Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie (katalizator?)


Pepsaj

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal_b_30

"Ktos wie ile czasu jest na zwrot samochodu przy takim "umyslnym niepoinformowaniu"?"

Od prywatnego sprzedawcy nigdzie nie jest to określone. Od firmy ( auto-handel czy coś podobnego) masz 2 lata wg ustawy konsumenckiej "towar niezgodny z umową" ale wada musi byc zgłoszona 2 miesiące od powstania usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgoda że znajomy diagnosta, tylko po co Ci z autkiem. "kupiłeś spodnie żeby zanieść do krawca" :)

No jasne, że nie. Tylko mówie, że nie martwie się samym podbiciem, tylko właśnie tym wszystkim co trzeba robić.

 

Od prywatnego sprzedawcy nigdzie nie jest to określone. Od firmy ( auto-handel czy coś podobnego) masz 2 lata wg ustawy konsumenckiej "towar niezgodny z umową" ale wada musi byc zgłoszona 2 miesiące od powstania usterki.

No i w tym problem, bo nie ma nigdzie jasno napisanego jak to w koncu jest, a gosc sie nie chce dac tknac.

 

Bylem u innego mechanika. Tak bez podlaczania do komputera powiedzial mi, ze to raczej silnik krokowy i to nie przez katalizator gasnie, bo gdyby o katalizator chodzilo to samochod bylby "przymulony" (a nie jest, przynajmniej tak mi sie wydaje).

Kupilem ten caly plyn do czyszczenia wtryskow. Zobaczymy czy cos to da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rękojmia 2 lata konsumencka nie dotyczy pojazdów używanych. Używane auta posiadają rękojmię 3 dni, ale to i tak zależy od sprzedawcy, jeśli nie mamy świadka lub dowodu na to, to możemy go pocałować. Jeśli nie wyrazi na to zgody to tak czy inaczej sąd na "drodze cywilnej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie porazka. O oddaniu mogę zapomnieć, bo o jego "dobrej woli" moge zapomniec, on sie upiera, ze wszystko bylo ok. A czy jestem w stanie mu udowodnić, że wiedział o usterce katalizatora? Czy po prostu na drodze logiki, że katalizator nie psuję się z dnia na dzień? Z tym, że diagnostykę załatwię prawdopodobnie dopiero w czwartek więc a) po upływie 3 dni rękojmi, :) po opłaceniu już ubezpieczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC możesz wykupić tzw. "zjazdowe" na 30 dni za coś około 60pln więc to jeszcze nie tragedia. Logika nie ma nic do naszych przepisów więc tym się nie podeprzesz.

Ta rękojmia 2 lata konsumencka nie dotyczy pojazdów używanych. Używane auta posiadają rękojmię 3 dni, ale to i tak zależy od sprzedawcy
Tak jest w przypadku osoby prywatnej nie będącej podmiotem gospodarczym , handlarz jest profesjonalistą i auto możesz mu oddać nawet po miesiącu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wygląda na to, że teoretycznie mogę się starać o zwrot samochodu, kasy czy czegotam jeszcze. Najbardziej zatysfakcjonowałoby mnie gdyby on po prostu pokrył mi koszt wymiany kata, albo chociaż w tym partycypował. Ale on o tym nie chce słyszeć...

 

EDIT: Wczoraj wlałem trochę tego płynu czyszczącego wtryski do benzyny. Od tego momentu nie gaśnie podczas jazdy i przy parkowaniu, ale przy zapalaniu jest chyba jeszcze gorzej niż było. Sam nie wiem czy bardziej się tym cieszę czy martwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie miałem co prawda założonej instalacji gazowej w mojej "Reni", ale miałem kiedyś podobny problem. Mianowicie auto czasem mi zgasło a przy odpalaniu jeżeli auto nie było rozgrzane (jesień, zima) musiałem dodać delikatnie gazu na 2-3 sekundy a później już było wszystko ok. Znajomy mechanik powiedział że mamy paliwo jakie mamy w naszym kraju i jakiś paproch mógł zanieczyścić któryś ze wtryskiwaczy i na początek aby na siłę nie robić sobie problemu i nie popadać w koszty żebym zalał owy płyn do czyszczenia wtryskiwaczy. W motoryzacyjnym były dwa: STP i jakiś droższy (ok 35zł) w srebrnej lub złotej butelce. Sprzedawca poradził mi abym kupił ten droższy :) kupiłem, wlałem całą butelkę na ok 5l paliwa (dawka większa niż było napisane w instrukcji ale tak polecił mi mechanik), samochód pochodził na wolnych obrotach ok godz. później pojechałem coś załatwić (cały czas na benzynie) i od następnego dnia samochód palił na dotyk, bez dodawania gazu i już mi nie gasł.

