Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie CB radio


Dave

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem :)

 

Temat pewnie nie raz już przerabiany w internecie, ale jakoś tutaj go nie odnalazlem. Dyskusja stara już jak świat, ale dla amatora brak jakich kolwiek konstruktywnych informacji...

 

Otóż chcę kupić radyjko i totalnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać...

 

Zastanawiam się nad Alanem 199

http://allegro.pl/radio-cb-alan-199-super-...1383128999.html

 

lub nad Sunekr'em elite five

http://allegro.pl/cb-radio-sunker-five-ful...39.html#gallery

 

no i oczywiscie może jakiś president z asc.

 

do tego antena Pirat, polecana przez znajomego, który ją posiada

http://allegro.pl/antena-cb-magnetyczna-cb...1339168086.html

 

Co wy na to?

Czekam na jakieś cenne wskazówki i pomoc :)

 

Oczywiście głównym kryterium wyboru jest stosunek cena/jakość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB - YOSAN PRO (chyba 120 o ile mnie pamięć nie myli)

Radyjko bardzo wdzięczne, posiadam już ponad 2 lata i nadal chwalę. Chyba zostanie przeniesione do nowszego sceniola. Małe zgrabne LEGALNE i RF-gainem, zmiana kanałów w gruszce, DW i multi.... (przystosowane do pracy poza granicami, w innych zakresach częstotliwości) Poza tym nazwą nie przyciąga amatorów cudzej własności. YOSAN 120 PRO, to starszy brat bliźniak Laffajet-ki ATENA. Identyczne funkcje i bebechy.

Z krótszych anten SIRIO TURBO 800. O Piracie krążą różne opinie, a prawdziwą jest ta, że antena jest głośna przy wyższych szybkościach. Za gruby bat i powoduje zawirowania powietrza, które upierdliwie na niej gwiżdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o YOSANIE Turbo??

Przerost formy nad treścią, niepotrzebne na codzień wodotryski.

Jego design mnie osobiście nie odpowiada.

Prawie te same funkcje masz w 120 PRO. (no, poza ARS, bo bip i inne pierdoły nie są niezbędne)

To już lepiej na YOSAN-a JC 2204 zwróć uwagę.

Gadałem ostatnio na jego temat w serwisie CB, ponoć (ale na razie nie sprawdzałem) można go też na multistandard przełączyć kombinacją klawiszy.

Ogólnie te radyjka posiadają rewelacyjne filtry i tu biją na głowę nawet te sławetne markowe, gdzie 50 % płacisz za sprzęt, a drugie 50% za nazwę..

I jak już gdzieś to napisałem: Lepiej mieć oryginalnego YOSAN-a z Korei pd. niż Presidenta z ChRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze YOSAN zgarnia swietne opinie :)

 

Co myslicie o YOSANIE Turbo??

 

Gojgen zapomniał to ja przypomnę. Tutaj napisana przeze mnie recka tej przerośniętej formy nad treścią: http://megane.com.pl/yosan-jm-3031-turbo-black-vt24931.htm - jakbyś miał dodatkowe pytania, służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoofeR, To stwierdzenie zastosowałem do niepotrzebnych w normalnej eksploatacji bajerów. Przecież nikt normalny nie siedzi na gruszce by radio musiało po 3 minutach nośną zwalniać. RB też jest mało przydatne. Jak kończę nadawać to zazwyczaj mój nadajnik milknie, po co ten BIP w eterze. To samo z BIP klawiszy. Dobrze, ze jeszcze echa nie posiada. Niektórzy co to mają nawet nie wiedzą jak to ustawić, nie słyszą sami siebie a ustawiają na "widzimisię". Później słyszymy głosy z zaświatów, lecz zrozumieć nadających bardzo trudno. Pamięć kanałów :) Też zbędne w mobilu, już szybciej na stacjonarnym. Można sobie ustawić kanały ulubione do innych lokalnych. Jednak to i tak jest tylko ten jeden kanał słyszalny. To właśnie nazywam tym przerostem.

