Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Oktan, zasilanie podłączasz do żarówki światła cofania, centralka jest zasilana po włączeniu wstecznego biegu. (czekam na kuriera, prawdopodobnie dziś nadejdzie paczka z zakupionym czujnikiem parkowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oktan, kupiłem ten: http://www.allegro.pl/item325431019_czujni..._promocja_.html

Może wyświetlacz nie za ładny ale chodziło mi o taki by można go zabudować pod dachem przed tylną szybą zwrócony do przodu, a ten mi się do tego najbardziej nadaje. Widoczny będzie i w lusterku wstecznym i po odwróceniu się i patrzeniu przez ramie. Tylko sensory do centralki muszę w innej kolejności podłączyć by prawidłowo pokazywały z której strony jest przeszkoda. Co do montażu, to poczekam na trochę cieplejsze dni. ;-)

 

DODANO

Właśnie odebrałem zakupiony czujnik. Wygląda nieźle, pomimo widocznego już na opakowaniu napisu MADE IN ......... China. Teraz tylko znaleźć trochę czasu i cieplejszy dzień. (z rozkładu zajęć i obowiązków wynika, że chyba dopiero w pierwszym tygodniu kwietnia przyjdzie czas na montaż)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób prosto przeciągnąć przewody od czujników do bagażnika? Czy do całej operacji potrzebne jest zdejmowanie zderzaka (sedan), czy da się to jakoś pomysłowo zrobić bez zagrożenia, że się potem nie poskłada tego do kupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrotaz, nie trzeba zderzaka ściagać.Wez zdemontuj tą osłonę plastikową w bagażniku i sobie dokładnie obejrzyj.Jest tam otwór montażowy przez który można przeciągnać kable.Ja to zrobilem bez ściagania zderzaka ale mialem podnośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne! Dzięki za podpowiedź. Oglądnę dokładniej, co jest pod spodem. W takiej sytuacji rozumiem, że nawet niezbyt przesadne umiejętności majsterkowicza wystarczą, żeby to przyzwoicie wykonać. Dzięki!!

 

[ Dodano: 2008-04-03, 22:43 ]

Faktycznie montaż był całkiem prosty od momentu, kiedy w końcu pogodziłem się z faktem, że nie zdejmę zderzaka (bo nie umiem) i wcale to nie jest potrzebne. Wystarczyło położyć sie na ziemi i zajrzeć pod zderzak (zobaczyć, na jakiej wysokości jest za nim pusto i można wiercić dziury. Nie było potrzebne podnoszenie samochodu -- miejsca jest sporo. Przepust na zewnątrz był pod plastikową osłoną wlotu bagażnika. Wystarczyło wypchnąć przez niego sznurek z obciążnikiem (żeby opadł pod samochód) i za jego pomocą wciągać do środka przewody od poszczególnych sensorów. Potem przepchnąć je pod tapicerką do otworu dostępowego do światła i dalej w kierunku tylnej kanapy (w sedanie z boku po tylną półką jest świetne miejsce do ukrycia centralki czujnika. Nadmiar kabli schowałem w otworze pod plastikową osłoną wlotu bagażnika -- miejsca jest sporo i wystaje tylko tyle kabli, co trzeba (po przyklejeniu ich do blachy taśmą izolacyjną nic nawet nie drgnie). Największy problem miałem z podpięciem zasilania do lampy wstecznego. Najłatwiej byłoby podpiąć się do kostki, ale ta ma dosyć krótki kabel i ciężko nią manipulować. W końcu zdecydowałem się przylutować przewody do plastikowego elementu, do którego montuje się żarówki (rozwiązanie mało eleganckie, ale powinno być skuteczne). Całość działa bez zarzutu (mimo że kupiłem tani czujnik). Muszę to jeszcze potestować, czy nie ma jakiegoś martwego obszaru (w sedanie na wysokości 60cm nad ziemią jest tablica rejestracyjna i dwa środkowe sensory muszą być dosyć szeroko). Ale wygląda obiecująco ;-). Jeszcze raz dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam! Ja jestem właśnie w trakcie szukania czujnika odpowiedniego dla mojej meganki. Nie mogę znaleźć tego modelu, jaki kupił gojgien http://www.allegro.pl/ite..._promocja_.html Mają być dostępne za ok. 2 m-ce. Pewnie były dobre, tanie i szybko zeszły. Nie będę tyle czekał i jak nigdzie nie znajdę myślę kupić ten ttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=352055561. Też jest tani, tylko ciekawe czy dobry? Mam kombi i nie wiem czy uda mi się zamontować sensory bez demontażu zderzaka. Chciałbym w tym czarnym fragmencie zderzaka, byłyby mało widoczne i na odpowiedniej wysokości 50 cm - a takie jest minimum. Tam gdzie jest dobry dostęp może być za nisko. Z tego co dzisiaj zobaczyłem, to jest trudny dostęp do tego miejsca. Może ktoś już to robił i mi podpowie coś dla ułatwienia?

post-7719-1209064287_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wyżej niż na zdjęciu nie ma możliwości zmieścić się w dolnej części zderzaka.

