Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE tuning


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niechcący znalazłem taką oto ciekawostkę:

http://vtechtuning.pl/store/pl/renault-meg...4tce-130hp.html

Ciekawe, jak to się będzie sprawdzać w praktyce. Na 1.6 TCE na razie się chyba nie doczekamy, więc przynajmniej jest jakaś alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no , no <szukaj> Z ciekawością wszedłem na stronkę V-tech no i się trochę podpaliłem.

160 kucy w moim nie lekkim (1500 kg) scenicu to by trochę pomogło. Ogólnie te 130 km w serii to dobre do jazdy po mieście ale na trasie , na V lub VI biegu to po wyżej 120- 130 km/h to już nie ma kopa. W sumie to już bym działał ale ciąży mi widmo utraty gwarancji jak by coś się działo. Czy ktoś już poważnie myślał o wzmocnieniu 1,4 TCE?

 

[ Dodano: 2011-02-24, 21:59 ]

Acha , a co do serii to jesli to fakt to wykres z hamowni pokazuje nam , że mamy mały bonus od producenta : + 10 KM i Nm. Ciekawe czy to w kazdym modelu podobnie , czy aż takie rozbieżności po między modelami? Ogólnie to dobrze , że na plus a nie na minus <ok> Ale słyszałem już opinie , że w TDi też bywały zwyżki mocy w porównaniu do serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego? Czyżby jakieś przykre doświadczenia. W sumie to myślałem jeszcze o Jetronic we Wrocławiu. Ponoć wiedzą co robią. Ale wszystko zależy od kompa w aucie. Bo jak nie da rady przez złącze diagnostyczne to chyba odpuszczają bo boxów nie robią tylko swoje mapy i to dostrajają indywidualnie do każdego auta osobno. 1800 PLN mi powiedzieli do 1,4 TCe. Czy ktoś wie jakie kompy są w scenicu / Megane III? ( bosch , siemens, inne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie fał teku to mam doświadczenia z ww. Panami i są co najmniej śmieszni. Parę lat wstecz ładowali klientów w butelkę (w tym mnie, a robiłem u nich 4 sterowniki do Clio RS Niestety dałem się nabrać bo know-how odnośnie remapów siriusa 32 był w polsce praktycznie zerowy. A ich hamownia pokazuje tyle ile oni chcą żeby pokazała <szukaj>

 

Odnośnie ECU w 1.4 TCe to o ile dobrze pamiętam to siedzi tam zimenz SIM32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są kompy, ale podobno nie ma do nich dostępów przez OBD i żeby zmieniać w nich program trzeba je rozbierać, co przy gwarancji odpada - bo widać, że coś było robione.

Więc pewnie pozostają box'y, które się podobno i tak stroi pod samochód - przynajmniej ja tak usłyszałem od jednego gościa który się tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem ze da się podłączyć do kompa :P a podobno z tym jest problem w MIII - przez OBD nie ma dostępu do programu sterującego silnikiem - tak przynajmniej usłyszałem w firmie zajmującej się chiptuningiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o wkładanie, tylko o to że nie są one super, extra, mega. Jak pewnie wiecie większość z nich to gotowce, a nie indywidualne programy pod dany silnik. Chodziło mi o to :P IMHO lepiej zrobić program u kogoś kto ogarnia niż wkładać box nawet z najlepszej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valeczek, dokładnie...święte słowa ;-)

 

W 2003 roku jak nabyłem megi2 19dCi 120ps to też nie było u polskich "tunerów "opcji dostania sie do kompa po OBD a rozbierać kompa nikt sie nie chcial podjąć.

Znalazłem magika w Austrii,który rozebrał kompa i zrobił mi program na 148ps plus odpowiednia wzwyżka Nm.Tak wszystko poskładal,że nikt nie mial prawa się zorientować.

Wydaje mi się,że w M3 tez byłaby taka opcja tylko panom nie chce sie bawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!