Już bardziej jest DW potrzebny gdy jedziemy na 2 auta razem z kimś. Masz 19 i dynamicznie zmieniany podsłuch na umówionym, jak np. nasza zlotowa 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja Ciebie rozumiem, ale z takim podejściem niedługo zaczniemy się zastanawiać czy w aucie potrzebna klimatyzacja, radio czy inne "bajery", nie idźmy tą drogą :)

 

Chcę być obiektywny dlatego odpowiem na Twoje spostrzeżenia.

 

Funkcja TOT, chyba nie tylko ja jeżdżę z gruszką położoną na udzie, w tym momencie znacznie łatwiej niestety przypadkowo wcisnąć nadawanie. Dobra opcja by nie spalić końcówki.

Funkcja RB, działa tylko w trybie FM ;-)

Funkcja BIP klawiszy, chyba najlepszy sposób usłyszeć działanie przycisku i być pewnym w 100% włączenia danej opcji bez spoglądania na radio w mieście czy trasie.

Funkcja pamięć kanałów, obecnie prawie każde radio ją ma, w PL zbędna opcja fakt, podobnie jak przycisk kanału 9, niestety.

Funkcja DW, już ją opisałeś i wytłumaczyłeś działanie. Jeszcze nie zdarzyło mi się jej przetestować, na zloty, ew. dyskusje w eterze jak znalazł.

 

Przyznaję, funkcja zmiany podświetlenia wyświetlacza i przycisków to bajer w najczystszej postaci :)

 

Radio urzekło przede wszystkim filtrami przeciwzakłóceniowymi (samo radio waży aż 1.3 kg), możliwością zmiany kanałów przez gruszkę (bajer?), funkcją ASQ, bardzo dobrym głośnikiem oraz na końcu wyglądem, w żadnym wypadku nie kierowałem się dostępnością przycisku CH19 czy zmianą kolorów, a opiniami użytkowników i sprzedawców.

 

Niech Dave wybierze to co mu będzie najbardziej odpowiadało, a czy to będzie Turbo, Pro 120 czy JC 2204, ważne, że wybierze jedno z najlepszych urządzeń mogących śmiało konkurować z tymi droższymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę swoje 3 grosze do tego co powyżej :)

Mam omawianego tu Yosana JC-2204 z antenką Midland ML-145.

Jest to taka pośrednia wersja między PRO-120 i Turbo.

Brakuje RF-Gaina, ale za to ma ASC.

Jeżdżę już z tym radyjkiem dość długo i RFa brakowało mi może kilka razy, ale wystarczyło mocniej skręcić SQ.

Reszta zalet radyjek Yosan już została wymieniona powyżej.

Mimo bardzo dobrych filtrów radyjko nie radzi sobie z zasilaniem GPSu, ale to jest chyba norma przy tanich ładowarkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo bardzo dobrych filtrów radyjko nie radzi sobie z zasilaniem GPSu, ale to jest chyba norma przy tanich

ładowarkach

Radzi sobie doskonale, a dokładniej to montujący radio powinien sobie z tym poradzić.

W starszym sceniolu po stacyjce, równolegle z normalnym radiem w aucie, łapie przekaźnik, który podaje mi bezpośrednie zasilanie CB z aku. Jeszcze nie było ładowarki, która by przeszkadzała YOSAN-owi po włączeniu do gniazda.

Radyjko CB, by przypadkiem nie podpiąć go do gniazda zapalniczki zostało po odcięciu kabli podłączone przez 2 pinowe złącze konektorowe do tej dorobionej instalacji. Koszt złącza- 1,7 zł, bo to takie jak było kiedyś w maluchach.

Nawi- MANTA

Fony- Siemens, Samsung, HTC

Ładowanie aku. przenośnego, głośnomówiącego BT- Motorolla.

5 rodzajów ładowarek- ZERO zakłóceń.

post-2372-1294166074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, już wiem, że Yosana kupie :) Radio ma byc do fabii tdi, jeżli ma to duże znaczenie.

 

Co do wyboru modelu... to szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Różnica w cenie nie jest wielka... Martwi mnie troszkę to grzanie się wersji turbo...

 

Tak po krótce to co byście z tych wersji polecali? Chce kupić raz a dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!