Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB - zakłócenia


mlopus1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

problem z CB pojawia się po uruchomieniu silnika, zakłócenia prawie nie pozwalają na użytkowanie radia. Mam Sirio 145 magnes + unidena 520. Sprawdziłem antenę, później wymieniłem na inną, próbowałem z zasilaniem z niezależnego aku, radio w innym aucie działa ok. W megane uruchomienie silnika powoduje trzaski i szumy czy ktoś ma pomysł co może być grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj założyć filtr na kabel zasilający, taki jak masz przy kompach , przy klawiaturze, można to kupić w sklepach elektronicznych.

Przewiniesz kabel raz lub dwa razy przez cewkę, może pomóc, ale gwarancji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często zakłócenia powodują inne urządzenia, takie jak: ładowarki do telefonów/nawigacji, złe podłączenie do zasilania (przewody powinny być dobrze przymocowane a najlepiej zlutowane) a jeżeli korzystasz z wtyczki pod zapalniczce to sprawdź połączenie kabli w tej wtyczce, jeżeli to nie pomoże radzę założyć filtr przeciwzakłóceniowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nie mam wzmacniacza.

2) Sprawdziłem zasilanie w CB, profilaktycznie podlutowałem masę, podpinałem drugi aku tylko do zasilania CB

3) Wywaliłem nawigację, ładowarki itp.

4) Zastanawiałem się czy to nie układ karty start/stop?

 

Problem pozostał, szukam dalej

 

[ Dodano: 2011-02-18, 10:17 ]

Rozmawiałem telefonicznie z zaprzyjaźnionym serwisem CB, stawiają na pompę paliwa, tą osadzoną w baku wypadało by odpiąć i zobaczyć, twierdzą, że filtry nic nie dadzą. Czy pod kanapą jest dostęp do tej pompy?

 

[ Dodano: 2011-02-19, 16:37 ]

Sieje pompa paliwa, zakłócenia nikną po odpięciu przewodów zasilających pompę będącą w baku, próby podłączenia na niej filtrów nic nie dały, może ktoś ma pomysł co z tym fantem dalej począć? Zastanawiam się też jak to się ma do przedłużonej gwarancji, ale znając ASO to powiedzą, że ten model tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak odepniesz zasilanie pompy paliwa to samochód nie gaśnie?

 

Gość w sklepie z CB mówił mi, że w reniach sieje klima i elektryczne wspomaganie. U mnie na początku strasznie siało wspomaganie, potem nagle przestało i tylko słychać "pyrkanie" które rośnie/maleje razem z obrotami - jakbym miał cewkę...

 

Radio mam Stabo czyli nowszy Uniden. Podobno któryś z modeli Lafayete (chyba tak się to pisze) bardzo dobrze filtruje, niestety nie mam czasu na testy by to potwierdzić, a z drugiej strony Stabo ma idealnie małe wymiary i żal pchać jakąś cegłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nie nie nie.... podobne=prawie a to nie to samo ;-) jest sporo grubsze i szersze - jedynie trochę krótsze. Są ok jak ma się wolne miejsce DIN - jak na radio? W Sceniku 3 normalnie nie ma gdzie takiego estetycznie zamontować <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso, Lafayette ATENA. Ja mam do sceniola drugiego przełożone CB z poprzedniego czyli YOSAN 120 PRO i zero zakłóceń z instalacji, nieistotne co jest włączone. Ten Yosanek to bliźniak właśnie Lafayetki. Radyjko charakteryzuje się bardzo dobrymi filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak odepniesz zasilanie pompy paliwa to samochód nie gaśnie?

 

Nie od razu' date=' jak tylko na kilka sekund się odepnie to nie gaśnie, to jakaś pompa niskiego ciśnienia, która podaje paliwo z baku na pompę wtrysku.

 

Sprawdzałem w drugim identycznym megane i radio działa bez problemu, najwidoczniej pompa ma jakieś przebicia albo inny defekt.

 

[ Dodano: 2011-02-19, 22:22 ]

Radio mam Stabo czyli nowszy Uniden.

 

Wygląda ciekawie nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest, czy Stabo ma homologację ? Działa w zerach czy piątkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabo to nie koniecznie nowszy uniden. W dawnych czasach to Stabo wychodziło głównie na rynek niemiecki i po przywiezieniu do polski modele które były wyposażone w modulacje AM były przerabiane w zera i z powodzeniem pracowały sobie z mocą 1W. Jakiś już dłuższy czas temu w Polsce pojawiły się radia Stabo ale to już technologicznie druga odsłona presidentów. Uniden zaś jest wprowadzany na rynek US.

Co do homologacji to na stronie UKE znajdziesz listę sprzętu niedopuszczonego do obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabo to nie koniecznie nowszy uniden.

 

To dla mnie dość dobra rekomendacja mam unidena 520XL i uważam, że to jedno z najlepszych CB jeśli chodzi o relację ceny do jakości i poziomu szumów, niestety moja Megi nawet z nim sobie poradziła przy pomocy wadliwej pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabo też sobie nie radzi niestety. U ojczulka w ToledoII (silnik diesla) działa jak marzenie i to na krótkiej floridzie. Bardzo fajnie działa ASC. Ja muszę szukać dalej i właśnie podobno Lafayette/Yosan mają dobre filtrowanie. Znajomy ma mi pożyczyć Lafayette na kilka dni jak mu nie będzie potrzebne, wtedy będę mógł napisać czy zmiana radia coś pomogła.

 

p.s. w sklepie z CB powiedzieli mi, że dodatkowe filtry niewiele dadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso - Znajomy ma mi pożyczyć Lafayette na kilka dni jak mu nie będzie potrzebne, wtedy będę mógł napisać czy zmiana radia coś pomogła.

 

Napisz jaki wynik testów, mnie zraża współosiowy potencjometr w lafayette, oraz właśnie ASQ, który wycina końcówki słów ale jeśli nie będzie szumieć to i tak lepiej niż uboot, a i wygląda sporo ładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Yosana JC-2204 Turbo i ASQ nie ucina wypowiedzi.

Mogę spokojnie napisać, ze ASQ w Yosanie działa o wiele lepiej niż ASC z Presidencie.

Mój model nie ma RF Gaina, ale powiem szczerze, że jakoś nie odczuwam jego braku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!