Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzenie katalizatora i sond - przyczyna?


marunatolin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Sytuacja która zaistniała w mojej megance, jest dość trudna nie tylko ze względu na koszty naprawy ale również osobista, więc proszę tylko o pewne opinie.

 

Jakiś czas temu pożyczyłem koledze samochód, który oddał z rurą wydechową urwaną na środku podwozia (spadła obejma). Powiedział że wpadł w dziurę i wtedy coś huknęło i tyle. Naprawa kosztowała 30 zł. Spotkaliśmy się na piwo, rozliczyliśmy i wydawało się że wszystko git. Kilka dni później zgłosiłem się do warsztatu ponieważ silnik dziwnie się zachowywał, okazało się iż jest jakaś dziura w rurze przy wyjściu z silnika. Zaklejenie - chyba ze 80 zł. Po kolejnych kilku dniach zapaliła się kontrolka od spalin. W warsztacie wyszlo uszkodzenie sondy lambda przed katalizatorem. Kolejna naprawa... Po 2 dniach znów kontrolka - kolejna sonda tym razem za kat. Pojeździłem jeszcze ok. tydzień po czym padł katalizator...

Łącznie na naprawy wydałem ok 1800 zł.

 

A teraz kruczek tego wszystkiego: jakieś trzy miesiące po zajściu kumpel pod którego opieką był wtedy samochód, po alkoholu wyznał że wcale nie wpadł w dziurę tylko inny nasz znajomy (nie mający prawa jazdy ale dużo 'wiedzący' i pouczający kierowców), któremu dał się 'przejechać na chwilę' walnął gaz w dechę tak mocno że aż rozsadziło wydech...

 

Mam więc pytanie: czy wszystkie awarie zaistniałe przez ok 15-20 dni po rozwaleniu wydechu mogą mieć związek z przywaleniem gazu w dechę?

 

Znajomy który dokonał rozwałki twierdzi że nie mam prawa do żadnych roszczeń od jego osoby, bo zasięgnął opinii u innego 'wszechwiedzącego' na tematy motoryzacyjne kolegi który twierdzi że poprzez takie uderzenie w gaz nie może być mowy o awarii układu wydechowego. Eh załamka...

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powodem uszkodzenia sondy było łatanie dziur. Pewnie łatali spawarką i klemy z aku nie odłączyli. A kontrolka mogła się zaświecić jak tylko silnik stwierdził usterkę a nie w tym samym czasie jak zaistniała.

Jeśli dał gaz do dechy to jak wydech był przytkany, bo wiadomo z czasem katalizator może się przypchać i wydech także zmniejsza średnicę ze względu na nagar to owszem jak depnął to mogło rozwalić.

Łącznie na naprawy wydałem ok 1800 zł.

To co takiego kupowałeś że tyle wyszło?? Koszt 2 sond i katalizatora to na bank nie będzie 1800zł, nawet z robotą.

Trzeba było sobie zamiast kata wstawić zwykłą rurę albo najtańszą strumienicę wspawać w kształcie kata.

 

Ja najprędzej bym stawał na specjalistów od łatania dziur że zepsuli sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO kosztuje ok 600zł

No w ASO to wszystko kosztuje. Tam są ceny średnio o 40% wyższe niż normalnie.

 

Poza tym kolega ma problem z megane I phI a nie megane II.

INTERCARS

Ja wszystkie orientacyjne ceny sprawdzam na tej stronie i często płacę dużo mniej niż na stronie widnieje.

I tutaj ni jak nie idzie uzbierać 1800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łata się tłumików rur tylko wymienia. Czasy polonezów maluchów się skończyły.

Jak da sie po garach i tłumik się przepali czy rura to znaczy że wcześniej czy później i tak zakończył by żywot.

 

Według mnie nie był problem sondy ani katalizatora tylko tej dziury sonda nie była dogrzana bo uciekało bokiem więc pomiar był niedokładny dodatkowo ecu korygowało mieszankę ze złego wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO kosztuje ok 600zł

No w ASO to wszystko kosztuje. Tam są ceny średnio o 40% wyższe niż normalnie.

 

Poza tym kolega ma problem z megane I phI a nie megane II.

 

Tylko ze sonda (Boscha padłą grzałka) z Intercarsu wytrzymała u mnie 2 miesiące i dwa razy w ciągu 4 miesięcy musiałem wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze sonda (Boscha padłą grzałka) z Intercarsu

Jak napisałem wyżej ja tam tylko sprawdzam ceny, sam nie kupuję części bo potrafię znaleźć taniej niż u nich. A jak się nastawię że zapłacę więcej a faktycznie wyjdzie mnie np 30zł mniej to miłe zaskoczenie :-)

 

A poza tym to że sonda padła wcale nie oznacza że to wina Intercarsu kolego.

 

A wracając do tematu to kolego marunatolin, nie pożyczaj więcej autka koledze skoro nie potrafi przyznać się do błędu i zapłacić za naprawę. Jednak musisz się pogodzić że wszystkie koszta spadną na ciebie i nie zostaną ci zwrócone. Takie życie.

 

A jak wymieniłeś te części to już ok jest??

A może jeszcze ci przełożyli części od innego autka i rżną głupa??

 

[ Dodano: 2010-12-10, 22:49 ]

Według mnie nie był problem sondy ani katalizatora tylko tej dziury sonda nie była dogrzana bo uciekało bokiem więc pomiar był niedokładny dodatkowo ecu korygowało mieszankę ze złego wskazania.

No ale to dopiero po 20 dniach by padła?? Wg mnie poradziła by sobie do tego czasu i po łataniu chodziła by dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystkie orientacyjne ceny sprawdzam na tej stronie i często płacę dużo mniej niż na stronie widnieje.

A ja tylko przypomnę, że od marca w INTERCARSIE mamy rabaty jako forum. (choć ja jeszcze nie miałem okazji.....) Więcej w odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!