Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja - Pytanie techniczne i porady


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koleś mi przydzwonił w prawy tył megany 1,9DCI 5d 2003 i mam do wymiany tylni zderzak, prawe nadkole (część tylna) pod wyłamanym zderzakiem widzę jakieś plastikowe wzmocnienie z prawej strony przekręcone do błotnika (jak to się fachowo nazywa? może sprzedają to razem ze zderzakami?), pokrzywiona felga stalowa/opona oraz popękany duży element z tworzywa w którym znajduję się koło zapasowe (jak się fachowo nazywa ten element? można próbować to posklejać jakąś żywicą?), pogięte elementy stalowe pod zderzakiem będę próbował powyciągać - zatrzymały się na tylnej oponie :mrgreen:

Pewnie na diagnostykę się jeszcze przejechać i sprawdzić czy oś się zgięła? prowadzi się niby ok ale lepiej sprawdzić...

Kasa będzie lecieć z OC sprawcy - myślę że ze 2-3tys minimum powinni przyznać.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa będzie lecieć z OC sprawcy - myślę że ze 2-3tys minimum powinni przyznać.

myślę, że będzie blisko szkody całkowitej. Jedź do aso na wycenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roberokot25,

 

Moim skromnym zdaniem to niedoszacowałeś kosztów odszkodowania. Sądząc po Twoim opisie uszkodzeń, to kwota odszkodowania będzie na poziomie co najmniej 6 tyś. Ważne byś dopilnował oględzin samochodu przez likwidatora z firmy, w której sprawca ma OC.

 

meganecoupe02,

 

Nie jestem pewien, ale w przypadku likwidacji szkód z polisy OC sprawcy dużo trudniej jest firmie ubezpieczeniowej zakwalifikować szkodę jako całkowitą. W tym przypadku opłacalność naprawy nie jest czynnikiem decydującym. Decydujące są: możliwość techniczna przywrócenia auta do stanu przed szkodą i wola poszkodowanego.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diodak, ok, tak tylko przypuszczam sądząc po opisie uszkodzeń.

Co znaczy blisko "szkody całkowitej"

Blisko szkody całkowitej - czyli duży koszt naprawy, jakbyś robił wycenę w aso to części do naprawy będą drogie, roboczogodziny w aso też do tanich nie należą. Jest szansa, że kasa będzie duża.

autem zasadniczo można się poruszać po założeniu zapasu.

Jak byłem na praktyce w aso, trafiła się meganka I kombi, otarcie prawej strony: zderzak przód, zarysowany błotnik, draśnięte drzwi, lekko skrzywiony wahacz - auto jeździło, z daleka nie było widać uszkodzenia. Koszt naprawy w aso prawie 7tys zł :shock:

 

pod wyłamanym zderzakiem widzę jakieś plastikowe wzmocnienie z prawej strony przekręcone do błotnika (jak to się fachowo nazywa? może sprzedają to razem ze zderzakami?

Przykręcona do błotnika czy zderzaka? Jak do błotnika to pewnie ślizg mocujący, jak do zderzaka to wzmocnienie zderzaka (w megane I dostępne tylko z nowym zderzakiem).

 

sprawdzić czy oś się zgięła?

Jak koło dostało strzała, to jest szansa, że belka jest skrzywiona. Koszt w aso ok 4tys zł.

 

Ja bym jechał do aso na wycenę, najlepiej naprawa bezgotówkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to będzie prawy ślizg tylnego zderzaka (jest połamany), a ten duży element z włókna element co leży w nim koło zapasowe jak się fachowo nazywa? (myślę że jakimś zestawem naprawczym z żywicy epoksydowej da się jakoś połatać te pęknięcia.

Jeśli chodzi o skrzywienie belki lub osi nie wydaje mi się (po testowałem trochę auto i zachowuje się tak samo jak przed uderzeniem (ale sprawdzę u diagnosty)

Trzeba będzie przypilnować likwidatora aby dobrze wszystko opisał-jeśli nic nie będzie pokrzywione (belka, oś) to wybiorę opcję wypłaty kasy i naprawa na własną rękę.

