Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ogrzewania przy minus 18 stopniach !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Przy nogach kierowcy wypnij osłonę konsoli środkowej i zobaczysz rurki od nagrzewnicy .Jak silnik będzie ciepły a ogrzewania nie będzie sprawdź ręką czy rurki są ciepłe.Jeżeli tak - to problem jest w klapce ciepło-zimno .Jak rurki będą zimne to zamarza ci płyn.

post-3001-0-52142600-1328551629_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Megan 1.5 dci. Z 2006 r. Jakiś czas temu przy temperaturze ok. -5 C podczas jazdy która nie wskazywała na nic złego - nagle temperatura silnika poszła na maxa do góry po czym spadła, a z nawiewu zaczęło lecieć zimne powietrze. Po tym incydencie przy niższych temperaturach samochód się szybko nagrzewał na wskaźniku było 90 stopni a za chwilę temperatura spadła na minimalną. Cały czas temperatura z nawiewu była bardzo niska. Ostatnia podróż przy -22 C wyglądała tak, że po przejechaniu 25 km zatrzymałem się na stacji aby się zagrzać. Po tym incydencie wymieniłem termostat, płyn i odpowietrzyłem układ i co … no właśnie chyba jednak nic. Renia odczuwalnie trochę lepiej grzeje jak się jedzie ale po zatrzymaniu, na wolnych obrotach powietrze znowu leci chłodne. Zamierzam wymienić pompę wody pomimo, że jest nowa po wymianie rozrządu (5 tys. km.). Może wirnik nie wymusza obiegu. Sam nie wiem. Jak zrobię to się odezwę i powiem czy to już wszystko co wymieniłem. A może niepotrzebnie to robiłem bo przyczyna jest gdzie indziej – zobaczymy.

 

Dodano: 07 lut 2012 - 22:59

Dziś chciałem odebrać Renie po wymianie pompy – robota zrobiona , a ogrzewania nadal nie ma. Nie wiem co o tym myśleć Według mechanika płyn chłodniczy nie trafia do oleju, a i olej nie przedostaje się do układu chłodzenia – wykluczać to ma uszkodzenie uszczelki pod głowicą. To na razie tyle jak coś zrobią i będzie grzało to poinformuję. Na razie leci zimne powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odkopuje temat. U mnie rurki przy nagrzwnicy gorące że nie można sie dotknąć zarówno zasilanie jak i powrót.Filtr juz wyrzuciłem i dałem samą zaślepke zeby nie dmuchało z boku. Termostat wymieniony i z tego co widze to sprawny. Więc doradzcie czemu leci letnie powietrze.Mam klimatronika i dzieje sie to na automacie i na manualu.Czujnik temp. zewnętrznej pokazuje dobra temperature ; wewnetrzny tez pracuje bo go rozbierałem.Aha silnik 1,9 dci rok produkcji 2003.Nagrzewnica bez grzałki elektrycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzilem i klapka nie otwiera sie do konca tzn. jak zmieniam temperature to slychac jak sie klapka rusza ale tylko do 23 stopni a od 24 do 27 nie reaguje.Teraz pytanie czy to usterka mechaniczna klapki czy sterownik nie daje sygnalu do otwarcia na maxa klapki.Jak to sprawdzic?

Edytowane przez grzesiek66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie sobie odpowiedziałeś... Albo elektronika albo napęd. Jeśli napęd to mogą być 2 przyczyny: albo sama klapka ma gdzieś opór, albo w przekładni coś jest wciśnięte pomiędzy ząbki i elektronika przy silniczku odczytuje to jako pozycję krańcową klapki..

Sprawa podobna jak przy klapce obiegu zamkniętego ale dostęp chyba łatwiejszy. (nie rozbierałem tego jeszcze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w megane II Ph II 1,5 106 KM z 2006r jest to samo jak na początku jazdy grzeje po dojsciu temp. silnika do temp pracy zanika ogrzewanie

Dzis robiłem wymiane oleju i oto co stwierdziłem . po wymianie oleju odpaliłem auto , chodził w garazu przy około +5-7 stopniach , silnik sie rozgrzewał temp weszła na pierwszą kreske

włączyłem klimatronik na 23 stopnie a tu zonk leci zimne powietrze mając otwartą maske sprawdziłem weże do nagrzewnicy a one ciągle zimne , otworzyłem zaworek na wężach do nagrzewnicy poleciało troche powietrza i płyn ale zimny , przewód do chłodnicy też zimny temperatura silnika powoli wzrastała a do nagrzewnicy nadal nie szło ciepłe powietreze węże zimne. dziwne to wg mnie na obiegu do nagrzewnicy powinno od razu isc ciepły płyn czy to moze byc wina termostatu ma ktoś schemat jego działania może to w nim lezy problem gdyż z niego wychodzi wąż na nagrzewnice i na chłodnice.

Jeszcze cos mnie zastanawia te silniki mają chłodniczke spalin chłodzoną cieczą przy turbinie a może coś tam się zapycha i brak obiegu na nagrzewnice?

dodam jeszcze ze podczas obserwacji próbowałem na odkreconym korku na zbiorniczku jak i na zamkniętym niestetu ogrzewania nie było .

wykluczam błąd klimatronika cY położenia klapy ciepłe zimne powietrze dowodem na to jest zimny płyn na przewodach do nagrzewnicy . nie dopatrzyłem czy mam podgrzewacz elektryczny ale

próbe robiłem w garażu przy dodatniej temperaturze wiec mógł się nie załączyć by podgrzać płyn w małym obiegu.

 

tyle z moich doświadczeń , bede sie temu przyglądał po kolejnej jezdzie spróbuje odpowietrzyc jeszcze raz ukąłd zobacze czy cos pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dopatrzyłem czy mam podgrzewacz elektryczny ale próbe robiłem w garażu przy dodatniej temperaturze wiec mógł się nie załączyć by podgrzać płyn w małym obiegu.

W tych rocznikach aut, nie jest elektrycznie podgrzewany płyn w małym obiegu ale powietrze wydmuchiwane do wnętrza.

To taka dodatkowa nagrzewnica elektryczna gdzie zamiast rurek z płynem podłączone są przewody z prądem. Dalsze działanie identyczne w obydwu wymiennikach, podgrzewają przedmuchiwane przez nie powietrze.

wg mnie na obiegu do nagrzewnicy powinno od razu isc ciepły płyn czy to moze byc wina termostatu

Według założeń też. mały obieg jest na stałe połączony z silnikiem, bez udziału termostatu. Termostat otwiera przepływ w wielkim obiegu czyli przez chłodnice ale dopiero jak w tym małym płyn osiągnie odpowiednią temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!