Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo, bardzo wysokie spalanie.... 10l/100k


kamil-1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Megankę mam od miesiąca jeździłem poprzednio 1.5dci teraz mam 1.9dci 120KM, zaskakuje mnie BARDZO wysokie spalanie - 10l/100km !!!

 

Tankuję na Schell 50l i przejeżdżam ok. 520km i włącza się rezerwa.

 

Czym może być to spowodowane. Fakt że jeżdże po mieście 90% i krótkie dystanse, ale żeby tyle paliła....

 

 

Ogólnie samochód nie kopci, ma dobre przyśpieszenie, tylko wydaje mi się że ma za wysokie obroty na biegu jałowym ok. 900-950 obr.

 

Proszę o pomoc i podpowiedzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj do wiosny. Teraz jak piszesz miasto, krótkie trasy , pewnie i korki, zaśnieżone ulice, ciągła praca na postoju. itd. Prędkość średnia 25 km/h. Moja Meg też pali więcej , zwykle mieściła się w 8 l na mieście. Teraz pewnie też będzie koło 10. Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak makuli, napisał. Moja tez pali 10 litrów. Winne są korki i beznadziejna prędkość jazdy jak spadnie śnieg. Za dużo na 2 bieg, za mało na 3...

Poza tym auto się dłużej nagrzewa więc dłużej jedzie na ssaniu.

I spalanie rośnie... Jak jest chwila pustego to człowiek chce nadgonić, więc cięższa noga i 10 jak nic...

Sam piszesz, że krótkie dystansy więc jak dla mnie nic niepokojącego Ci się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że 1.5 nie reaguje tak "nerwowo" na zimę.

Nie wiem jak u innych ale w moim bolidzie zima korki korki zima , 6,7-7 litrów w baku nima. Jak troszkę korki mniejsze to koło 6,2-6,4. Latem ta sama trasa 5,5-6 litrów na 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili średnia u mnie to 5,7l (latem to 5,5). Nie widzę jakieś wielkiej różnicy, wzrost rzędu 0,5-1,0l przy czym w trasie nie ma różnicy. Dlatego dziwi mnie tak wysoki wzrost spalania 1.9 Zapytałem kolegę o 1.5 bo taki miał i można by porównać spalanie przy takim samym stylu jeżdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1,5 dci spalanie w mieście zimą jest około 8 litrów, latem jakieś 7,5 więc różnicy nie widzę. A w trasie pali tak samo zależy tylko od tego jak bardzo się śpieszę, ale przeważnie koło 5-5,5 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, w końcu jakiś normalny nie ma porównywania jazdy w mieście bo inaczej jeździ auto we Wrocławiu a Inaczej w Lublinie inne miasta inne światła inne trasy dlatego jednemu pali 6 a jednemu 10l. A dwa że liczcie że w korkach też nalicza spalone paliwo a nie km.

 

Dobrze by było jak by ktoś przypiął jeden temat z tytułem "wysokie spalanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609 - dobrze gada... niestety we Wrocławiu auto swoje spali. Pamiętam, jak kiedyś zrobiłem równo tysiąca kilometrów tylko po Wrocławiu, latem, ze średnią prędkością 15km/h i spalanie ponad 10L/100km... A im większa średnia prędkość przelotowa wychodzi, tym mniejsze średnie spalanie.

1.9 w trasie jest piękne, ale na miasto i krótkie dystanse, to chciałbym, żeby się kurczył do 1.5 :-)

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!