Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki przedniej szyby padły


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś rano jadąc do pracy załączyłem wycieraczki, które oczywiście były przymarznięte. Wycieraczki lekko drgnęły i na tym zakończył się ich żywot. Z tego co mi się wydaje to coś sie porozpinało przy nich. Po włączeniu wycieraczek słychać obracający się silniczek więc on się raczej nie spalił. Bezpieczniki też sprawdzone, poza tym działa pompka do spryskiwaczy. Wycieraczki są luźne, można je po szybie dowolnie przesunąć.

Nie mam pojęcia jak ten cały mechanizm jest zbudowany. Czy jest możliwość żeby coś się rozpięło lub odkręciło i wystarczy to skręcić, czy od razu mogę przymierzać się do zakupu mechanizmu wycieraczek z allegro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w podszybiu czy działa mechanizm ,jeżeli tak to zdejmij ściągaczem ramiona ,włącz wycieraczki zobacz czy kręcą się stożki napędowe ramion ,jaki jest stan gniazd ramion-powinny mieć podłużne rowki,jeżeli są widoczne oczyść powierzchnię styków np.igłą i skręć z powrotem.Ramiona są zrobione z lekkich stopów i czasem gniazda nie wytrzymują zbyt dużego oporu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem pierwsze podejście do tematu, ale bez ściągaczek ani rusz. Z tego co udało mi się zobaczyć to wycieraczki są ze sobą połączone. Stawiał bym raczej na połączenie silniczka z wycieraczkami ale nie wiem jak tam to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z przodu, ale z tyłu w mechanice jest dość sporo plastikowych części (główne przekładnie), więc bez wyjęcia ciężko będzie powiedzieć co konkretnie padło.

Tylko wyjęcie to też nie taka prosta sprawa, u mnie dopiero warsztat poradził sobie z ramionami wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silniczek pracuje, a nie kręci się ośka, najprawdopodobniej posypał się mechanizm zębaty w silniczku. W najlepszym razie oddzieliła się (ukręciła) ślimacznica od osi rotora. Może jakoś się da na nowo przykleić. Jeżeli posypały się zęby, czeka Cię wymiana silniczka ( nie wiem, czy można dokupić sam układ zębaty).

Bez rozebrania silniczka się nie obędzie (banalnie proste), chyba ze od razu zdecydowałeś się na wymianę...

PS- przy tej operacji nie trzeba ściągać wycieraczek.

 

Jeżeli ośka na wyjściu z silnika się kręci, po prostu dokręć śrubę mocującą mechanizm wycieraczek do silniczka i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!