Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane - Kontrolki ABS i SERV, brak ABSu, fa


drzyzanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim. Na wstępie proszę nie pisać, że nie skożystałem z usługi ''Szukaj'', bo kożystałem i nic ścisłego jak i rozwiązanego tematu nie znalazłem. Jeżdże Megane 1 po liftingu 2000r 1,6 16V bęzyna.

 

Najważniejszą przypadłość którą chcę rozwiązać jest częste zapalanie się kontrolek SERV i ABS co wiąże się z brakiem ABS. Przypadłość ta trwa już kilka miesięcy. Oprócz tego raz zauważyłem, że po odpaleniu nie reaguje na nic deska rozdzielcza, wszystkie zegaru wskazują zero i tak było przez 20km, aż po ponownym odpaleniu po 8 godz wszystko było OK. Drugim razem coś takiego przydażyło się mojemu ojcu. Teraz wszystko gra, oprócz ABS. Zaglądałem pod spód ruszałem kablami i szukałem momentu gdy kontlorli znow się zaświecą, gdy rozłączyłem jedną kostkę w tylnym prawyk kole kontrolki zaświeciły się i po ponownym połączeniu nadal świeciły się.

 

Gdy znów miałem chwilę czasu chciałem pojechać na komputer, ale jak na złość wszystko było sprawne. Drugim razem byłem już w połowie drogi do warsztatu, a tu zonk kontrolki zgasły i nie wsposób było je zapalić. Teraz próbuję ustalić co może być tego winą.

Dodam, że gdy autko stoi w garażu dłuższy czas podczas pierszego łagodnego hamowania, gdy wyjeżdzam z posersji słychać lekkie szuranie, ale tylko przez krótki czas w tylnych kołach. Tylne klocki są bardziej zużyte od przednich, sądze że jeszcze trochę na nich pojeżdże.

 

Drugim przypadkiem są nadmierne obroty silnika - to może poczekać, a napisać już mogę. Gdy odpalę go zimnego to nic się nie dziwie - elektroniczne ssanie, ale gdy jest już ciepły, na światłach, w korku, po zatrzymaniu się po 20km ciągłej jazdy itd. Jest taki nie przyjemny efekt falowania obrotów 1400 - 2200 obr/godz. Bądź zatrzymanie się wskazówki na 2 tys. obrotów i to stoi aż n się nie przejedzie dłuższej odległościmin 50m, wrzucenie biegu i powolne puszczanie sprzęgła przy wciśnietym pedale stop, aż obrotu spadna to tys nic nie daje, bo za moment znowu wchodzi na obroty.

 

Dowiedziałem się o możliwości usterki czujnika temp silnika, miałem dostać cały katalog meganki, ale ktos mnie uprzedził i teraz nie wiem gdzie ten czujnik się znajduje i nie znam jego rezystacji przy odpowiadającej temp silnika.

 

W elektronice jestem dobry - czyjnik zastąpie potencjometrem, ale gdzie on się znajduje?

 

Dzięki wszystkim za dobre intencje i życzę wszystkim, którzy mają podobne problemy jak najszybszej diagnozy jak i naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie potrafię pomóc, ale też miałem ten motyw z martwą deską rozdzielczą, która się sama naprawiła po nocy. Wydaje mi się, że wtedy szukałem po forum i znalazłem jeden temat o tym, poradzono spojrzeć na styki, bezpieczniki itd. Cóż, po magicznym naprawieniu już się nie powtórzyło i nie wnikałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie proszę nie pisać, że nie skożystałem z usługi ''Szukaj'', bo kożystałem i nic ścisłego jak i rozwiązanego tematu nie znalazłem. Jeżdże Megane 1 po liftingu 2000r 1,6 16V bęzyna.

Nie skorzystałeś z opcji szukaj, nie skorzystałeś z regulaminu, nie skorzystałeś ze słownika.

Tyle w ramach wstępu.

 

Z licznikiem może być problem natury takiej, że po prostu brakuje styku w kostkach przy liczniku, albo przy bezpiecznikach pod maską, albo zdycha sam licznik. Objawy były może na mrozie?

ABS- któryś z czujników nie ma styku, albo przerwany kabel - najprostsze przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać lekkie szuranie, ale tylko przez krótki czas w tylnych kołach.
Kiedy ostatni raz zaglądałeś do hamulców z tyłu?
Drugim przypadkiem są nadmierne obroty silnika

Mogą być dwa powody.

1) do czyszczenia silniczek krokowy i/lub przepustnica, one odpowiadają między innymi za ssanie

2) uszczelki na przepustnicy.

Oba przypadki opisane są na forum. Opcja <szukaj> będzie tu bardzo pomocna.

miałem dostać cały katalog meganki,

<ok> --> Dialogys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać szukałem. Siedziałem 60 min na tym forum i szczerze nie znalazłem rozwiązania dlatego załozyłem nowy temat. Bardzo dużo jest tego typu tematów na forum, lecz trudno je wszystkie przewertepować. Co do stylu i błędów orygraficznych to przepraszam. W tak dużej ilości tekstu trudno je wykryć i brakuje funkcji Sprawdź Pisownie.

 

Do hamulców zaglądałe przy zmianie opon na zimowe - listopad, pamiętam, że był jeszcze zapas okładzin.

 

Dla dokładności (co do medelu auta) spytam sie; jaką rezystancje powinna mieć czujka ABS, żebym wiedział gdy będę mierzył miernikiem - P.S. szukałem i znalazłem kilka odbiegających od siebie wartości. Więc chcę sprecyzować.

Jakim sygnałem są one zasilane? Napięcie stałe, zmienne, czy może impulsowo - Sprawdzę także napięcie które do nich powinno dochodzić.

 

Co do czyjnika temp silnika to nikt nic nie wspomniał - najłatwiej to sprawdzić, tylko gdzie to sie znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!