 

Mam nadzieję, że moja rada okaże się pomocna :) pozdrawiam

 

PS. może po prostu gdzieś dostaje się wilgoć (na styki silniczka krokowego..?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowałem ten płyn, przejeździłem go na benzynie itd. Przez chwilę wydawało się, że będzie lepiej, ale niestety - jest jeszcze gorzej niż było wcześniej. Samochód coraz trudniej zapalić, gaśnie na skrzyżowaniach itd.

 

Coraz bardziej czuję się oszukany przez tego, kto sprzedał mi samochód. Nawet gdyby ten myk z płynem pomógł, to i tak przecież komputer wykazał zużyty katalizator i coraz więcej wskazuje właśnie na taką przyczynę moich problemów. Jutro jestem umówiony na kontrolę u innego mechanika żeby potwierdził diagnozę lub jej zaprzeczył. Jeśli okaże się, że to katalizator to idę na policję, bo to będzie moim zdaniem ewidentne oszustwo ze strony sprzedającego. Nie wierzę, że nie wiedział o tym problemie, zwłaszcza po tym co mówił - że ma znajomych w serwisie Renault. ASO i nie zauważyłoby zużycia katalizatora? Nie wierzę też w to, że jemu nie gasł nigdy, a mnie nagle po 5-7 razy na odcinku 10km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żebyś cokolwiek zdziałał na policji jeśli chodzi o zakup od osoby prywatnej. Jeszcze pewnie masz zapis w umowie, że zapoznałeś się ze stanem technicznym ;-)

Na początek pojedź na regulację gazu bo mogła się rozjechać mapa od benzyny i od gazu. Jak to nic nie da to laptop i sprawdzanie parametrów pracy silnika w czasie jazdy. Do sprawdzenie jeszcze układ dolotowy w tym też silniczek krokowy. A co do katalizatora to podjechał byś do stacji kontroli pojazdów na badanie spalin co kosztuje parę zł, a nie włuczył się po mechanikach którzy nie mają odpowiedniego sprzętu aby dać jednoznaczną odpowiedź bo opierają się tylko na wskazaniach z kompa samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po prostu na drodze logiki, że katalizator nie psuję się z dnia na dzień?

 

Można w bardzo prosty sposób popsuć dobry katalizator w ciągu 10 minut. Np odpalanie na po pych. Brak iskry na świecach, nie spalone paliwo zalewa katalizator i jak zapali to może rozerwać katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw, czy faktycznie jest katalizator i czy jest sprawny, bardziej, czy ma środku porcelanę. Jeśli nie ma katalizatora, albo jest ale wewnątrz nie ma porcelany, a jeszcze jak ujawnisz z mechaniorem, że katalizator jest spawany, to możesz jednak iść na Policję i poprosić o przyjęcie ... zawiadomienia o oszustwie, przy sprzedaży samochodu, gdzie sprzedający dokonał niedozwolonych zmian w samochodzie, czym ewidentnie zamierzał dokonać oszustwa. Podejrzewam jednak, że będą się upierać, abyś sam poszedł w tej sprawie do sądu na drodze cywilnej, porozmawiaj grzecznie, może coś już mają na tego gościa ale nie wiedzą jak go ugryźć, może masz znajomego policjanta albo kolegę z policjantem, pokombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie u diagnosty. Stwierdził, że katalizator jest ok. Mimo, że sonda lambda za katem coś tam źle pokazuje, to to nie powinno wpływać na gaśnięcie silnika. Ponadto zdaję się, że on źle chodzi na gazie (falujące obroty i to gaśnięcie) a na benzynie lepiej: tzn nie gaśnie w trakcie jazdy, są tylko problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Czy to oznacza, że coś z instalacją gazową jest nie tak? Co najlepiej zrobić? Umówić się z gazownikiem na regulację gazu?

 

Ps. Czy słyszeliście o czymś takim, że samochodowi mogło zaszkodzić cofanie fotela kierowcy bądź pasażera podczas odpalania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym fotele do bzdura.

Kiedy ostatnio zaglądał mechanik do instalacji gazowej? Regulacja, ewentualnie wymiana filterków na elektrozaworach, a w najgorszym wypadku wymiana membran w parowniku. Nie mogę się doczytać czy masz instalację sekwencyjną, czy tzw. prostą, oraz jeśli zwykłą to czy masz silniczek krokowy na gazie, czy zwykły register. Najprościej na regulację, gazownik Ci powie co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!