Zamontowane niżej reagują na zjazd tyłem z zaparkowanego minimalnego pochyłu,

mozna sie wtedy przyzwyczaić, że nie każdy dźwięk jest realny przeszkodą i bum

 

pict0012sf2.jpg

 

Na żółto zaznaczona listwa konstrukcyjna w odległości około 1.5cm od plastiku- czujniki się nie mieszczą.

Białe paski, to wolna przestrzeń, przez którą można po zdjęciu lampy puścić przewody, jednak trzeba je jakoś przemieścić do wnętrza- dziurawić blachę?

Albo jak kto woli: łatwiej jest mały otwór w bocznej ścianie plastikowej kieszeni zapasówki i kabelki same idą pod tapicerkę <ok> . Wystarczy z dwóch śrub odkręcić tylny "próg" bagażnika, boczna tapicerka nie ma zaczepów, z kolejnych dwóch śrub podstawę półki i jest doskonałe miejsce na biperek. Przewód wyświetlacza pod progami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po montażu czujnika cofania. Zastosowałem ten: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=352055561 i może to za krótko - bo korzystam dopiero dwa dni - ale jestem jak na razie zadowolony. Sensory zamontowałem po demontażu zderzaka - dosyć proste - ale wymaga czasu i cierpliwości aby zrobić to dokładnie. Mogłem jednak próbować o 1 cm wyżej. Niby to niewiele, ale być może rzadziej "łapały" by nierówne podłoże. Na równej nawierzchni jest bez zarzutów. Wyświetlacz zamontowałem na wewnętrznym lusterku, przewód do centralki puściłem pod uszczelkami w drzwiach - łatwo i szybko.

post-7719-1210568845_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Marek44 czy możesz wrzucić więcej fotek w jaki sposób zamontowałeś wyświetlacz od czujników. Mam na oku takim sam zestaw jak twój i bardzo mnie to zastanawia. Kable do wyświetlacza puściłeś górą w podsufitce? Czy sam wyświetlacz ma w standardzie jakąś taśmę dwustronną do jego przyklejenie?

 

Pozdrawiam mjq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do montażu użyłem tego samego czujnika co Marek44 poniżej opis i zdjęcia z montażu.

 

Krok 1:

Zdjęcie plastikowej listwy w bagażniku i odchylenie tapicerki bagażnika.

 

Krok 2:

Podpięcie zasilania pod światło cofania. W tym celu trzeba dostać się do żarówki cofania i bezpośrednio do niej podłączyć zasilanie. Następnie wpuścić kabel zasilający do bagażnika pod uszczelką.

 

Krok3:

Na tym etapie możemy sprawdzić, czy czujnik działa, czyli podpinamy wszystko "na krótko" i testujemy. Jeśli jest ok to przechodzimy do montażu wyświetlacza/bipera.

Podklejenie do podsufitki i poprowadzenie kabla podsufitką do słupka A, następnie pod uszczelką drzwiową do słupka B i uszczelką drzwi tylnich do słupka C. Tam pod plastkami wpuszczamy kabel do bagażnika. Czasami przy upychaniu kabla wyświetlacza pod plastikami musimy posiłkować się śrubokrętem.

 

Krok4:

Odmierzamy i wywiercamy otwory na zderzaku pod sensory. Montujemy sensory w zderzaku. Nie znalazłem innej drogi dla przewodów od sensorów jak tylko przewiercenie pojemnika na koło zapasowe. Po wprowadzeniu przewodów do bagażnika trzeba uszczelnić powstały otwór.

 

Krok5:

Podpinamy wszystkie przewodu do centralki i sprawdzamy jak działa. Składamy bagażnik "do kupy" i cofamy bez przeszkód <ok>

 

Uwaga:

Jeśli montujemy wyświetlacz do góry nogami, sensory do centralki trzeba podpiąć na odwrót, żeby prawidłowo wskazywały prawo lewo.

post-2316-1212058463_thumb.jpg

post-1-1212058463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie było mnie kilka dni na forum... Podobnie przeprowadziłem przewód wyświetlacza jak maly1984 tzn: Przy przedniej szybie dosyć lekko wszedł pod uszczelkę, następnie po niewielkim wyciągnięciu uszczelek - po słupku prawych drzwi w dół, przy progu aż do tylnego nadkola gdzie wyciągnąłem go po tapicerką. Nigdzie nie jest widoczny, nie używałem niczego do wciskania przewodu, ponieważ wszędzie jest dużo miejsca. Sam się zdziwiłem że poszło mi to tak szybko (jeśli chodzi o montaż wyświetlacza). Montowałem go na samym końcu całej "operacji" myśląc że będzie trudno - ale spoko... Do przymocowania wyświetlacza służy taśma dwustronna - jest dobra, trzyma bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A czy montował ktoś z was takie czujniki w Grand Scenic? Bo mam szwagrowi zamontować ale odległość od miejsca w którym można by je montować wynosi ok. 40 cm a ktoś mi mówił że min. 50 od ziemi ma być.

Pytanie drugie:

Czy ma ktoś coś takiego http://allegro.pl/item471767769_elektromag...ia_cofania.html? Podobno działa na zasadzie wykrywania zakłócenia pola elektromagnetycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!