Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

sartek

Ogólne 1.4 TCE tuning

Recommended Posts

no , no <szukaj> Z ciekawością wszedłem na stronkę V-tech no i się trochę podpaliłem.

160 kucy w moim nie lekkim (1500 kg) scenicu to by trochę pomogło. Ogólnie te 130 km w serii to dobre do jazdy po mieście ale na trasie , na V lub VI biegu to po wyżej 120- 130 km/h to już nie ma kopa. W sumie to już bym działał ale ciąży mi widmo utraty gwarancji jak by coś się działo. Czy ktoś już poważnie myślał o wzmocnieniu 1,4 TCE?

 

[ Dodano: 2011-02-24, 21:59 ]

Acha , a co do serii to jesli to fakt to wykres z hamowni pokazuje nam , że mamy mały bonus od producenta : + 10 KM i Nm. Ciekawe czy to w kazdym modelu podobnie , czy aż takie rozbieżności po między modelami? Ogólnie to dobrze , że na plus a nie na minus <ok> Ale słyszałem już opinie , że w TDi też bywały zwyżki mocy w porównaniu do serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgłoś się do kogoś ogarniętego blisko Twojego miejsca zamieszkania, V-tech sobie odpuść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego? Czyżby jakieś przykre doświadczenia. W sumie to myślałem jeszcze o Jetronic we Wrocławiu. Ponoć wiedzą co robią. Ale wszystko zależy od kompa w aucie. Bo jak nie da rady przez złącze diagnostyczne to chyba odpuszczają bo boxów nie robią tylko swoje mapy i to dostrajają indywidualnie do każdego auta osobno. 1800 PLN mi powiedzieli do 1,4 TCe. Czy ktoś wie jakie kompy są w scenicu / Megane III? ( bosch , siemens, inne?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie fał teku to mam doświadczenia z ww. Panami i są co najmniej śmieszni. Parę lat wstecz ładowali klientów w butelkę (w tym mnie, a robiłem u nich 4 sterowniki do Clio RS Niestety dałem się nabrać bo know-how odnośnie remapów siriusa 32 był w polsce praktycznie zerowy. A ich hamownia pokazuje tyle ile oni chcą żeby pokazała <szukaj>

 

Odnośnie ECU w 1.4 TCe to o ile dobrze pamiętam to siedzi tam zimenz SIM32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są kompy, ale podobno nie ma do nich dostępów przez OBD i żeby zmieniać w nich program trzeba je rozbierać, co przy gwarancji odpada - bo widać, że coś było robione.

Więc pewnie pozostają box'y, które się podobno i tak stroi pod samochód - przynajmniej ja tak usłyszałem od jednego gościa który się tym zajmuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja dzwoniłem i pytałem - montaż i strojenie 3h - wpinają tego boxa gdzieś w instalację i tyle. Przy wizycie w ASO można go podobno samemu bezproblemowo zdemontowac w 5 minut...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boxów nie wkłada się do samochodu. Dobrze zrobionego progsa nie da się wykryć podczas podstawowej diagnostyki samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem ze da się podłączyć do kompa :P a podobno z tym jest problem w MIII - przez OBD nie ma dostępu do programu sterującego silnikiem - tak przynajmniej usłyszałem w firmie zajmującej się chiptuningiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boxów nie wkłada się do samochodu.

 

hmmm no to za co ja płacę i co mam sobie samemu demontowac przed wizytą w ASO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o wkładanie, tylko o to że nie są one super, extra, mega. Jak pewnie wiecie większość z nich to gotowce, a nie indywidualne programy pod dany silnik. Chodziło mi o to :P IMHO lepiej zrobić program u kogoś kto ogarnia niż wkładać box nawet z najlepszej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Valeczek, dokładnie...święte słowa ;-)

 

W 2003 roku jak nabyłem megi2 19dCi 120ps to też nie było u polskich "tunerów "opcji dostania sie do kompa po OBD a rozbierać kompa nikt sie nie chcial podjąć.

Znalazłem magika w Austrii,który rozebrał kompa i zrobił mi program na 148ps plus odpowiednia wzwyżka Nm.Tak wszystko poskładal,że nikt nie mial prawa się zorientować.

Wydaje mi się,że w M3 tez byłaby taka opcja tylko panom nie chce sie bawić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odświezyć temat - i jak, modził ktoś ten silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

no i UWAGA Panie i Panowie .... już jest możliwość przez OBD II .

Więcej szczegółów podam wieczorkiem bo jestem w pracy :) Powiem jedno - jest POWER. Same suche dane nie odzwierciedlają efektu jaki jest.To jest zupełnie inne auto teraz !

