Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo, bardzo wysokie spalanie.... 10l/100k


kamil-1984

Rekomendowane odpowiedzi

1,9 102km. Wczesną jesienią 6,5/100.

Teraz jak 75% baku przejeżdżam tylko do pracy 5km w jedną stronę i do tego gazuje na śniegu ostro, co by właśnie nadgonić, albo poszaleć, to komputer pokazywał nawet i 12l/100, ale ostatnią 100km trasą udało mi się zejśc do 8,2/100 na komputerze, a w rzeczywistości obliczyłem 8,7/100. Średnia prędkość ostatnio wg komputera to 25km/h...

 

Życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer pokazywał nawet i 12l/100,

U mnie przy tym silniku max jakie udało się uzyskać przy jeździe na maxa, na szerokich oponach to 9,5 litra, straszne te Twoje wyniki :-) Teraz w zimę mam 6,4, średnia prędkość ok 30km/h.

 

Do autora, jeżeli rzeczywiście są to krótkie przebiegi, to niedogrzane auto może tyle palić. Zrób test na wiosnę, jak będzie już ciepło, albo wyjedź gdzieś na trasę, wyzeruj komputer i wtedy zrób pomiary. Jak zejdzie ze 3-4 litry na trasie, to by znaczyło że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy tym silniku max jakie udało się uzyskać przy jeździe na maxa, na szerokich oponach to 9,5 litra, straszne te Twoje wyniki :-) Teraz w zimę mam 6,4, średnia prędkość ok 30km/h.

 

Ale ja mówię o sytuacji zaraz po tankowaniu. Wtedy średnie spalanie wyliczane jest na stosunkowo małym odcinku i dlatego takie duże.

 

Zgadzam się. W tym silniku jaki obaj mamy 9,5 to szczyt. Aktualnie średnie wyliczone z pełnych trzech baków w zimie, na krótkich odcinkach 5km, z jakimiś dłuższymi wyjazdami co jakiś czas, wyszły kolejno: 7,9 8,7 i 8,3 l/100.

Liczone metodą: ilość wlanych litrów, po pierwsze odbicie dystrybutora, przez przejechane kilometry.

Tankowanie jak zapala się kontrolka.

 

Komputer po przejechaniu całego baku zaniżał średnie spalania o 0,3 do 0,5l. Myślę, że wynikało to z tego, iż dużo jeżdżę po nieodśnieżonych droga i zdarza się dość często, że trzeba Mnie wypychać. Komputer wtedy może pogubić się w faktycznie wypalonym paliwie. No i te trudne warunki + zimny silnik z rana powoduje takie, a nie inne spalanie.

 

Do autora tematu - czy koła nie są nietypowe? Może praktycznie przejeżdżasz więcej km, ponieważ masz większe koła niż licznik zakłada ?

 

[ Dodano: 2010-12-26, 12:02 ]

Ja mam ok. 9-10l ale jeżdże na letnich kołach 205/50/r17 czy to przez ogumienie szerokie

 

Szerokie jak szerokie, ale wg Mnie komputer ma wbitą odległość jaką pokonuje za jednym pełnym obrotem koło 15". Ty za jednym pełnym obrotem na 17" koła robisz w rzeczywistości większą odległość, więc jeżeli przyjmiesz wskazanie odległościomierza do wyliczania paliwa to wiedz, że jego wskazania są zaniżone.

 

Podobnie z prędkością. Przez to też z wyliczenia komputera jeżeli chodzi o spalanie są nie rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny problem, tyle, że mam poprzednią Megankę. Po przebojach z cewkami odnoszę wrażenie, że silnik bardzo dużo pali. Teraz co prawda (przejechane koło 150km) jest 7.3l/100km, ale głównie jeżdżę z miasta na wieś, ok. 10 km i staram się delikatnie jeździć. Przy przyspieszaniu na komputerze pojawia się natychmiast więcej jak 20l/100km, a wcześniej tak nie było. Może ktoś ma jakiś pomysł czym może być to spowodowane.

 

Dodam, że wcześniej na trasie spokojnie można było zmieścić się w 6 litrach przy normalnej jeździe, oczywiście bez szaleństw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyspieszaniu na komputerze pojawia się natychmiast więcej jak 20l/100km, a wcześniej tak nie było. Może ktoś ma jakiś pomysł czym może być to spowodowane.

 

Zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mój 1.9 dCi pali ponad 8 litrów ale tu swoją rolę odgrywa popsuty termostat i wyniki są jakie są. Wymienię i powiem czy to coś dało

 

czytam wasze posty i mówicie ze w lecie to pali wam 5 - 5.5 litra.

Ja nawet raz nie zeszłam poniżej 6 litrów(rekord 6.3 l. - jazda emeryta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima, to nie tylko zimno, to również znacznie większe opory toczenia. Spróbujcie przepchnąć latem swoją bryczkę - sami dacie radę, a zróbcie to na lekko ośnieżonym asfalcie. Mamy też błoto pośniegowe, zbrylony na nadkolach śnieg ocierający o opony.... Zimny smar łożysk też dodaje swój 1 grosz, jak tak zebrać wszystkie grosze to może się okazać, że spalanie 10/100 jest wspaniałym wynikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam wasze posty i mówicie ze w lecie to pali wam 5 - 5.5 litra.

Ja nawet raz nie zeszłam poniżej 6 litrów(rekord 6.3 l. - jazda emeryta)

Jeżdżą z oczami utkwionymi w deskę heheheh :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A megane II dorosły męski osobnik jest w stanie wypchnąć sam z zaspy :-)

 

No to zapraszam na parking pomozesz :-) .

 

Zima auto musi spalic i tyle gdybym miał 1,9 to martwiłbym się gdyby brało 10/100.

 

Na chwilowe spalanie próbuje nie zerkac bo serce boli przy dość ostrej jeździe pod górę czasami pokazuje powyżej 26 l/100 a mam tylko 1,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!