Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EGR, Lejące Wtryski, Turbo?


alfr3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Scenic II 1.5DCI z 2005r.

Autko super ale mam mały problem (mam nadzieje :-)).

Auto kopci zazwyczaj na czarno głownie gdy silnik osiągnie normalna temp. pracy. dzieje się to czasami podczas ruszania, czasami na drugim biegu i czasami podczas jazdy z jednostajna prędkością. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to ze nie dzieje się to za każdym razem przy identycznych "warunkach". Gdy jadę z jednostajną prędkością (ostatnio 80km/h) i autko zaczyna kopcić można wyczuć spadek mocy, dymek na samym początku jest czarny lecz po jakimś czasie jaśnieje. ale jak tylko zdejmę nogę z gazu lekko i dodam znowu kopcenie ustaje. turbo bym raczej wykluczył gdyż nie słychać wycia i nie kopci za każdym razem gdy silnik dostaje obciążenia. Czytałem masę wątków lecz żaden z nich nie łączył tego wszystkiego co opisałem na raz. Silnik nie faluje czy to gdy jest zimny, czy tez ciepły, na blacie nie wyskakują żadne ostrzeżenia ani "wiadomości", auto gdy ciepłe pali pięknie, gdy zimne troszkę dłużej kreci ale tez odpala bez większego problemu. jutro mam zamiar sprawdzić filtr powietrza, egr, rury od turbo. Chce tez dodać do paliwa środek do czyszczenia wtrysków. czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę? na kompa pojadę po nowym roku jeżeli jutrzejsze zabiegi nie przyniosą efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po zabiegu, okazało się że jedna z rur od turbo, ta która zagina się i wychodzi górą była na gumowym kolanku pęknięta ( a raczej przecięte, bo nie wierze żeby tak gruba wzmacniana rura pękła od tak sobie, samo pękniecie/nacięcie jest w miejscu w którym najłatwiej jest sięgnąć zdejmując tylko plastik ozdobny z góry silnika). doraźnie cala rura została solidnie owinięta taśma i będzie czekać na wymianę. egr został tez wyczyszczony. po tym wszystkim gdy odpaliłem auto po kopcił trochę na siwo lecz po paru sec przestał, widocznie wypalił olej który zalegał gdzieś w rurach. mam nadzieje iż to koniec niespodzianek :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiec, EGR okazał się walnięty. teraz jeżdżę na odłączonym i oczywiście mam service na blacie ale problem znikł. Czy ktoś kiedyś zaślepiał egr w 1.5 dci?? myślę nad zakupem drugiego zaworu, możne być uszkodzony i zaspawanie go tak aby nie był w stanie się otwierać a drugi przymocować gdzieś pod maska i podłączyć wtyczkę tak aby nie wywalało błędów.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej.

Mam nadzieje ze kolega się nie pogniewa i zacytuje wypowiedz:

"Hehe no spoko, więc ja mam 2 dobre EGR-y i jeden jest podłączony i sobie wisi przyczepiony gdzieś tam pod maską, a drugi jest wsadzony tam gdzie powinien być tyle ze jest odpięta kostka od niego. Dzięki temu nie mam wywalonego żadnego błędu w kompie a samochód

jeździ żwawiej bo nie dopalane są spaliny przez ten wynalazek który się przez nasze paliwo

zapycha dość często. Jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pisz śmiało, chętnie pomogę ;-)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!