Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prośba o porade przy kupnie nowego silnika.


KariP_n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno stałem się "szczęśliwym" posiadaczem renault megane II (nie wiem czy phI czy phII) niestety cos stukotało w silniku jak sie dowiedzialem na serwisie uszkodzony wał korbowy i wykrzywione listki. Nie jestem znawcą samochodów wiec wiele mi to nie powiedziało. Jednak jak sie dowiedzialem w konsekwencji do wymiany jest niestety silnik. 1.9 DCI, udało mi się znalesc taki nawet w dosc dobrej cenie bo poniżej 2000zł i to w mojej okolicy ale mój jest typu F9Q a te co udało mi sie znalesc to F8T. Moje pytanie, byc może śmieszne, brzmi czy to znacząca różnica i czy ten silnik F8T można zamontowac w moim aucie i auto będzie dobrze "chodzic"? proszę o sczerą odpowiedź bo zalezy mi na jaknajtańszym a jednocześnie dobrym rozwiązaniu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę o silniku F8T w Megane.

Wpisz w wyszukiwarce "panewka" i znajdziesz m.in. takie tematy:

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-zatarci...ghlight=panewka

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-zatarty...ghlight=panewka

Jeszcze coś się znajdzie na ten temat.

 

nie wiem czy phI czy phII

zajrzyj do instrukcji obsługi forum, albo podaj rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to link do tego silnika o którym mówie: http://moto.allegro.pl/laguna-megane-sceni...1388827093.html

a mogłbys podac konkretne rozwiązanie mojego problemu bo szczerze zalezy mi na czasie a potem ten temat moze zniknąc skoro gdzies na forum jest rozwiązanie.

 

rocznik samochodu 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z aukcji to na 200% 1.9 dCi 102KM F9Q732 montowany w megane I/Scenic I i on nie występował w Megane II. Zdjęcie na aukcji przedstawia silnik w komorze meganki I (taki sam mam pod maską).

W Megane II wprowadzono silnik F9Qxxx* i to jest silnik 120KM.

Odczytaj u siebie na bloku silnika jakie masz oznaczenie - czyli F9Q i te trzy cyferki dalej. Jak znajdziesz to taki będzie pasować. Zresztą, w którymś z tematów była informacja, że silnik z innym oznaczeniem pasował, tylko trzeba było osprzęt przerzucić ze starego silnika.

 

Oznaczenie silnika znajdziesz w okolicy filtra oleju.

2003 rok to Megane II phI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano, za darmo też ich nikt nie rozdaje, bo zdarza im się obrócić panewkę :mrgreen:

Przy zakupie używki też nie wiadomo jaki przebieg ma silnik, ale "używki przeważnie mają poniżej 100kkm".

Ja bym się zastanowił nad remontem tego co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tylko nie wiem kto w Poznaniu by się tego podjął... nie znam się na samochodach a w serwisie powiedzieli ze naprawa to by była rzędu 8k... i dlatego opłaca się nowy kupic.

 

tam jest wyznacznik 800 ale jak gadałem z mechanikiem z serwisu inny tez by pasował. kurde własnie patrzyłem i ceny są niezłe tych silników..:/a jak myślicie jeżeli bym nie chciał się męczyc z naprawą to za ile w takim stanie mógłby pójsc jeśli wszystko inne jest ok i mam na to potwierdzenie serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt remontu silnika jest zależny od tego ile rzeczy będzie do wymiany, czyli od tego czy założysz, że wymieniasz wszystko co się zużywa, czy tylko to co uznasz (a raczej mechanik uzna) za konieczne do wymiany. Z tego co słyszałem to koszt remontu może wynieść od 2 do 4 tyś zł. Pamiętaj, że jak kupisz silnik używany to jeszcze musisz w nim wymienić rozrząd, olej, filtry no i oczywiście go włożyć do auta, czyli dochodzą dodatkowe i to nie małe koszty. Ja bym robił ten co masz. Jak nie zamierzasz długo jeździć tym autem wymień tylko to co jest uszkodzone lub mocno zużyte. Jak chcesz pojeździć długo to zrób kapitalny remont. Poczytaj na forum kilka osób już robiło remont silnika 1.9 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawa to by była rzędu 8k...

8k bo w serwisie :mrgreen:

ile w takim stanie mógłby pójsc jeśli wszystko inne jest ok i mam na to potwierdzenie serwisu?

 

o wiele mniej niż za sprawny. Jakiś handlarz kupi za grosze, zrobi u zaprzyjaźnionego mechanika "na sztukę" i sprzeda za dobrą kasę (bo auto bezwypadkowe, książki serwisowe itp). Auto po miesiącu się rozpadnie, a zrozpaczony właściciel przeczyta ten temat :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zaryzykować z kupnem silnika, ale pod warunkiem, że jest sprawny, że sprzedawca daje gwarancję, np. tydzień lub ileś tam kilometrów, (ja tak zrobiłem w poprzednim Oplu, remont miał kosztować u szwagra 2000zł, silnik drugi kupiłem za 700zł, była gwarancja że świeżo po remoncie w niemczech, samochód przyjechał na kołach, lecz po drodze kierowca przysnął, silnik nie był nawet zadrapany, jeździłem nim 4 lata) ale to się rzadko zdarza.

Widząc ceny jakie podajecie, to ja raczej skłoniłbym się do remontu u dobrego mechanika (serwis odpada - drogo), pod warunkiem, że auto dla mnie a nie na sprzedaż, ponadto wiedziałbym czym jeżdżę, a i mechanik daje gwarancje na swoją robotę.

Zaznaczam, że jest to moje zdanie - podejście do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!