Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane - Kontrolki ABS i SERV, brak ABSu, fa


drzyzanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim. Na wstępie proszę nie pisać, że nie skożystałem z usługi ''Szukaj'', bo kożystałem i nic ścisłego jak i rozwiązanego tematu nie znalazłem. Jeżdże Megane 1 po liftingu 2000r 1,6 16V bęzyna.

 

Najważniejszą przypadłość którą chcę rozwiązać jest częste zapalanie się kontrolek SERV i ABS co wiąże się z brakiem ABS. Przypadłość ta trwa już kilka miesięcy. Oprócz tego raz zauważyłem, że po odpaleniu nie reaguje na nic deska rozdzielcza, wszystkie zegaru wskazują zero i tak było przez 20km, aż po ponownym odpaleniu po 8 godz wszystko było OK. Drugim razem coś takiego przydażyło się mojemu ojcu. Teraz wszystko gra, oprócz ABS. Zaglądałem pod spód ruszałem kablami i szukałem momentu gdy kontlorli znow się zaświecą, gdy rozłączyłem jedną kostkę w tylnym prawyk kole kontrolki zaświeciły się i po ponownym połączeniu nadal świeciły się.

 

Gdy znów miałem chwilę czasu chciałem pojechać na komputer, ale jak na złość wszystko było sprawne. Drugim razem byłem już w połowie drogi do warsztatu, a tu zonk kontrolki zgasły i nie wsposób było je zapalić. Teraz próbuję ustalić co może być tego winą.

Dodam, że gdy autko stoi w garażu dłuższy czas podczas pierszego łagodnego hamowania, gdy wyjeżdzam z posersji słychać lekkie szuranie, ale tylko przez krótki czas w tylnych kołach. Tylne klocki są bardziej zużyte od przednich, sądze że jeszcze trochę na nich pojeżdże.

 

Drugim przypadkiem są nadmierne obroty silnika - to może poczekać, a napisać już mogę. Gdy odpalę go zimnego to nic się nie dziwie - elektroniczne ssanie, ale gdy jest już ciepły, na światłach, w korku, po zatrzymaniu się po 20km ciągłej jazdy itd. Jest taki nie przyjemny efekt falowania obrotów 1400 - 2200 obr/godz. Bądź zatrzymanie się wskazówki na 2 tys. obrotów i to stoi aż n się nie przejedzie dłuższej odległościmin 50m, wrzucenie biegu i powolne puszczanie sprzęgła przy wciśnietym pedale stop, aż obrotu spadna to tys nic nie daje, bo za moment znowu wchodzi na obroty.

 

Dowiedziałem się o możliwości usterki czujnika temp silnika, miałem dostać cały katalog meganki, ale ktos mnie uprzedził i teraz nie wiem gdzie ten czujnik się znajduje i nie znam jego rezystacji przy odpowiadającej temp silnika.

 

W elektronice jestem dobry - czyjnik zastąpie potencjometrem, ale gdzie on się znajduje?

 

Dzięki wszystkim za dobre intencje i życzę wszystkim, którzy mają podobne problemy jak najszybszej diagnozy jak i naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie potrafię pomóc, ale też miałem ten motyw z martwą deską rozdzielczą, która się sama naprawiła po nocy. Wydaje mi się, że wtedy szukałem po forum i znalazłem jeden temat o tym, poradzono spojrzeć na styki, bezpieczniki itd. Cóż, po magicznym naprawieniu już się nie powtórzyło i nie wnikałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie proszę nie pisać, że nie skożystałem z usługi ''Szukaj'', bo kożystałem i nic ścisłego jak i rozwiązanego tematu nie znalazłem. Jeżdże Megane 1 po liftingu 2000r 1,6 16V bęzyna.

Nie skorzystałeś z opcji szukaj, nie skorzystałeś z regulaminu, nie skorzystałeś ze słownika.

Tyle w ramach wstępu.

 

Z licznikiem może być problem natury takiej, że po prostu brakuje styku w kostkach przy liczniku, albo przy bezpiecznikach pod maską, albo zdycha sam licznik. Objawy były może na mrozie?

ABS- któryś z czujników nie ma styku, albo przerwany kabel - najprostsze przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać lekkie szuranie, ale tylko przez krótki czas w tylnych kołach.
Kiedy ostatni raz zaglądałeś do hamulców z tyłu?
Drugim przypadkiem są nadmierne obroty silnika

Mogą być dwa powody.

1) do czyszczenia silniczek krokowy i/lub przepustnica, one odpowiadają między innymi za ssanie

2) uszczelki na przepustnicy.

Oba przypadki opisane są na forum. Opcja <szukaj> będzie tu bardzo pomocna.

miałem dostać cały katalog meganki,

<ok> --> Dialogys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać szukałem. Siedziałem 60 min na tym forum i szczerze nie znalazłem rozwiązania dlatego załozyłem nowy temat. Bardzo dużo jest tego typu tematów na forum, lecz trudno je wszystkie przewertepować. Co do stylu i błędów orygraficznych to przepraszam. W tak dużej ilości tekstu trudno je wykryć i brakuje funkcji Sprawdź Pisownie.

 

Do hamulców zaglądałe przy zmianie opon na zimowe - listopad, pamiętam, że był jeszcze zapas okładzin.

 

Dla dokładności (co do medelu auta) spytam sie; jaką rezystancje powinna mieć czujka ABS, żebym wiedział gdy będę mierzył miernikiem - P.S. szukałem i znalazłem kilka odbiegających od siebie wartości. Więc chcę sprecyzować.

Jakim sygnałem są one zasilane? Napięcie stałe, zmienne, czy może impulsowo - Sprawdzę także napięcie które do nich powinno dochodzić.

 

Co do czyjnika temp silnika to nikt nic nie wspomniał - najłatwiej to sprawdzić, tylko gdzie to sie znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!