Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowany silnik


efek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, z megane 1,6 8v 1996.

Po dłuższym czasie odpoczynku zimowego, ( niskie zawieszenie contra skuteczne odśnieżanie ) odpaliłem moją megi, jakoś dziwnie się nie wkręcała na obroty, ale ok, stała troszkę.

Pochodziła jakieś 10 min. po tym ją wyłączyłem. Ponowna próba odpalenie skończyła się przekręceniem o pół obrotu i zablokowaniem wału, jednocześnie kontrolki przygasały do zera.

Bałem się kręcić "na chama" i próbowałem ruszyć silnik " ręcznie" po odkręceniu świec, jedyny możliwy ruch to dosłownie milimetry w lewo lub w prawo, tak jakby coś trzymało wał.

Czy ktoś miał podobną przygodę i ma pomysł od czego zacząć szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to auto stało? Miesiąc, dwa? Nie powinno nic się stać.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to tylko to, że zardzewiał. Żeby to była prawda to w silniku musiałaby być woda. Jaki masz olej i kiedy go wymieniałeś?

Wlej tak po 25 ml oleju silnikowego do każdego cylindra i zostaw na parę godzin. Obawiam się też czy coś niedobrego podziało się na wale. W końcu zapalił!

A próbowałeś podładować akumulator i odpalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stał około miesiąca, akumulator nówka ze sklepu, zamontowany 10 min wcześniej, dodatkowo po fakcie, mija nocka nówka akumulator wydojony do zera i na złom :-( .

Olej półsyntetyk LOTOS wymieniany we wrześniu.

Próbowałem ruszyć wałem po wrzuceniu biegu i pchnięciu, ani drgnie.

Zastanawiam się, czy to nie może być jakaś masacra z rozrusznikiem, który się rozsypał i nie odbił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim założyłeś akumulator trzeba go było podładować przynajmniej 2-3 godz. Nie wiadomo ile stał w sklepie, a wcześniej w jakimś magazynie.

po wrzuceniu biegu i pchnięciu, ani drgnie.

"2" i powinien nieznacznie się ruszyć, nie ma opcji, chyba że silnik zablokowany na amen, w co nie wierzę. Ale i trochę przyłożyć się trzeba. ;-)

Weź młotek i w rozrusznik, może pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i powinien nieznacznie się ruszyć, nie ma opcji, chyba że silnik zablokowany na amen, w co nie wierzę.

 

Przemo może się zablokować silnik na "amen". Miałem taki przypadek w maluchu, że po wymianie oleju, hamulców, sprawdzeniu auta po dłuższym postoju podczas zapalania tłoki się zatrzymały w górnym położeniu i kaplica. Nic nie można było zrobić na daną chwilę. Sąsiad podpowiedział abym wlał do silnika po 100 nafty do cylindrów. I za tydzień auto ożyło, a już było szykowane do remontu generalnego silnika. Podejrzewam że koledze rdza zablokowała pierścienie i trzeba spróbować patentu z nafta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, silnik malucha to nie do końca to samo. Mnie też się tak stało ale to było bardzo dawno z tym, że auto stało nieruszane przeszło pół roku. W ciągu miesiąca nie ma opcji, żeby się tak stało, Chyba że w cylindrach była woda, w co nie wierzę. Inna sprawa jak auto sobie stało to pewnie zardzewiały inne elementy i dlatego trudno go ruszyć.

Ja bym mimo wszystko naładował akumulator i próbował odpalić. Oczywiście można wlać coś do cylindrów ale lepiej olej niż ropę. Po co wymieniać zaraz olej w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyblokowanie rdzą to chyba nie było, bo silnik odpalił i terkał sobie z 10 minut, potem zgasiłem go, bo musiałem wyjąć kluczyk ze stacyjki, żeby otworzyć drugie auto ( obydwa kluczyki w jednym pęku ) i dosłownie po minucie już nie można było odpalić, efekt taki jakby wał ruszył i nagle tłoki, albo wał coś przyblokowało w efekcie ani do przodu ani do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednocześnie kontrolki przygasały do zera.

 

rozumiem, że kontrolki na desce rozdzielczej ??

tak na zdrowy rozum to coś z prądem,

nawet jak by ci się silnik rozleciał na strzępy to i tak się zaświecą jakieś kontrolki

pożycz od sąsiada akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak wczesniej wywaliło uszczelke pod głowicą i poszła woda do oleju, było jej tak dużo ze została na tłokach a wtedy wszystko stanie i wał obróci panewke, nafta na tłoki i czekac, powinien odpalić albo klucz na koło pasowe i długa rura taka ok 1m i ciągnąc tylko w ta strone co sie odkręca bo jak dokręcisz to póżniej może być problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kontrolki Ci się w ogóle świecą? Może sprawdź plecionkę zwaną "masą" z tyłu silnika, ja tak miałem, ale nie wiem czy u ciebie świecą kontrolki... :mrgreen:

 

[ Dodano: 2011-01-20, 16:21 ]

Na mój łeb to coś z akumulatorem. P_r_z_e_m_o dobrze gada! Sprawdź aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś pchnąć auto na 5 biegu? Nie chce mi sie wierzyć, że jak auto odpaliło i działało przez chwilę i później już było "martwe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wywaliło np uszczelke pod głowica i przez ten czas co auto stało naszło na któryś tłok dużo płynu czy wody to po odpaleniu mogło skrzywić korbe ale znów jeśli bedzie dużo płynu na tłoku to bedzie chodził na 3 albo nie odpali, zdjąć osłone rozrządu a później pasek i wtedy spróbowac obrócić wałem, ale jak pisałem wcześniej wlac trochę nafty na tłoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!