych elementów pozostaje "?" (a jak wiemy skanowanie albo znajdzie sterownik elementu albo wpisze "none").

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

I jeszcze jedno pytanie - czy nowsza wersja DDT2000 pozwoli na podgląd parametrów pracy silnika (temp, ciśnienie, obroty ... parametry wtrysków? ... i pozostałe)?

 

MEGANE 1.5 DCi, 82KM, 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale wydaje mi się, że właśnie wszystko zależy od tych baz.

Niestety z powodu pogody nie mogę tego dostatecznie przetestować.

Poza tym ja ma DDt2000 wersji 2.3.0.1

Powiem tylko, że u mnie wykrywa ECU ale zgłasza problem z ABS-em i UCH pomimo, że je wykrywa. Wykrywa je ale pisze że brak ich w bazie i też jak na razie nie wiem dlaczego.

Wykrywa mi również moduł klimatyzacji ale zgłasza błąd i to by się zgadzało, bo rzeczywiście mam z nim jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, przyczyna jest prosta.W wersji "lite" przy modułach w tabeli po lewej stronie są kolorowe oznaczenia, a w wierszu powyżej odpowiadające im protokoły komunikacji. Zaznaczając Megane II wszystkie podstawowe moduły zaznaczone są kolorem zielonym (jak dobrze pamiętam) co w opisie oznacza że komunikują się po linii CAN. Spróbuj zaznaczyć np. Clio i skanowanie rozpocznie się, natomiast oczywiste jest, że niczego nie rozpozna. Zauważ, że przy Clio kolory modułów wskazują zgodnie z opisem że komunikują się po linii K. Aby Megane II zagadało z DDT2000 potrzebny jest interfejs DERELEK, przedstawiony w programie w zakładce "hardware"- on obsługuje CAN I K. Do tych wniosków doszedłem na podstawie prób i wydaje mi się, że są one logiczne, chociaż sprzedawcy tych kabli na znanym serwisie z rzekomym wieloletnim doświadczeniem zapewniali mnie żę obsługują one wszystkie auta do 2008 r. A wystarczy spojrzeć w program z podpiętym interfejsem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wczoraj bawiłem się kabelkiem + DDT no i faktycznie z MII jest raczej lipa. Raz jakimś cudem połączyłem się z "injection" i miałem podgląd na pracę wtrysków i takie tam. Niestety nie udało mi się tego powtórzyć ponownie (nie wiem jakiego sterownika użył program bo wybrałem "all" i próbował wszystkie po kolei). Raz rozpoznał też niby sterownik ABS ale niewiele danych pokazywał.

Zastanawiam się czy DERELEK faktycznie może więcej? Czym on się właściwie różni sprzętowo od VAG KKL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!