Zaznaczam tylko, że podaję głównie do informacji ogólnej, że jest już możliwość profesjonalnego wzmocnienia mocy tego silnika przez złącze diagnostyczne a nie tylko przez box ( tak było głównie do tej pory). Do wglądu również wykresik z hamowni :)

Pozdrawiam

 

Kolego po co zakładasz 2 raz ten sam wątek? Połączyłem z istniejącym. Proszę abyś pisał w tym wątku. Aston76

post-4427-0-46579100-1400313783_thumb.jpg

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam. Zaznaczę, że jestem zielony w tych sprawach, ale mógłbyś mi powiedzieć gdzie i jak to zrobiłeś (tak najprościej jak sie da :D) i ile za to dałeś? I nie wiesz jak ma się to do gwarancji? Mam moją Megane 3 coupe od roku (kupiona w salonie), lecz do tej pory wolałem się nie bawić w podkręcanie czegoś w moim aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak najprościej to już napisałem: przez OBD2 poszło po kablu. Prościej się nie da. Koszt powiedzmy , że 1500 zł razem z paliwem do Krakowa :) Co do gwarancji to skończyła mi się właśnie parę dni temu. Teraz pozostaje tylko pilnować aby na ASO nie wgrali przez przypadek jakiegoś nowego softa bo konie ulecą :D Oczywiście trzeba dbać o autko i w miarę możliwości wymieniać na dobry olej. Ja kożystam ze sprawdzonej marki Motul 5W40 ale każdy ma swoje zdanie w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeniesiono i połączono

P_r_z_e_m_o

 

 

Witam.

Czy ktoś podnosił moc tego silnika? Jestem w tym temacie laikiem. Słyszałem natomiast, że bez wyciągania sterownika można podnieść programowo od nie dawna moc przez złącze diagnostyczne.

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi, czy podniesienie mocy w tym silniku jest zauważalne i jakie rozwiązanie, oraz jaką firmę z okolic Katowic proponujecie?

Pozdrawiam.

 

Dodano: 12 gru 2014 - 21:31

Tak dziwnie prowadzić monolog w tym wątku...ale co Panowie sądzicie o tym.... znalazłem firmę w Kato... robili taki silnik...fabrycznie wyszło 132konie, podnieśli do 148 i moment ze 190 do 215 za 1200PLN. Jest sens takiej przeróbki? Czy gra nie warta świeczki?

Pozdro!

Edytowano przez P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomaszb.

 

A teraz kolejne pytanie. Wybrałem firme V-tech w Krakowie (to tylko 80km ode mnie). Mają w tej chwili promocję świąteczna i mogę swój silnik zrobić za 950zł jeśli dadzą radę przez złącze diagnostyczne, lub za 1150zł jeśli trzeba będzie wyjąć sterownik. Natomiast gdybym zdecydował się na BOXa to koszt wyniósł by 1200zł.

Czy ktoś może podpowiedzieć, czy warto wybrać tą firmę i czy programować sterownik (chiptuning), czy założyć BOXa? Podobno na BOXie będzie parę koni i momentu mniej. Auto ma już 5 lat, więc jest po gwarancji. Silnik ma przejechane jedynie 43 tyś km.

Proszę o porady.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 16 gru 2014 - 21:27

Umówiłem się na poniedziałek na godzinę 13tą. Jak w PRL-u... po 13tej... hihihi.

Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Jak już będę po, to wrzuce wydruki :)

Będę zadowolony jak wyjdzie 225Nm i 155KM :)

 

Pozdrawiam.

P.S.

A swoją drogą... jak miałem Lagune i udzielałem się na forum LKP to ludzie pisali... tu jakiś dziwny, martwy spokój jest... wszyscy tylko podglądają, jak w BB :D

Edytowano przez Prettymind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy podglądają, bo to nie jest stare tdi, które można zchipować czymkolwiek. Silnik nie jest jakoś super popularny, do tego renówka. Podejrzewam, że nie wszyscy tunerzy mają "rozpracowane" te sterowniki, dlatego cena też jak na razie wysoka, a to odstrasza.

 

Będziesz prawdopodobnie jednym z pierwszych użytkowników tego forum, którzy zwiększą moc tego silnika, dlatego później Ty nie będziesz podglądać, a podpowiadać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będziesz zadowolony, mi przez pierwszy miesiąc kontrolka od asr nie przestawała migać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Już jestem po bólu :)

W promocji świątecznej wyszło 950zł. Chiptuning zrobiony bez wyjmowania sterownika... poszło przez załącze diagnostyczne.

Faktycznie zmiana nastapiła dość znaczna, czuć jak auto aż się rwie by zwijać asfalt i to praktycznie na każdym biegu. Wczesniej też tak było... ale teraz czuje jak by zdjęto mu kaganiec w pewnym momencie obrotów!

Całość chiptuningu trwała 4 godziny.

Byłem zaskoczony fabrycznymi osiągami silnika. A to co jest teraz... to sami popatrzcie na wykres.

Pozdrawiam.

post-75983-0-45081600-1419284812_thumb.jpg

Edytowano przez Prettymind
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×