Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ALIMENTAZIONE CONTROLLARE - rozwiązanie


DaakK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przepraszam za temat wielkimi literami, ale jest to cytat z komputera w samochodzie (wersja włoska).

 

A teraz jak to mówią: ad rem

 

Środa wieczór - powrót z trasy (około 250 km), zaparkowanie, wyłączenie silnika, wszystko w porządku.

Czwartek rano - kolejny wyjazd w trasę (około 300 km) - uruchomienie silnika - wszystko w porządku, przejazd kilkuset metrów - postój (kilka minut, bez wyłączania silnika) - wszystko w porządku, przejazd kolejnych kilkuset metrów (do skrzyżowania), zatrzymanie - mignął napis SERVICE (bez komunikatu), przejazd kolejnych kilkuset metrów, zatrzymanie - napis SERVICE zapala się i gaśnie - pojawia się komunikat "ALIMENTAZIONE CONTROLLARE" - telefon i grzebanie po internecie. Tłumacz Google mówi: "REGULACJA MOCY". I zonk ??? Ale jadę, bo muszę - nic innego się nie świeci. Kilkanaście kilometrów spokoju - napis SERVICE się nie zapala, komunikatu brak, aż tu nagle jest ! Zjazd na parking, telefon do mechanika, przeczytanie Mu komunikatu - diagnoza: EGR do czyszczenia, doraźna rada - wyłączyć silnik, po kilkunastu sekundach uruchomić ponownie - niestety nie pomogło. Ponieważ nie świeci się nic na czerwono, jadę dalej.

Objawy: przyspiesza tylko do 2 000 obrotów, rozpędzenie powyżej 90 km/h trwa wieki, napis SERVICE świeci się cały czas, spalanie w normie.

Postój w miejscu docelowym, uruchomienie zimnego silnika, niby wszystko w porządku, ale jak tylko się trochę nagrzał objawy wróciły.

Powrót delikatny, brak możliwości wyprzedzania, zaparkowanie.

Kolejny telefon do kolejnego mechanika - może to być EGR, przyjedź w przyszłym tygodniu, to może zobaczymy. Nie daje mi to spokoju. Piątek rano: telefon do kolejnego mechanika - przyjedź po południu, to podłączymy pod komputer i zobaczymy. Pojechałem. Podłaczenie do komputera - diagnoza - czujnik ciśnienia doładowania (Renault 82 000 375 080, Bosch 0 281 002 709, EPS 1.993.167). Jest już na tyle późno, że nie ma możliwości znalezienia czujnika.

Sobota - od rana poszukiwania czujnika - znalazłem jeden - EPS, ale dostanę go dopiero w poniedziałek rano. Oczekiwanie ...

Poniedziałek rano - mam czujnik, jadę do mechanika - tak, to ten - kiedy wymieni - po południu - świetnie !

Poniedziałek po południu - wymiana czujnika (5 minut), podłączenie do komputera i wykasowanie błędów (5 minut) - wyjeżdżm, testuję i ... auto zwija asfalt !!! Błędów żadnych !!!

Koszty: 2xdiagnostyka komputerowa+czujnik=280 PLN (przy okazji zmienili mi język na polski (samochód z końca 2005 roku) - bez problemów.

 

Komunikat po zmianie języka: ALIMENTAZIONE CONTROLLARE --> SPRAWDZ WTRYSK

 

Wtorek - akurat nie miałem żadnego dalszego wyjazdu

Środa - trasa około 250 km - na razie (odpukać) wszysto w porządku

 

Wnioski:

1. Komunikat SPRAWDZ WTRYSK nie musi wcale oznaczać wtrysku, EGR, i innych rzeczy

2. Nie bać się podłączenia do komputera

 

DaakK

 

PS. Do Administratorów - jeżeli nie w tym dziale, to proszę przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do CLIPA warto podłączyć czasami sprzęt

poczytać forum też warto, bo o czujniku ciśnienia doładowania niedawno było pisane <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poczytać forum też warto, bo o czujniku ciśnienia doładowania niedawno było pisane <szukaj>

zgoda, że warto. Czytałem, np. to: link --> http://megane.com.pl/megane-ii-phii-kiepsk...nik+ci%B6nienia

A mój post to tylko opis jak to u mnie było i jak zostało rozwiązane - bez pytań i dywagacji co, jak, dlaczego, a może ... itp

 

"Nie dołączyłem mojego tematu do już istniejącego z kilku przyczyn:

1. Cytowany temat dotyczy w 99 % (tak na moje oko) zupełnie innych spraw (cięgno turbiny - zmienna geometria, elektrozawór, świece żarowe, itp) - tylko 2 przypadki - (opielowski i L_y_s_y) dotyczą czujnika ciśnienia doładowania

2. Tłumaczenie włoskiego komunikatu: ALIMENTAZIONE CONTROLLARE (REGULACJA MOCY) według mnie nijak się nie ma do komunikatu francuskiego lub angielskiego, gdzie wprost jest mowa (nawet bez znajomości języka) o wtrysku (np. "CHECK INJECTION" lub ("INJECTION A CONTROLER") - według oryginalnej intrukcji włoskiej komunikat o konieczności sprawdzenia wtrysku mogłby wyglądać w sposób następujący: "CONTROLLA INIEZIONE" (awaria wtrysku to "ANOMALIA INIEZIONE")

3. Wiekszość wypowiedzi to dywagacje: może to, może tamto - nie poparte analizą (diagnostyką) komputerową problemu

4. Polski (ale też angielski

i francuski) komunikat "SPRAWDZ WTRYSK" według mnie jest zbyt ogólny (może dotyczyć wielu podzespołów: elektrycznych (czujniki, elementy wykonawcze), zasilania paliwem

(rampa, wtryski), zasilania powietrzem)

5. Próbowałem wskazać drogę

- ile czasu może trwać solidna diagnostyka, a ile można spędzić czytając forum, sprawdzając kolejne możliwości, odpisywać na kolejne pytania (np. kolega L_y_s_y - 9 dni - chociaż diagnozę miał już po 2 - nie uwierzył mechanikowi)

 

DaakK"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój post to tylko opis jak to u mnie było i jak zostało rozwiązane - bez pytań i dywagacji co, jak, dlaczego, a może ... itp

To można było tam dopisać a tak to koledzy moderatorzy będą musieli się bawić w scalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!