Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie na śliskim


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy spotkaliście się z takom czymś :

zauważyłem na jesień że jadąc w deszczu i najeżdżając na namalowane strzałki coś jakby chcialo zarzucić tyłem , taki jakby cios z tylu w bok , teraz też tzn. zima coś takiego ma miejsce po wjachaniu na lód w szczególności prawą stroną , zrobilem zbieżność ale bez rezultatu

Czy ktoś też tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność zbieżnością, ale czy mechanik sprawdzał, czy nie masz luzów na wahaczach, końcówkach drążków, może amory są wybite. Ważne jest aby bieżnik opon był identyczny, jeśli jest inny, tył możliwe że jest bardziej zjechany. Czasami pomaga zamiana kół z prawej na lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, nie dogryzaj tylko pomóż koledze. Ja sam może źle się wyraziłem, bo chodzi mi o zmianę prawej strony na lewą, zakładając, że Adam ma wszystko wcześniejsze dobrze. Nawet wulkanizatorzy to potwierdzą, że koło powinno być założone tam gdzie było poprzednio. A jeśli ma zdarte tylne bieżniki, to jego auto jest nadsterowne, opony tylne mają słabszą przyczepność od przednich i tył wpada w poślizg. Nie wiem czy to jest to, ale bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt Małek nie dogryzam tylko stwierdzam fakty. Mam takie same przypadki na śliskiej nawierzchni (lód). Kłopoty te wiążą się w moim przypadku z systemem ABS (wydłuża drogę hamowania na lodzie i to strasznie w porównaniu z autem bez niego). Po prostu głupieje i stawia mi auto bokiem. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wymienione drążki , sworznie itd . tak że luzów nie ma , co do zmiany kół ( przód - tył na jednej stronie ) to spotkałem się z tą opiną , tylko na razie trochę zimno i nie wszystko śię chce ale trzeba to zrobić . co do hamowania to tu zachowanie jest ok . chodzi głównie o przejazd po nawierzchni o nagle zmieniającej się przyczepności , miałem to na letnich a treaz na zimowych gumach

 

 

A cha i robi się to przedewszystkim przy jeżdzie na wprost kiedy jedna strona łapie coś śliskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w warsztacie przy ręcznym hamulcu nic nie pogmerali, bo na ścieżce diagnostycznej nie wyszły żadne różnice w oporach toczenia. Poprawili za to geometrię kół, bo była duża rozbieżność od "ideału". Jutro zobaczę w trasie efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam nic wybite i też to zauważyłem u siebie. Pierwszy raz jak gdzieś na trasie najechałem na pasy na przejściu dla pieszych przy większej prędkości i dość mocno rzuciło tyłem, jak się później okazało na wszystkich pasach na danej trasie było to samo. To było chyba gdzieś na wyjeździe z Częstochowy w stronę Katowic. Zawieszenie 105% sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, ale w Megane II jest inaczej skonstruowane zawieszenie z tyłu i nawet na szarpakach ciężko zauważyć iż gumy są zużyte, wówczas objawy są takie jak właśnie opisujecie (wiem bo sam miałem to u siebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, ja wiem, tylko często szukamy problemu na siłę, a w końcu okazuje się, że to normalne zachowanie. Ja przywykłem, zmieniłem opony, sprawdziłem amory, szukałem na siłę i to wszystko poszło na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem już po trasie... Ta sama, te same warunki. No i rewelacja. Żadnej walki na drodze, 100% poprawy. Auto trzyma kurs, nie zawija zadem i nie myszkuje po całej szerokości pasa. Wróciła swoboda kierowania.

Tak więc u mnie przyczyną była przestawiona geometria kół. Ale już po bólu... I po 50 złotych. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!