Może podeśle później foto tej szkody.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem kolizję mojej Renaty tydzień temu.Oddałem auto do naprawy bezgotówkowej(z OC sprawcy).Odebrałem ładnie zrobione i wypolerowane.Nie widzę więc w twoim przypadku nic niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale w przypadku likwidacji szkód z polisy OC sprawcy dużo trudniej jest firmie ubezpieczeniowej zakwalifikować szkodę jako całkowitą.

 

W przypadku odszkodowania z OC sprawcy szkoda całkowita jest wtedy gdy wartość naprawy przekracza 100% wartości samochodu wg Eurotax, Infoexpert.

W przypadku AC "całka" jest przeważnie po przekroczeniu kosztów naprawy na poziomie 70% wartości auta - to reguluje OWU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zamiar jeździć tym autem, to naprawa w ASO. Po Twoim opisie robercie, uważam że podłoga się pokrzywiła, (uszkodzona felga), da się jechać, ale za kilkanaście kilometrów okaże się, że nie zniknął bieżnik. O ile się orientuję (nie jestem jednak pewny), firmy ubezpieczeniowe jako szkodę całkowitą, przyjmują koszt naprawy który przekracza 75% wartości rynkowej auta, na dany dzień, ale przed uszkodzeniem. Tu także wchodzi w grę jak firma ubezpieczeniowa, oni kierują się podobnymi ale jednak swoimi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuję (nie jestem jednak pewny), firmy ubezpieczeniowe jako szkodę całkowitą, przyjmują koszt naprawy który przekracza 75% wartości rynkowej auta, na dany dzień, ale przed uszkodzeniem. Tu także wchodzi w grę jak firma ubezpieczeniowa, oni kierują się podobnymi ale jednak swoimi prawami.

 

Aaaaaa.... Zyga - przeczytaj co napisałem przed Twoim postem!! :mrgreen:

Przy OC firmy nie kierują się niczym innym jak Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje podesłać jutro jakieś foty, byłem u znajomego diagnosty ale on tylko sprawdził zbieżność : +8, muszę poszukać jakiegoś warsztatu z płytą pomiarową żeby sprawdzić dokładnie czy coś się nie przesunęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertokot25, kombinujesz i narażasz się na koszty których nikt nie zwróci. Jedź jak radzą koledzy do ASO, zostaw auto i wezwij tam rzeczoznawcę. Tak lepiej i bezpieczniej. Oni juz pomierzą auto na punktach kontrolnych. Wtedy będzie wiadomo co się naprawdę stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do roboty na pierwszy rzut - zderzak, podłoga bagażnika, felga, ślizg zderzaka, tylny pas - co dalej wielka niewiadoma - belka, amor, przesunięte pkt mocowania amora, Sam ślizg w ASO to koszt 300zł, lakierowanie zderzaka bez kosztów elementu w ASO to koszt 700zł. Jeśli listwa porysowana to koszty następne (ceny z ASO w wawie z piątku). Za lakierowanie błotnik plus drzwi tył w ASO, bez klepania i części ponieważ żona obtarła lekko o bramę wjazdową na podwórko Allianz zapłacił 3500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, ponownie TU przyznało 5 tys. odszkodowania (na używanych częściach naprawa będzie mnie kosztować max. 1500zl) + badanie geometrii osi tylnej (znacie jakiś dobry zakład diagnostyczny w Łodzi? oprócz serwisu gdzie można by było dokonać takiego badania wraz z wydrukiem z komputera?) - jeśli będą jakieś odchylenia od normy to będzie wymiana tylnej belki skrętnej z polisy OC sprawcy.

Bałem się że TU będzie chciało mnie zrobić na szaro - czytając lekturę w necie jakie śmieszne kwoty czasem przyznają.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!