Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie polacacie kable rozruchowe


scar

Rekomendowane odpowiedzi

mogą być do kupienia jako komplet albo same przewody bez żabek, tych mam ojej "kilka".

Od lat wożę ze sobą zawsze, przydawały się najczęściej postronnym, a parę razy nawet i mnie <szukaj> .

Stare są już zbyt krótkie. Nie mam potrzeby wydać bajońskiej sumy ale takich za 25zł "bierdonki" nie chcę spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam kupić przewód o przekroju minimum 10mm2. Osobiście mam zrobione przewody o przekroju 35mm2 i w robocie wszystkie auta na nich odpalały bez najmniejszego problemu. Kupne się popaliły. Długość jaką mają to około 4,5-5m jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale takich za 25zł "bierdonki" nie chcę spróbować.

Piotrek, ja używam takich za 12 zł Bottari czy coś i dają radę już któryś sezon z kolei <szukaj>

Żabki się już kilka razy oberwały, sztywne są strasznie na mrozie, ale działają, jeszcze nie było sytuacji że odmówiły współpracy. Co ciekawe:

przydawały się najczęściej postronnym

u mnie dokładnie taka sama sytuacja, wożę zawsze na wszelki wypadek, natomiast sam z nich jeszcze nie musiałem korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teraz takie stare, że nie pamiętam. Końce izolacji się potopiły.

Wyszarpałem się na jakieś "lepsze" za 40zł, przy mrozie 20stopni połamała się izolacja,

potem powyłaziły druty z uchwytów, tfu. Żaby mają fajne, przełożę je na tamte starocie

albo kupię beleco aby długie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35mm2

Że się tak zapytam ile czołgów jednocześnie chcesz na na tym odpalić?

4,5-5m jeden.

Mam rozumieć, że TIR-em jeździsz?

 

Czytać, czytać co się pisze bo potem głupoty wychodzą :!: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, ja takiego przekroju w gumie do spawarki transformatorowej używam, przy około 63V i 200A . To że 2 przewody po 6 m ważą coś koło 10 kg to detal, przecież więcej można do bagażnika załadować. A nóż- widelec się ktoś ze spawarką nawinie <szukaj>

ZTCW, 16- 25 mm² (w porywach) w nietwardniejącej na mrozie izolacji jest wystarczające do osobówek jako kable rozruchowe, nawet do diesli. (kiedyś benzyniaka nawet na 2,5 mm² odpalałem i nawet kable nie wykazały oznak zagrzania, no ale powiedzmy, że to było EXTREME)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, co nie zmienia tego, że przecinków brakuje i głupoty wyszły.

2 przewody po 6 m ważą coś koło 10 kg to detal, przecież więcej można do bagażnika załadować.

Można i ze dwa worki cementy ze sobą wozić, auto będzie stabilniejsze. Tylko po co ?

Jeszcze raz powtarzam, czytać co się napisało i nie puszczać głupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, Po prostu miałem pod ręką taki przekrój przewodów w domu i z tego zrobiłem sobie. Najpierw jeździłem z nimi w maluchu, potem w tico, twingo a teraz jeżdżą w megance. I każdy kto pożyczał mi prąd albo komu ja pożyczałem był zdziwiony że tak szybko odpalił silnik (na tym przekroju nie ma prawie spadku napięcia na przewodach podczas rozruchu). A tirem nie jeżdżę tylko w robocie dostawczakami VW, Fordy, Lubliny i najgorzej jest odpalić forda, ponieważ akumulatory mają pod siedzeniem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ akumulatory mają pod siedzeniem kierowcy.

Ja też mam pod siedzeniem ale wcale tam nie muszę się dostawać. Pewnie tak samo jest w fordzie. Pod maską musi być główny +. Pewnie w jakiejś puszcze z bezpiecznikami, - do masy, np, śruba poduszki czy coś podobnego i już.

aston76, jaki sens takich grubych przewodów. Nawet na cienkich drutach 1,5 - 2 mm2 da się odpalić. Wystarczy 10-15 min, ładowania z drugiego auta. Wystarczy, żeby padnięty akumulator troszkę się zagrzał i powinien chwycić. W większości przypadków wystarczający jest przekrój 16-25 mm2 , długość 4-5 m. Ważne jest to, żeby na mrozie izolacja nie pękała i była na tyle elastyczna żeby się dało rozwinąć kable. Ale tego niestety zwykle dowiadujemy się jak się wyciągnie taki kabel na mrozie, tak powiedzmy -10 °C lub mniej. Wtedy może się okazać, że zamiast jednego kompletu kabli nagle mamy kilka ale bez końcówek. No i ciut krótkie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej minimalny przekrój przewodów to 10mm2. W przypadku moich przewodów (produkt bydgoskiej fabryki kabli) odpada czekanie jak mam odpalić benzynę. Podłączam pod akumulatory, wchodzę do kabiny i przekręcam kluczyk lub wciskam start i tyle. I za chwilę odłączam i po kłopocie. Co do forda to jest możliwość podpięcia przewodów w komorze silnika. Jest tylko jeden kłopot: otwieranie maski na kluczyk. A jak zamarznie to wiadomo. Zostaje akumulator w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest to, żeby na mrozie izolacja nie pękała i była na tyle elastyczna żeby się dało rozwinąć kable. Ale tego niestety zwykle dowiadujemy się jak się wyciągnie taki kabel na mrozie, tak powiedzmy -10 °C lub mniej.

Dokładnie <szukaj>

Dzisiaj odpalałem Skodę 1.9TDI na tych swoich badziewnych kablach, rozwijałem je powoli, żeby nie połamać, a i tak były pozaginane. Po 2-3 minutach zrobiły się miękkie i same się wyprostowały <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kable na shellu, te niby najgrubsze z największym amperażem, ale po miesiącu zaczęła pękać izolacja w paru miejscach... Bonusowo kable bardzo długo ładowały aku, zanim dało się odpalić choćby motocykl :shock: Więc zrobiłem sobie własne, w hurtowni elektrycznej kupiłem kable, klemy konkretne i tyle <szukaj> Nie miałem okazji jeszcze przetestować. Ale sam kabel bez izolacji pomimo, że jest cieńszy z izolacją od tych marketowych kabli, to sam kabel jest z 3 razy grubszy. Może dawać do myślenia sam fakt, że za kable oddzielnie zapłaciłem tyle co za komplet na shellu. A gdzie klemy, gdzie dystrybucja, zysk stacji, opakowanie itd... <ok>

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kable posiadam wlasnej produkcji, żabki kupione w sklepie po kilka zlotych sztuka, linka miedziana bodajrze 16 mm2 jak nie wiecej z starych zapasów,

kable maja juz kilka lat i zero sladów zużycia.

Poleccam robić kable rozruchowe samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!