Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka jest żywotność turbiny w dieslach ?


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Żywotność turbiny w dieslach to ponoć 150 do 200tys.km przy normalnej eksploatacji. Znajomemu w 1,9dci przy 175tys. pojawiły się problemy. Czy są jakieś kryteria lub normy serwisowe kiedy należy zmienić turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie "ponoć", wszystko zależy od częstotliwości wymiany oleju, stylu jazdy kierowcy itp., są fachowcy co potrafią po kilkunastu tysiącach kilometrów zarżnąć turbinę, a są i takie co mają już po 300 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne, ale producent też określa jaka jest żywotność danego podzespołu przy właściwych i prawidłowych warunkach eksploatacji. Przykład: pasek rozrządu, albo katalizator.

Wiadomo, że są wyjątki, sam znam gościa który w MI zrobił 190tys.km na pasku rozrządu i nic się nie stało. U mnie przykładowo w starym SI 2,0 16V rozsypała się rolka napinacza po 20tys.km od wymiany, szczęśliwie nie powodując innych uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja ( po poprzednim właścicielu) padła własnie w ok. 175 tys.

Co do norm - jeśli ciśnienie jest ok, nie bierze oleju i się nie leje to nie ma powodow do zmiany moim zdaniem. Jeśli któreś z powyższych nawala, to ja bym wymienił, bo jak zassie olej to pozamiatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195000km, turbina suchutka, oleju nic nie połyka. Auto serwisowane w Renault(Belgia), wymiana oleju co 30000km.

Sądzę, że nie ma sensu wymieniać wcześniej niż jak padnie. Można być ewentualnie przygotowanym jak będzie ciekła i znikał szybko olej. Tak mieli rodzice w 1-wszym scenicu 1.9 DTI. Przy jeździe na autostradzie szybko olej znikał. Jak jechali na wakacje zawsze musieli mieć ten 1l w zapasie, ale udało się autko sprzedać z tym defektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak są tacy kierowcy, którzy chcą mieć autko zawsze sprawne i nie chcą czekać na rozsypanie się turbiny i dużo większe koszty naprawy: czyszczenie lub wymiana zaolejonego katalizatora, układu wydechowego, intercoolera, wyciąganie fragmentów turbiny z głowicy a w skrajnych wypadkach wymiana całego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ładnie podsumował to majonez1970. Zapobiegawczo oglądać turbinę czy jest sucha i stan oleju. Nie lekceważyć jakiś chrobotów itp. pochodzących z turbinki.

Nie ma reguły znam auta co przy 140 tys km turbina była w agoni jak również z przebiegami ~300km i wszystko było OK.

Były też przypadki, że mechanik oglądał auto przed wyjazdem, a w trakcie i tak padła turbina.

Jak ktoś ma problemy to zawsze można kupić benzynowy silnik bez turbin, DPFów, i common railów. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, koledze turbinka zaczęła się "pocić" od wakacji, a teraz słyszalne są dziwne dźwięki i gwizd którego wcześniej nie było itp.

Wybieramy się razem w dłuższą trasę, a już kilka diesli kończyło jazdę na sznurku za moim zderzakiem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po pół roku coś dziwnego zaczęło się dziać to niech upewni się jeszcze u jakiegoś mechanika, że to w 100% od turbiny pochodzi. I zregenerować ją albo założyć nową.

Jak wyjeżdżacie np na narty do Austrii to wymiana turbiny na pewno będzie droższa niż u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zakatować turbinę przy normalnej eksploatacji trzeba się naprawdę postarać Pozd

 

Aż tak bardzo się starać nie trzeba , po prostu trzeba o turbawkę dbać i wiedziec jak jej używać . Jak już jeden kolega wspomniał , jak ktoś nie chce się o turbo martwić niech sobie kupi benzyniaka .

Obecnie mam benzyniaka , poprzednio był TDI z ponad 300 tysiami na szafie ale turbo do dnia sprzedaży śmigało aż miło.

To że jest troche oleju w turbinie, w dolocie albo w intercoolerze to przy przebiegach rzędu 200 tyś. to nic nadzwyczajnego. Dopóki nic nie chrobocze , silnik nie łapie "notlaufa" itp. to dbać o turbinę , zmieniać olej i śmigać. Jesli chodzi o normy podawane przez producenta to są z palca wyssane i badane w warunkach w jakich nikt samochodu na co dzień nie eksploatuje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!