Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie, brak mocy 2,0 + LPG 2000r automat


garradj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem ze swoim szczeniakiem silnik 2.0 (niestety nie znam oznaczenia) + LPG, pewnego razu jak jechałem nagle zaczął szarpać pierdzieć tracić moc cuda niewidy i do tej pory tak samo się dzieje nie ważne czy zimny czy ciepły, znalazłem, że może to być wina map sensora, cewek zapłonowych, czujnika polożenia wału lub sondy lambda. Cewki sprawdzałem odpinając je na 1 i 4 silnik zgasł a na 2 i 3 tylko spadły jeszcze bardziej obroty, map sensor czyli ten czujnik ciśnienia podczas pracy silnika odłączyłem to żadnej reakcji nie było nie wiem czy dobrze to zrobiłem ale się za bardzo nie znam na tych czujkach. Czy może to być też wina skrzyni? Proszę o odpowiedź, jestem osoba niepełnosprawną po amputacji nogi a bez auta niestety nigdzie się nie dostanę

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w pierwszej kolejności cewki - wyjmij każdą z osobna, wytrzyj do sucha. Być może dostała się tam wilgoć lub olej spod pokrywki zaworów. Napisz, czy objawy występują tylko na gazie, czy na benzynie, czy bez różnicy.

Przy okazji odczytaj nazwę producenta tych cewek. Oby to nie był Sagem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jedna z tego co widze byla wymieniana ma inny kolor a reszta oryginalne ale jak sie trefna odepnie to nie powinna sie praca silnika zmienic tak mysle a tu na kazdej sie zmienia

 

jutro sprawdze przeczyszcze i napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też na każdej cewce czuć było zmianę zachowania silnika, ale u mnie cewka pływała w oleju. Zalana była pierwsza cewka od strony kierowcy, później regularnie ją zalewało, aż do momentu uszczelnienia pokrywki zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha chyba ze tak to jutro sie za to zabiore i poinformuje o wynikach

 

 

 

ok więc tak wykręciłem wszystko wraz ze świecami poniżej zamieszczam fotke cewek. Ta co ma taki żółty osad była do połowy zalana wodą nie mam zielonego pojęcia skad ;/ te 3 czarne cewki to DENSO a biała to jakiś NONAME nie mam pojęcia nic na niej nie pisze

 

cewki

dsc00003st.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

z tego co zauważyłem też mam do wymiany świece ponieważ każda była prawie cała czarna.

 

Dzięki za pomoc i mam jeszcze jedno pytanie zauważyłem że jak naciskam hamulec to zaczyna mi migac oświetlenie zegarów i zapala sie kontrolka od przeciwmgielnego tylnego tak samo jak dam migacz w lewo jak sie dobrac do tych świateł bo czytałem ze nie ma masy gdzie gdzie i co zdjąć.

 

I jeszcze jedno pytanko do przeciwmgielnych przednich sprawdzalem miernikiem nie dochodzi do nich napięcie a bezpiecznik sprawny na manetce jest napięcie i przekazuje dalej. co z tym zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece do wymiany, cewki denso wyczyść i prawdopodobnie wszystkie będą działać. Zachowanie takie jak opisałeś prawdopodobnie było spowodowane tylko tą wodą w gnieździe cewki. Skąd się bierze? Z wygłuszenia maski. Sprawdź czy woda Ci nie zacieka, albo czy wężyki przy dyszy są szczelne. W Scenicach oryginalnie wypada wygłuszenie z zaczepów w masce, wywija się i woda płynie do cewek, polecam przypięcie jej opaskami do mocowań.

 

I teraz pytania nie na temat:

jak naciskam hamulec to zaczyna mi migac oświetlenie zegarów i zapala sie kontrolka od przeciwmgielnego tylnego tak samo jak dam migacz w lewo jak sie dobrac do tych świateł bo czytałem ze nie ma masy gdzie gdzie i co zdjąć.

Przy tylnych lampach popraw styki, w samej lampie, kostce i masę do karoserii. Resztę znajdziesz w odpowiednim temacie.

 

I jeszcze jedno pytanko do przeciwmgielnych przednich sprawdzalem miernikiem nie dochodzi do nich napięcie a bezpiecznik sprawny na manetce jest napięcie i przekazuje dalej. co z tym zrobic?

Szukaj schematów na forum.

 

Kolejne posty nie na temat będą usuwane, takie są zasady. Poza tym, sporo jest już napisane, poszukaj, wiele się dowiesz. Już mniej więcej Cię naprowadziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prośbę autora zamykam. Gdyby ktoś chciał coś dopisać, zapytać, proszę się skontaktować z administracją w celu otwarcia tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!